Sophie in Texas ~

Laatste schoolweek

Hoi allemaal!

Afgelopen week was mijn laatste normale schoolweek, en deze week (het is nu woensdag avond) is een soort van halve week en hoef ik steeds maar voor 1 toets naar school te komen. Heerlijk! Ik was toch wel toe aan klaar zijn met school. Dit mag dan wel een groot deel van mijn exchange inhouden maar school was zeker mijn minst favoriete dagdeel. Dit komt grotendeels doordat al mijn vrienden in andere klassen zaten en ik me dus heel erg verveel.

Ik had mijn laatste blog vorige week dinsdag geschreven, en we zijn natuurlijk alweer een dikke week verder dus zal ik het even kort samen vaten van wat ik nog herinner:

Woensdag had ik met papa geskyped om nog even de laatste dingetjes door te nemen voor hij hierheen komt de 13e! Rond etenstijd was het weer opeens heel slecht en zagen we op het nieuws dat we onder een strenge onweerswaarschuwing stonden. Voor 15 minuten onweerde het flink en voor 1 minuut was er hagel ter grootte van een vuist, maar dat was het. Dus daarna konden we veilig uiteten gaan en hebben we ergens gegeten.

Donderdag weet ik eerlijk gezegt niet meer wat ik heb gedaan behalve dat ik naar de sportschool ben geweest.

Vrijdag heb ik uit school niet zoveel gedaan en rond 6 uur gingen we naar een school\'s diploma uitreiking een uurtje verderop. Een zoon van vrienden van Karmen en Nate had zijn graduation dus waren we daar een langere tijd. Het was kennelijk een hele gave diploma uitreiking voor amerikaanse begrippen, maar ik vond het maar saai. Maar ik had wel mooi een excuus om een leuk jurkje te dragen en hakken aan te doen (waar ik totaal niet in kan lopen). Hierna, hoe kan het ook anders, weer uiteten gegaan.

Zaterdag ochtend ging de wekker zoals alttijd voor de sportschool waar ik even lekker had gesport. Daarna naar huis en gedoucht en hebben we ergens geluncht. Daarna hadden we een bridal shower, dat is een soort feest voor de aanstaande bruid. Dit is niet het vrijgezellenfeest voor de duidelijkheid. Dit is het feest waar ze cadeautjes krijgt en je cupcakes eet, en aangezien dit via iemand is die ze via de kerk kennen en ze het ook nog eens in de kerk vierde, was het allemaal enorm netjes en gepast. Oftewel saai. Na dit feest gingen Karmen en ik naar huis. Later werd ik opgepikt door Katelyn en gingen we eerst uiteten met Morgan en Rachel en daarna winkelen. Ja de zaterdag avonden zullen nooit aan de Nederlandse zaterdag avonden tippen..

Zondag ochtend ging ik met Julia skypen en rond 12 uur gingen Meryn en ik naar een meer met wat I Am Second mensen, daar hebben we gezond en sommigen wat gezwommen in een heel erg vies meer. Mij niet gezien. Na een middag daar te hebben doorgebracht gingen we naar huis waar voor de verandering weer eens werd gekookt en het was heerlijk!

Maandag moest ik naar school de hele dag maar Meryn had deze hele week al vrij aangezien zij een examenjaar is en al klaar is. Toen ik aankam op school was er niemand in de gangen dus vroeg ik me af waar iedereen was en ik snapte er niks van, dus wilde ik bijna Karmen bellen dat ze me weer kon ophalen maar toen zag ik net Katie in de gang lopen die zei dat we een special rooster hadden en deze les 30 min geleden al was begonnen. Oeps! En we hadden ook nog eens de einde-van-het-jaar toets in die les. Nouja de lerares was gelukkig helemaal niet boos en het boeide haar helemaal niks want die toets maakte voor mij toch weinig uit aangezien ik een exchange student ben. \'s Avonds hadden we een Venture Crew meeting en later op de avond ben ik naar de bioscoop met vrienden geweest en hebben we The Call gezien, wel een goede film!

Dinsdag waren er twee eind van het jaar toetsten en verder geen les, maar ik hoefde voor beide vakken niet te komen, dus had ik de hele dag vrij! We zijn \'s ochtends wezen sporten en daarna heb ik niet zoveel gedaan. Er was een 16 and pregnant marathon op tv dus ik was wel even zoet daarmee! Ik ben wel met Karmen naar wat winkels geweest en wezen eten ergens, en verder niet zoveel. Ik zou \'s avonds met Meryn en mom een film kijken maar Meryn kwam laat thuis en had nu iets met een andere vriendin afgesproken dus heb ik met mom de bachelor gekeken en daarna ben ik maar lekker gaan slapen.

Woensdag moest ik voor een toets naar school om 8:50! Vroeg man! Normaal begin ik 9:50 dus dit was even wennen haha. Ik was wel om 10:20 klaar dus dat was wel lekker. Ik ben met Meryn gaan winkelen en later nog een tijdje met mama geskyped! Ik ga zo eten voor mezelf maken en daarna naar een waterpijp bar met vrienden (met toestemming van karmen natuurlijk) dus dat is wel leuk. Eindelijk weer wat uitgaans-sensatie beleven.

Ik zal volgende week nog proberen te schrijven voor ik weg ga vrijdag ochtend, dat zal wel een van de laatste keren zijn dat ik schrijf!

Ik kan nog steeds niet geloven dat mijn jaar er al bijna op zit, maar ik heb me afgelopen week (gelukkig) ook gerealiseerd dat ik heel erg blij ben terug te gaan naar Nederland. Ik merk toch wel nog steeds dat veel mensen hier wat oppervlakkiger zijn, en daarbij ook de relaties. Daar heb ik soms wel moeite mee en afgelopen tijd vooral. Ik weet dat als ik terug ga naar Nederland de meeste vriendschappen hier gelijk zullen verdwijnen wat wel jammer is, maar ik heb dat al een lange tijd geleden geaccepteerd. Mijn band met de familie is wel heel hecht en dat blijft hopelijk ook zo, maar om heel eerlijk te zijn: amerikanen blijven amerikanen en wij nederlanders staan wat anders in het leven dus ik ben benieuwd om te zien hoe dit zal aflopen.

Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in om terug in Nederland te zijn en weer een lekkere echte warme knuffel van mama kan krijgen en ik met mijn goede vriendinnen weer wijntjes avonden kan hebben. Dus om het maar zo te zeggen: ik heb een geweldig jaar gehad, maar nu is het wel weer genoeg geweest en ben ik klaar om naar Nederland te gaan!

Maar eerst natuurlijk nog 8 daagjes hier in Denton, en dan twee weekjes met papa samen en nadat papa weg is heb ik nog 4 daagjes hier om alles in te pakken en de laatste goodbyes te zeggen dan is het tijd om terug te vliegen op 2 juli.

Bedankt voor het lezen, en tot volgende week!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!