Sophie in Texas ~

Begin van het einde

Hallo lieve volgers,

Ik realiseerde me afgelopen week hoe dichtbij mijn vertrek nu is, en dat was niet leuk om te realiseren! Afgelopen jaar was mijn gedachte bij alles: \'\'Oh ik heb toch nog maanden de tijd, dat komt ooit wel\'\'. Nou mooi niet dus!De tijd ging zo ONWIJS snelvoorbij en over 5 weken precies zit ik huilend in het vliegtuig naar Nederland.

Ik kan me nog herinneren toen het 5 weken voor mijn vertrek naar Amerika was, en die vijf weken duurde lang. Dat kwam omdat alles in Nederland tot mijn normale dagelijkse leventje behoorde en de tijd niet zo snel ging als het nu gaat. Ik weet zeker dat deze 5 weken als 3 nachtjes gaan voelen en het is zo onwerkelijk. Ik heb het gevoel dat ik hier net aankwam en nog zoveel te doen heb! Ik wil nog niet weg uit Amerika. Ik heb ook nooit echt erg heimwee gehad of thuis gemist omdat ik wist dat ik toch wel terug zou komen, en ik weet 99% zeker dat als ik in Nederland ben ik wel heimwee naar de McClains en Texas zal krijgen. Het lijkt net alsof afgelopen jaar een droom is geweest!

Ik was gebleven bij vorige week dinsdag, toen ik mijn blog typte terwijl ik doodsbang was voor de tornado die elk moment kon komen! Vlak na ik klaar was met mijn blog typen liep ik naar de wc op school toen er werd omgeroepen dat we onder een strenge onweerswaarschuwing staan. Oke fijn! Vanaf dat moment konden mijn handen niet meer stoppen met trillen en was ik helemaal ongerust. Karmen smste gelukkig even later dat ze Meryn en mij kwam ophalen van school om veilig thuis met haar te wachten, ook al is school waarschijnlijk een veiliger gebouw. Dus ik verliet opgelucht mijn klas en moest beneden wachten bij de administratie waar ze ons moet \'\'uittekenen\'\'. Daar was een lange rij met ongeruste ouders, en toen ging net de speaker weer aan door de hele school en kregen we de mededeling dat iedereen zijn telefoon bij zich moet hebben nu in geval van nood. Toen verhoogde mijn hardsnelheid zich naar 150 slagen per minuut en hoopte ik maar dat Karmen hier elk moment was. Het noodweer brook al los en het duurde 20 minuten voor ze er was, en toen konden wesnel naar huis rijden! Thuis was Maci er ook met vriendin Breanne en besloten we allemaal Shrek 2 te kijken terwijl het buiten \'stormde\'. De \'storm\' was wat regen en wind en een paar onweersknalletjes, that\'s it. Gekke Amerikanen! Ik was dus helemaal ongerust voor niks. Maar ik denk dat iedereen zo ongerust was door wat er gebeurt was in Moore vorige week.

\'s Avonds hadden mom, meryn, maci en ik een schildersworkshop ergens verderop, wat erg leuk was om samen te doen! Daarna hebben we nog samen ergens frozen yogurt gegeten. Het was echt een hele gezellige, familie bidende dag!

Woensdag was niet bijzonder. Na school zijn Meryn en ik wezen sporten, thuis gegeten voor het eerst sinds jaren en na het eten ben ik nog even naar een winkel gegaan met mom en maci. Terug thuis stond er opeens een heeeele leuke auto voor de deur! Even dacht ik dat het een cadeautjes was voor meryn of maci aangezien het normaal is om elke 2 jaar een nieuwe auto te kopen, maar Nate vertelde dat die auto via z\'n werk was (je kan auto\'s inruilen voor de caravans die hij verkoopt enzo) en hij ging de auto morgen weer verkopen. Maar alsnog wel heel gaaf dus hebben we even een rondje door de buurt gereden in mijn toekomstige Volkswagen Beatle cabrio crème gekleurd. (hint hint papa en mama).

Donderdag was weer een saaie schooldag, heb ik na school lekker tv gekekenen ben ik met Meryn ergens wezen eten. \'s Avonds zijn we naar Andres\' huis geweest waar wat vrienden van mij gingen pokeren dus ik deed gezellig mee en had meryn uitgenodigd. Het was erg gezellig maar ik was om half 12 kapot want was de hele week een beetje griepig dus gingen Meryn en ik naar huis.

Vrijdag was een vrije dag, wooo!! Niet lang uitgeslapen want we gingen naar de sportschool in de ochtend. en om 12 uur kwam Katelyn me ophalen en ging ik lunchen met dat groepje vrienden, en daarna bowlen! Bowlen is wel eens leuk om te doen, een keer per jaar een half uurtje. Maar we gingen twee uur lang bowlen dus ik verveelde me nogal! Na het bowlen naar een paar winkels geweest met de meiden en daarna werd ik weer thuis afgezet. Meryn was net thuis en had net een film in de game room aangezet dus lagen we lekker op de grote stoelen een film te kijken. Ookal woon ik met Meryn, zij is vooral heel erg druk en zie ik haar soms niet zoveel daardoor en dan is het toch heel erg leuk om samen echt iets te doen!
Na de film moesten we de boot wassen die buiten geparkeerd stond, want die zouden we de volgende dag gaan gebruiken voor het kamperen! Dus oude kleren aangetrokken en de boot gewassen. Na dit was het al 7 uur en zijn we volgens mij ergens wezen eten met Karmen en daarna gaan slapen.

Zaterdag ochtend werd ik weer niet lekker wakker dus heb ik vooral de eerste paar uren van de dag doorgebracht in mijn bed. Dit was ook gelijk de eerste dag sinds maanden dat ik geen wekker hoefde te zetten (werd wel om half 8 wakker..). Dus ik heb tot 11 uur in bed gelegen, daarna brownies gebakken en mijn tas ingepakt en wezen lunchen met mom en maci. Na de lunch thuis alles in de auto\'s geladen en vertrokken we naar de camping 5 minuten verderop!

We gingen dus kamperen met de venture crew, en wij brachten een hele grote camper & een boot & twee jetskies. Meryn en ik waren de eerst aangekomen daar en begon het te regenen! Aangezien er nog niks of niemand was besloten we maar naar walmart te gaan om een tube te kopen voor achter de boot (zo\'n band waar je op ligt en vanaf gegooit wordt). Na een uurtje waren we terug en was Adam er al met zijn tent en hielpen we hem met het opzetten, en toen kwamen Karmen en Nate met de camper en hielp ik met alles klaar zettten. Langzaam kwam iedereen aanzetten en rond 6 uur was iedereen er en was alles opgezet! Helaas regende het de hele tijd, terwijl het normaal noooooit regent in texas, dus hebben we binnen hamburgers gebakken en een spel gespeelt. Later op de avond werd het droog en hebben we een kampvuur gemaakt en daar lekker bijgezeten en later nog een leuk spel gespeeld binnen. Het is echt een hele leuke groep mensen dus het was een gezellige avond. Om 2 uur was het eindelijk bedtijd en hebben we alles jongens naar hun tenten geschopt terwijl wij meisjes als echte prinsesjes binnen in de camper sliepen.

Zondag ochtend vroeg wakker omdat de jongesn om 8 uur binnenkwamen, dus na eerst 15 minuten schreeuwen dat ze wel mochten oprotten om het maar zo te zeggen, zijn we er ook maar uit gegaan en ontbijt klaar gezet. We hebben allemaal in harmonie ontbeten en daarna kwamen mom en dad en gingen we de boot en jetskies in het water doen iets verderop. We hebben de hele dag op de boot gevaren, op de tube erachter gezeten en op de jetskies. Ik ben iets minder van het gekke dus ik heb ook lekker buiten in de zon gelegen. Rond 6 uur vertrokken we naar Sneaky Pete\'s. Dat is een soort buitenbar met volleyball veldjes, een zwembad, serveersters in bikini, harde muziek en heel veel dronken mensen. Maar wel onwijs leuk! Daar hebben we volleyball gespeeld en gegeten.

Na Sneaky Pete\'s weer een kampvuur gemaakt op de camping en daar weer een tijd bijgezeten met z\'n allen. Daarna weer een spel gespeeld in de camper en rond 1 uur zijn we gaan slapen want we waren allemaal dood op! Ik was ook echt op want de groep met wie we waren zijn soms wel heel vermoeiend. Veel mensen zijn van die \'\'haantje de voorste\'\' typetjes waardoor ik altijd als laatste ben/de restjes heb of wat dan ook en dan is soms wel vermoeiend en irritant, dus ik was blij om in bed te liggen!

Maandag ochtend werden we wakker gemaakt door meryn want mom en dad waren onderweg met de boot en jetskies, dus ben ik m\'n bed uitgehopt gezicht gewassen en tanden gepoetst en ik was weer klaar voor de dag. Heerlijk om geen make-up te dragen en m\'n haar in dezelfde vlecht te hebben voor 3 dagen! Ik heb ontbeten en ben daarna op de boot gegaan met wat anderen. Iedereen probeerde te knieboarden achter de boot maar ik ging maar niet omdat ik dacht dat m\'n knieen dan gelijk vervangen konden worden, dus heb ik meer op de boot gezeten en foto\'s gemaakt. Rond 11 uur ging ik terug naar de camper om mijn spullen te pakken want ik zou met Marthe, een exchange student van Nederland die eigenlijk in Kansas zit dit jaar maar toevallig in Denton zou zijn vandaag, gaan lunchen. Maar ik kreeg net een smsje dat de auto kapot was en het een dagje later zou worden. Dus ik zou nog een paar uurtjes daar kunnen blijven maar ik besloot om alsnog maar terug naar huis te gaan want ik was erg moe van alles, en heb thuis lekker gedoucht en de heeeeeeeele dag op de bank gelegen en zelfs nog een half uurtje geslapen! Echt heerlijk! Wel kwamen Meryn en mom en dad rond 2 uur terug van kamperen en had ik geholpen met alles opruimen. Later op de avond zijn we nog uiteten geweest.

Dinsdag was helaas weer een schooldag en dat was weer enorm saai. Nu het een week voor de examen week is doen we helemaal niks meer dus heb maar een beetje op m\'n mobiel gezeten, en om 1 uur ben ik uit de klas gegaan en met meryn naar huis gegaan terwijl ik eigenlijk school tot 3 uur had. Ja ik heb echt letterlijk gewoon gespijbelt! Dit was omdat ik met Marthe zou gaan lunchen vandaag en Karmen zei dat ze het niet erg vond als ik gewoon weg van school zou gaan daarvoor, en aangezien Meryn om 1 uur uit was ivm met haar special senior rooster reed ik met haar mee naar huis. Ik voelde me wel een beetje badass dat ik spijbelde maar dat was een van de dingen die ik wilde doen in Amerika dus kan ik dat ook weer van mijn lijstje afstrepen. Thuis aangekomen ging ik lunchen met Meryn en mom, ookal ging ik daarna ook lunchen met Marthe. Ik had een lekker soepje gegeten en daarna een tijd doorgebracht in Target met Meryn terwijl we wachtte op Marthe en haar vriendin die onderweg waren. Na een tijdje waren ze er en wilden zij eten bij Red Lobster, dus daar gezeten en lekker gekletst. Leuk om iemand van Nederland weer te spreken na zo\'n lange tijd (we leerden elkaar kennen op het YFU orientatie kamp in Nederland voor we weg gingen). Na deze tweede lunch ronde zijn we naar huis gegaan en heb ik een beetje genikst op de computer en had Karmen weer gekookt voor de verandering en kwam Rikki langs! Daarna hebben we allemaal gezellig Safe Haven gekeken. en nu is het voor mij echt tijd om te gaan slapen.

Bedankt voor het lezen en bedankt voor alle lieve reactie\'s en mailtjes die ik nog steeds krijg (ookal vergeet ik wel eens te reageren).

Liefs uit Texas

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!