Sophie in Texas ~

Tornado\'s

Howdy y\'all,

De titel zegt het denk ik wel, het is tornado seizoen hier en dat hebben we dan ook al flink gemerkt. Ik wou dat ik ingelicht was over dat Denton in het tornado gebied ligt want dan had ik me hierop mentaal een jaar lang kunnen voorbereiden. Maar nee, dat werd me vorige week tijdens de tornado in Cranberry, TX verteld waardoor ik nu een hartaanval krijg zodra het windkracht 3 is of de lucht donker wordt.. Maar dat was woensdag, ik zal eerst even kort beginnen bij maandag toen ik nog een normaal en tornado vrij leven leed.

Maandag heb ik met mama geskyped uit school, en zijn we rond etenstijd naar een heerlijk Italiaans restaurant gegaan waar Rikki, oma, aunt Kimmy en haar kinderen ook heen kwamen. Dit was een diner ter ere van moederdag dus hebben we nog wat cadeautjes uitgedeeld. Het was een erg gezellig en lekker diner!

Dinsdag ben ik uit school naar de sportschool gegaan met Meryn en even een uurtje flink gesport. Thuis even klaargemaakt om vervolgens weer uiteten te gaan. Dit keer een soort vis restaurant en een aantal familieleden van Nate die vanuit Arizona kwamen aten met ons. Hele aardige mensen en wederom erg gezellig.

Woensdag is de dag dat mijn leven in Amerika veranderde. Uit school heb ik eerst even niks gedaan en lekker op de bank gezeten terwijl het buiten al wat stormachtig was. Maar goed, het is hier overdag 30-35 graden en heel erg vochtig dus ik dacht: ach ja tropisch stormpje, kan gebeuren. We hebben thuis gegeten en daarna ben ik naar de sportschool gegaan met Karmen. Toen we terug reden was het al aan het onweren en regenen, en hoorde we op de radio dat er mogelijk tornado\'s komen ergens in Texas. Thuis de tv aangezet op het ‘breaking news weather channel\' waar ze vertelde dat er inderdaad tornado\'s nu waren in Texas, en dat wij in Denton County ook onder een tornado waarschuwing zitten. Dit betekend dat je in het risico gebied zit, en als de tornado te dichtbij komt het luchtalarm afgaat en je meteen moet schuilen. Karmen vertelde me toen dat wij in het tornado gebied zitten van Amerika en dit elk jaar in de lente is. En vanaf toen veranderde mijn hele kijk op Texas. Never dat ik hier ooit vrijwillig zou gaan wonen als er kans is op dood elke lente. Ik heb vervolgens twee uur lang recht voor de tv gezeten en het nieuws gevolgd, maar gelukkig geen tornado dichtbij ons. Helaas wel in Cranberry Texas waar ook mensen overleden zijn, echt verschrikkelijk. Om 10 uur was er geen tornado warning meer en kon ik gaan slapen.

Donderdag werd ik gelukkig levend wakker dus geen onverwachtse tornado die ‘s nachts kwam oid. Na schooltijd heb ik niet zoveel gedaan uit school. Ik heb eerst even met Jessie geskyped, eindelijk! Heel leuk om d\'r weer te spreken. Maci kwam rond 5 uur weer thuis van college en nu voor een aantal weken want ze heeft al zomervakantie! Ik ging met Maci uiteten bij een thais restaurant, wederom lekker gegeten. We hebben daar tot half 9 gezeten en lekker gekletst.

Vrijdag was school saai zoals elke dag. Uit school heb ik niet zoveel gedaan en Meryn hier en daar wat geholpen met het huis klaarmaken voor het kampvuur vanavond. De I Am Second groep op school, dus de soort van bijbelstudie op school, zou ‘s avonds komen en we zouden gewoon een kampvuur hebben in onze achtertuin. Rond 7 uur kwamen een aantal mensen/vrienden en het was heel gezellig! We hebben lekker gezeten, gekletst en zij hebben nog een half uurtje gezongen terwijl iemand piano speelde, dit zijn worship liedjes en dat betekend dat het gelovige liedjes zijn waardoor je Jezus/God aanbid ofzo. Ik besloot toen maar even met Mugsie en Graham(Maci\'s hond) te wandelen want die zaten de hele avond al opgesloten in een slaapkamer ivm met alle mensen. Na dit weer bij het kampvuur gezeten en hebben sommige mensen nog gezwommen, en rond 12 uur was iedereen weg en ben ik gaan slapen.

Zaterdag ochtend ging de wekker weer want ik zou naar de sportschool gaan met mom, maci en meryn. Maar toen we weg wilde gaan rond half 10 bedachte we ons dat er garage sales waren in onze buurt, dat zijn mensen die letterlijk hun garage opengooien en hun oprijlaan en dan gewoon ouwe troep verkopen dus een soort rommelmarkt, en kennelijk kan je soms wel goeie dingen vinden dus hebben we eerst een half uurtje rond gelopen. Het was alweer heel benauwd buiten en ik voelde me niet zo lekker dus was blij toen we klaar waren met rondlopen buiten. Toen gingen we door naar de sportschool waar ik niet zo veel had gedaan omdat ik me nog steeds niet zo lekker voelde. Thuis snel gedoucht en toen gingen we door naar het winkelcentrum. Whiehoe! Ik hou van winkelen! En geen van ons had echt gewinkeld afgelopen tijd dus dat moest even flink gedaan worden. Toen we daar aankwamen besloten we eerst te lunchen bij de Cheesecake Factory maar dat duurt altijd erg lang en toen we klaar waren moesten Meryn en Maci allebei al naar huis omdat ze allebei moesten oppassen. Mom en ik kwamen met een aparte auto dus konden we nog even blijven, en drie uur later was ik gelukkig weer wat nodige kleding rijker. Ik voelde me alleen helaas wel ziek worden nu, dus was niet in een echte shoppingmood (waar mijn bankrekening en lieve moeder waarschijnlijk blij mee zijn). Thuis aangekomen kwam Nate met het idee om met z\'n drieen uiteten te gaan bij een mexicaan, maar ik had geen honger, hou niet van het amerikaans-mexicaans eten en voelde me niet zo lekker. Karmen had me alleen wel overgehaald om mee te gaan dus heb ik er maar gewoon bijgezeten en wat water gedronken (ik had een 2013 voornemen: geen frisdrank meer, en ik hou het aardig vol). Rond half 10 kwamen we eindelijk thuis na een lange dag en ging ik gelijk naar bed!


Zondag ochtend werd ik ziek wakker zonder stem, en besloot ik maar te lekker lang douchen en dacht dat dat wat zou helpen. Het help iets want ik was weer verstaanbaar! Ik had ontbijt gemaakt en daarna moesten we naar de kerk. Vandaag gingen we naar oma\'s kerk want daar was een speciale dienst voor alle seniors die naar die kerk\'s youthgroup gaan (waar meryn in zit) en werden ze vereerd enzo. Dus dat was leuk om te zien! Daarna was er nog een speciale lunch voor die seniors en familieleden, dat was leuk maar het duurde allemaal uren en ik wilde erg graag gewoon naar huis en slapen. Om 2 uur eindelijk thuis en m\'n bed ingedoken, maar ik ben nog steeds geen ster in slapen overdag dus heb ik maar wat wakker gelegen en later met mama geskyped! Aan het einde van de middag kwam iedereen thuis van wat ze dan ook aan het doen waren, en ging ik even met Meryn en Maci naar een paar winkels en heb ik schoenen gekocht (daar gaat m\'n bankrekening dan toch). Toen we thuis aankwamen was het etenstijd en wilden ze eten halen om vervolgens Shrek thuis te kijken, en besloten Karmen en ik maar naar Walmart gegaan voor de nodige boodschappen + Walmart afhaal pizza + Walmart sushi. Ik vind Walmart altijd wel interessant om rond te lopen en naar hun kleding te kijken, want soms zitten er hele goeie deals tussen! Vandaag helaas niet. Thuis aangekomen werd het eten klaar gezet en hebben we Shrek gekeken! Maar rond 9 uur besloot ik dat ik maar naar bed wilde aangezien ik me niet zo fit voelde. Alleen besloot Karmen toen het hele huis eerst te stofzuigen want ze zouden maandag komen om het tapijt te reinigen. Dus moest ik eerst wachten tot ze boven had gedaan en al mijn meubels uit mijn kamer had gehaald op mijn bed na, en toen kon ik eindelijk lekker slapen!

Maandag voelde ik me al veel beter dus natuurlijk lekker naar school. Tijdens het eerste uur gingen we koken en dat is altijd leuk! Het tweede uur niks gedaan en het derde uur ook niet echt. Ik kwam er vandaag ook achter dat er nog een ander meisje in mijn 3e uur zwanger is, nu heb ik 2 zwangere meiden in een klas! Ik heb afgelopen tijd 5 zwangere meiden in mijn klassen gehad, maar twee daarvan hebben al hun baby gehad afgelopen maanden. Veel he!

Verder heb ik uit school eerst even niks gedaan, en later na het eten met Meryn naar de sportschool gegaan en daar een tijdje geweest en daarna nog lekker in de sauna gezeten. Terug thuis was het huis gevuld met allemaal kakelende vrouwen. Karmen zit in een groep vrouwen die elke maandag samen komen en dan een soort spel spelen maar ook gewoon eten, drinken en kletsen. En dit keer was het dus in ons huis. En een vrouw in die groep is Nederlands en ik wilde haar al de hele tijd ontmoeten afgelopen jaar maar heb nooit de kans gehad, dus nu haar eindelijk ontmoet! Ze begon gelijk Nederlands te praten, dus moest even omschakelen maar was heel leuk om haar ontmoet te hebben!

We waren vandaag ook weer onder een tornado watch, en gelukkig voor ons is de tornado niet dichtbij gekomen maar helaas wel in Moore, Oklahoma waar het hele stadje verwoest is en veel mensen bij zijn omgekomen. Echt verschrikkelijk! Ik reed vorige week nog door Moore heen toen we naar Tulsa, Oklahoma reden en toen vertelde Karmen nog hoe dit stadje een aantal jaar geleden al helemaal verwoest was door een tornado en hoe erg dat toen was. En nu is dat dus weer! Echt heel erg triest, maar gelukkig komt er van alle kanten help en bid iedereen hier voor ze.

Vandaag is het dinsdag en toen ik op school kwam en de ochtend mededelingen kwamen (via de speakers in de lokalen, dat zo\'n mannetje eerst de Pledge Of Allegiance zegt en daarna alle schoolmededelingen), toen eindigde ze met: We zijn vandaag de hele dag onder een tornado watch, maar onze school is een veilige plek dus geen zorgen. DUS toen begon mijn paniek werd, wat nog erger werd toen Karmen me smste dat ze me op komt halen als het weer nog erger wordt, dus het is weer serieus vandaag. Dus nu zit ik hier dan in mijn jaarboek klas, dit te typen om mezelf maar wat afleiding te geven wat helaas voor geen meter lukt. Ik hoop maar dat er vandaag niks gebeurd en dat dit de laatste dag is met tornado waarschuwingen wat dit is no bueno om in mee te maken!

Volgende week zal mijn blog weer wat later komen want ik ga zaterdag tot maandag lekker kamperen bij het meer met alle exchange students + amerikaanse aanhang! Het wordt denk ik hartstikke gezellig en zal wel op zijn maandag avond, dus ik zal denk ik dinsdag of woensdag schrijven.

Volgende week is dus ook mijn laatste lesweek, whoehoe! Die week erna heb ik wat examens, maar daar ga ik proberen onderuit te komen want no way dat ik ga zitten blokken terwijl het niemand wat uit maakt wat voor cijfers ik dan haal.

Doei lieve lezers!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!