Sophie in Texas ~

Mothersday

Hey allemaal!

Ik merk dat ik weinig zin heb om te schrijven de laatste tijd. Dit komt vooral omdat ik nu, na ongeveer 9 maanden, alles zo normaal vind en het moeilijk wordt om daar nog een verhaal van te maken. Maar ik ga het toch proberen elke week voor alle trouwe lezers (die ik hopelijk nog heb) en mezelf zodat ik dat ooit nog eens terug kan lezen.

Als ik het goed heb heb ik mijn vorige verhaal getypt op een dinsdag avond met veel frustratie. Nu ik dit prachtige verhaal schrijf ishet maandag ochtend (edit: nu ik het post is het inmiddels al dinsdag avond hier), en ben ik niet gefrustreerd en zit ik vol energie. Ik denk dat ik de enige persoon op de wereld ben die niet chagerijnig is op maandag ochtend en vol moed een nieuwe week tegemoet gaat. Maar goed, ik was dus gebleven bij woensdag ochtend!

Vandaag was er weer een dag met toetsen aan de gang, waardoor wij juniors en seniors alleen het 4e en 5e uur les hadden. En ik heb dus geen 5e uur, dus alleen het 4e uur les. In de ochtend ben ik naar de sportschool gegaan met Karmen om half 9, dus zoals altijd geen uitslapen voor mij. Na de sportschool zijn we Walmart ingerend, en een uur en 20 volle boodschappen tassen later stonden we weer buiten. Thuis aangekomen lag Meryn te zonnen in de tuin en besloot ik ook maar lekker bij het zwembad te liggen. Het was die hele week elke dag 30 graden en soms nog warmer, en daar probeer ik nog volop van de genieten voordat ik het regenachtige Nederland weer mijn thuis mag noemen. Dus ik heb lekker liggen zonnen, daarna gedoucht en me klaar gemaakt voor school en nog een lekkere lunch gemaakt. Toen een uurtje naar school geweest en na school zijn Meryn en ik naar Highland Village geweest en voor moederdag wat geshopt. ‘s Avonds kwam Rikki eten en zijn we daarna met mom naar de bioscoop geweest en hebben Pain And Gain gezien, wat een verschrikkelijke film was. Vooral als je het kijkt met hun.

Donderdag was helaas en hele dag school tot mijn ergernis. Nu school tot het einde komt ben ik er ook echt helemaal klaar mee en kan ik niet wachten tot school over is en ik lekker vrije tijd heb!

Na school wilde ik naar de sportschool maar niemand anders wilde, dus moest ik wat anders verzinnen. Ik besloot om boterkoek te maken voor aankomend weekend in Oklahoma, dus heb ik dat gedaan. Daarna besloot ik met Mugsie te wandelen door de buurt voor een half uurtje, en toen was het alweer etenstijd dus heb ik mezelf mooi vermaakt. Ik weet helaas niet meer wat ik donderdag avond heb gedaan.

Vrijdag was weer een volle schooldag, wat weer heel saai was. Na school ben ik met Katelyn en Rachel naar de powderpuff game geweest. Dit is een footballgame, maar dan meisjes van school die het spelen ipv de jongens. Volgens mij was het meer voor de lol en het was maar $2 om binnen te komen, dus hebben we daar even gezeten. Na de game besloten we even ergens avondeten te eten en daarna naar de film te gaan. Dit keer gingen we naar The Great Gatsby, die die dag in premiere was gegaan. Dit boek heeft elke Amerikaan op de middelbare school gelezen en vind het helemaal geweldig, behalve ik. Ik haatte het. Maar ik besloot alsnog mee naar de film te gaan. De film was veel beter dan het boek en best leuk om te zien, ookal wist ik het hele verhaal al en had ik al 2 Gatsby films gezien die alleen wat ouder zijn. Na de 2,5 uur durende film hebben ze me thuis afgezet en ben ik gaan inpakken voor de het weekend, want we zouden naar grandmother en uncle Joe gaan in Oklahoma. Daarna besloot ik om nieuwe boterkoek te maken want die ik gisteren had gemaakt was keihard geworden, en Maci was ook net thuis van college dus even gekletst.

Zaterdag ochtend de wekker op 8 uur want het plan was om 9 uur vertrekken. Ik snel gedoucht, mijn laatste dingen ingepakt en om 8:58 stond ik keurig klaar om weg te gaan. Karmen liep rond in ochtendjas met nog nat haar, Maci kwam net onder de douche vandaan en Meryn heb ik moeten wakker maken om 9 uur. Ik baalde nogal want ik kon dus minimaal een uur langer slapen, maar ik had het kunnen verwachten want zo gaat het letterlijk altijd hier. Dus volgende keer ga ik langer slapen, for sure. Om 10 uur was de familie klaar voor vertrek en reden mom, meryn, maci en ik richting Oklahoma. Dit is een 5 uur durende rit dus ik verveel me het grootste gedeelte. Onderweg zijn we gestopt bij Charlestons om te lunchen, wat erg lekker was en een hele leuke ober. Om 4 uur kwamen we eindelijk aan in Tulsa, Oklahoma en werden we hartelijk begroet door grandmother Nancy en ‘uncle\' Joe, haar man. Ze hebben dus een heel apart zelfgebouwd huis, op een enorme lap grond in een soort bos met een vijver, paarden, quads etc. We hebben de rest van de dag gevist en op de quads rondgereden. Ik durfde geen worm op de haak de doen want ik kan het niet aanzien dat die worm door die haak wordt geprikt, maar ik had wel mooi 3 vissen gevangen! Die durfde ik alleen ook niet van de haak te halen. Grandmother had avondeten gekookt, en nog 3 vrienden van hun kwamen langs en hebben we allemaal gegeten. Na het eten werd er een kampvuur bij de vijver gemaakt en hebben we daar lekker bij gezeten. Dad kwam laat in de avond ook, die had de hele dag gewerkt.

Zondag ochtend ging, natuurlijk, de wekker weer vroeg. We moesten om 8:45 vertrekken voor de kerk dus ik was om 8:45 klaar voor vertrek. Dit werd natuuuuurlijk weer later dan gepland. Het was vandaag ook moederdag en hun kerk was helemaal in het teken van moederdag vandaag! Ik was nog nooit daar naar de kerk geweest maar dit was een groot spectaculair event. De kerk zelf was ultra-modern, met een koffiebar erin die meer te bieden had dan Starbucks, een internetcafetje etc. Voor moederdag was het extra versierd en waren er verschillende buttons te krijgen. Voor de moeder waren er dingen als: Hot Momma, Best Mom, etc. En voor de kinderen dingen als: Team Mom, #momlife, etc. Ennn voor de zwangere mensen was er een button met: Bun in the over (broodje in de oven). Ik kreeg de ‘\'bun in the oven' meteen opgespeld door Meryn omdat ik kennelijk geobsedeerd ben met zwangere mensen. Dus dacht de kerk dat ik als 18-jarige zwanger was en kreeg een aantal verwarde blikken toegeworpen. Maar ik kon er gelukkig wel om lachen. De service zelf was wel oke. Elke kerk service begint hier met eerst +/- 30 minuten muziek en daaran +/- 30 minuten een pastoor die preekt. Het muziek gedeelte was hier nog spectaculairder dan de kerk in Corinth. Het was net een enorm concert met zeker 5000 vrolijke mensen.

Na de service waren er verschillende dingen voor moederdag opgezet, zoals een plek waar je een familiefoto kon laten maken, wat wij deden. En er was een plek waar je een handmasage kon krijgen, wat grandmother, mom en ik deden. Het was nogal genant want het was alleen voor moeders, maar handmasages zijn een van de beste dingen ooit dus besloot ik ook maar een te nemen. Het handmasage-meisje vroeg nogal twijfelend of ik een gezin had, maar ik had maar verteld dat ik geen kind heb en van Nederland ben -om de aandacht op een ander onderwerp te houden. Dus daar de hele tijd overgepraat terwijl ik een heerlijke handmasage kreeg.
Terug in hun huis hebben we onze kerk-kleding uitgetrokken en amerikaanse lazy-outfits aangetrokken en naar buiten gegaan. Dit keer de paarden gewassen en opgezadeld om ze even later te rijden, op de quads rondgereden en weer een poging gedaan tot vissen maar dit keer niks gevangen. Waarschijnlijk omdat ik niemand had die dichtbij was om er een nieuwe worm op te doen en ik de oude worm gebruikte die er nog aan hing. Grandmother had weer lunch klaargemaakt, en na de lunch weer naar buiten gedaan. Rond 5 uur was het tijd om weer naar Texas terug te rijden. Dit duurde weer 5 uur, en onderweg nog gestopt bij Thai Thai om daar avond te eten. Ze kennen de eigenaresse, en daarom brengt ze gewoon 10 verschillende dingen naar de tafel zodat we van alles een beetje hebben, wat echt het aller lekkerste thaise eten ooit is. Om half 11 eindelijk thuis en gelijk naar m\'n bed gerend.

Maandag begon de laatste ‘\'normale\'\' schoolweek. Dit omdat de volgende week een 4-daagse week is, die week daarna ook en die week daarna duurt ook 4 dagen en hebben we alleen maar een paar uurtjes les per dag omdat we een soort proefwerkweek hebben. En dan de 5e dag die week is graduation, dus de diploma uitreiking van alle 450 seniors op school.

Wel een heel gek idee hoor allemaal! Elke week lijkt de tijd sneller te gaan, en als ik nu terug kijk op afgelopen jaar lijkt het een soort droom, alsof ik het niet echt heb meegemaakt en ik vorige week nog in Nederland was. Zo raar! Maar om het even op een rijtje te zetten:

  • - Nog 21 dagen tot de laatste dag op school (6 juni)
  • - Nog 31 dagen tot ik papa ontmoet in San Francisco (14 juni)
  • - Nog 49 dagen tot ik weer in Nederland ben(3 juli)

Dus het duurt nog wel even voor ik in Nederland ben, maar ik denk dat de tijd zo snel gaat vanaf nu! Want naast bovengenoemde data staat dit ook op de planning:

  • 4 daags-weekend 24 tot 27 mei
  • Misschien naar Oklahoma 23 tot 25 mei
  • Kamperen met de venture crew 25 tot 27 mei
  • Kamperen met vrienden 1 juni
  • Meryns graduation 7 juni
  • Een weekend naar Meryn\'s college voor een soort voorbereidingsweekend en oudersweekend 8 en 9 juni

Ik denk dat jullie nu weer 110% op de hoogte zijn van mijn leven, en ik heb wel genoeg geschreven nu. Dus tot volgende week!

Liefs!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!