Sophie in Texas ~

Gotta love Chicago

Hey allemaal!


Het enige wat ik wil doen op dit moment is huilen. Ik had een geweldige, lange, goed geschreven en goed gespelde blog geschreven en voor ik het wist was \'ie weg. Ik had er zeker al 1,5 uur aan gewerkt en was er net klaar mee. Aahhhhhhh echt frustrerend!

Dus nu wordt het, sorry, een hele lelijke korte afgeraffelde blog. Ik was gebleven bij dinsdag.

Dinsdag warenhetMeryn en ik. Karmen en Nate waren dus in Las Vegas. We moisten oppassen op twee meisjes die middag. We zijn naar het hondenpark geweest, en hebben ze daarna bij turnen afgezet. Meryn en ik zijn ondertusse gaan eten bij Chipotle, een van mijn favoriete gezonde restaurantjes. Daarna de meisjes weer opgehaald en bij hun moeder afgezet.

Woendag uit school wezen sporten met Meryn, en \'s avonds kwamen mom en dad terug van Vegas dus ontmoetten we ze in Red Lobster, waar we een enorm laat diner hadden. Red Lobster was een van de dingen die op mijn voor-ik-weg-ga lijstje had staan want dat kon ik volgens de McClains niet overslaan.

Donderdag was het off-campus lunch en ging ik lunchen met Katelyn, Morgan en Morgan.Daarna hadden we tijd over en zijn wewezen thriften, aka tweedehands winkels kijkenmaar dande coole versie. Uit schoolheb ik niet zoveel gedaan uit school. Ik ben \'s avonds uiteten geweest met mom en dad en that\'s it!

Vrijdag uit school even genikst, ik zou later op de avond met wat vrienden naar de bios gaan maar het regelen ging allemaal heel moeizaam dus maar niet gegaan. Ik ben uiteten geweest met Meryn, en we zijn daarna naar Walmart geweest en zonder dat we het doorhadden daar meer dan een anderhalf uur doorgebracht. Om 10 uur stonden we weer buiten, ik een jurkje en shorts rijker en Meryn 1000 dingen rijker aangezien ik haar altijd vertel wat ze allemaal moet kopen voor zichzelf en het meestal ook nog doet.

Zaterdag vroeg eruit want ik had een YFU meeting, daar de hele dag geweest. We hadden het vooral gehad over afscheid nemen hier en hoe het is om terug te gaan naar je eigen land. Kennelijk gebeurd het vaak dat exchange students die terug gaan naar hun eigen land het moeilijk hebben met heimwee, hun ouden vrienden, etc. Alles schijnt moeizaam te zijn dus dat is een leuk vooruitzicht om terug te gaan, maar niet heus. De meeting was om 3 uur over, maar ik en de twee andere exchange students werden pas opgehaald om 4 uur dus hebben we een uurtje rondgelopen in dat dorpje, waar 0,0 te beleven was. Alles was letterlijk gesloten op zaterdagen en zondagen.

Rond 5 uur eindelijk weer thuis, maar iedereen was bezet dus ik zat een beetje zielig alleen thuis. Ik besloot Katlyn maar de smsen en vragen of ze uiteten wilde, en dat wilde ze wel. We hebben bij ons favoriete restaurant Olive Garden gegeten en zijn daarna wezen winkeln in Victoria\'s Secret waar ik een leuk hempje gescoord heb. Daarna naar huis en ingepakt voor de volgende ochtend!

Zondag ging de wekker om 4:30, maar vroeg opstaan vind ik nooit erg als het voor een vakantie is, dan is het een deel van de voorpret! We (Mom, dad, Meryn en ik) vertrokken te laat, zoals altijd, maar hebben het vliegtuig makkelijk gehaald en zelfs nog kunnen ontbijten op het vliegveld. De vlucht was maar 2 uurtjes en om 10 uur landden we op O\'Hare, Chicago. We namen de metro naar het hotel dat downtown Chicago was. Dat duurde meer dan 1,5 uur, maar ik mag niet klagen. Het hotel was echt in het midden van het centrum en super luxe! Dit maak ik niet mee in ons kikkerlandje dus ik geniet extra van alle extra\'s die ik hier beleef. Onze koffers in onze slaapkamers gezet en vervolgens gaan lunchen bij Gino\'s Pizza, een beroemd restaurant waar hele beroemde mensen hebben gegeten zoals J Biebs, Lady Gaga, Michael Jackson etc. Na ons buikje rond te hebben gegeten was het tijd voor het echte werk: winkelen. Toen Nate dat horde is hij gelijk naar het hotel gevlucht en hebben mom, meryn en ik de hele middag gewinkeld op de Miracle Mile, een beroemde winkelstraat.Ergens op een plein stonden mensen met boorden waarop stond \'\'Free Hugs\'\' oftewel gratis knuffelen. Dus heb ik een gratis knuffel van een vreemde gehad! Erg grappig dat ze dat doen, het is kennelijk om positiviteit te creeren.

Na 20 winkels en tientallen foto\'s gemaakt te hebben was het etenstijd en zijn we naar het hotel gelopen. Daar hebben we eerst gezeten in het bar gedeelte want er waren gratis drankjes. Jammer dat ik geen alcohol kan drinken hier want gratis cocktails zal ik helaas niet veel vaker meemaken.. Nadat de ouders hun portie alcohol genuttigt hadden zijn we gelopen naar een pier, zo\'n typische Amerikaanse pier met een reuzenrad en restaurantjes. Het was allemaal gesloten en erg rustig, maar nog steeds leuk om even te bewonderen! Daarna naar een mexciaanse restaurant gegaan en daar gegeten, special voor Cinco de Mayo. Dat is een mexicaanse feestdag op 5 mei, ik denk hun onafhankelijkheidsdag. God mag weten waarom Amerikanen dat vieren, de meeste Amerikanen weten niet eens wat het is. Ik denk een excuus om mexicaans te eten en te feesten, iets waar wij ook maar gebruik van maakte. We aten in een soort van hele hippe bar met restaurant gedeelte, iets wat leuk is met je vrienden als je 25 bent. Het was dus een beetje genant om daar met de familie te eten maar het was als nog erg leuk. Daarna terug gelopen naar het hotel en gaan slapen na een lange dag.

Maandag ochtend ging de wekker weer vroeg (ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst heb uitgeslapen). We gingen ontbijten in het hotel, en daarna wat rondgelopen in Millennium Park, een beroemd park in Chicago. Daar was een soort groot beeld van een boon, maar daarin weerspiegelde de hele stad dus dat was leuk om te zien. En natuurlijk weer 100 foto\'s gemaakt. Daarna liepen we nog wat door de stad en haalde we Jenna op. Jenna is het meisje die Meryn via facebook heeft ontmoet en met wie ze wil samenwonen op college volgend jaar, en de reden dat we naar Chicago waren gekomen. Jenna hebben we dus opgehaald die met de metro kwam en even ergens koffie gedronken.

Daarna gingen we door naar Willis Tower, een van de hoogste gebouwen in de wereld en je kon helemaal naar de top en heel Chicago en meer steden zien. Dat was erg gaaf! Hierna was het lunchtijd en besloten we om naar de Purple Pig te gaan, een ander beroemd restaurant. Dit was een interressante ervaring en ik heb varkensoor en nog meer rare dingen gegeten, en het was eigenlijk zo slecht nog niet. Na de lunch nog wat winkels bezocht, dus Nate was er gelijk weer vandoor gegaan. Na de winkels werd het tijd voor ons om terug te gaan naar het hotel en voor Jenna om naar huis te gaan.

In het hotel hebben we ons snel omgekleed en gingen we door naar een honkbal wedstrijd. De Texas Rangers speelde tegen de Chicago Cubs, dus dat was leuk! Het stadion was ergens in het midden van de stad en wat ouder, ik had echt het gevoel alsof ik in een Amerikaanse film ergens eind 1990 was beland!! Als we naar een wedstrijd gaan in Texas is het stadion ergens op een veld en gloednieuw, maar dit was dus veel ouder en echt zo\'n film sfeer. De wedstrijd was oersaai, maar we hadden kaartjes voor een van de voorste rijen dus waren we kennelijk elke keer op tv zodra iemand moest slaan!! Dat was erg gaaf. De wedstrijd was rond half 11 over, en hebben we de metro terug genomen naar het hotel om vervolgens lekker te gaan slapen.

De volgende ochtend, dinsdag, ging de wekker voor de verandering weer eens heel vroeg. We moesten het hotel om 6 uur verlaten omdat onze vlucht om 7:40 ging. Dit keer niet met de metro maar gelukkig een taxi. De vlucht terug was oke, maar ik was zo moe van alle korte nachtjes dus wilde graag slapen. Maar ik zat in het midden van twee onbekende mensen en wist niet waar ik me hoofd kwijt moest dus niet echt geslapen.
We kwamen om 10 uur aan in Dallas/Fort Worth en waren om 11 uur thuis. Ik had maandag (maar ben die dag dus niet naar school geweest), vandaag, en woensdag maar 1 uur les per dag ivm met toetsen: van 13:40 tot 15:10, dus had ik nog even tot ik naar school moest en liet het nou net 28 graden zijn. Tijd om te zonnen dus! Ik heb lekker gelegen in de tuin, en ben nog wezen lunchen met mom en Meryn voor school. Toen een uurtje wiskunde gehad, en dat ook nog eens buiten! Ik had niks te doen dus lekker in het zonnetje genikst. Karmen haalde me op van school en we zijn even naar de supermarket geweest. Daarna thuis uuuuuuuren gedaan over foto\'s uploaden op facebook en deze website. Toen weer uiteten geweest en daarna probeerde ik dus de geweldig-geschreven blog te typen die ik perongeluk verwijderd heb.

En nu is het 21:30, en ben ik eindelijk klaar met typen.

Sorry voor dit afgeraffelt geschreven verhaal met spelfouten, maar ik had geen puf meer voor nog een goed geschreven verhaal.

Ik heb het dus onwijs naar mijn zin gehad in Chicago, het was echt een hele leuke ervaring! Vooral ook omdat ik nog niet echt naar het noorden was geweest, en nu wel. Ik merkte wel wat kleine verschillen tussen het noorden en zuiden. Zoals de kledingstijl, de grootte van zo\'n beetje alles, en de vriendelijkheid. Texas heeft een lelijkere kledingstijl. maar letterlijk alles is hier groter maar ook vriendelijker. Alleen wel weer conservatiever. Chicago was echt een onwijs leuke, levendige en schone stad. Zeker een aanrader!

Aankomend weekend is alweer volgepland. Dit keer wordt het weer Oklahoma, om grandmother en uncle Joe te bezoeken op hun soort boerderij! Ik heb daar erg veel zin in want dat betekent: paardrijden, kampvuren maken, vissen, op de quads rijden, etc. Erg leuk dus! Alleen helaas een 6 uur durende rit.

Bedankt voor alle reacties weer, erg fijn en leuk om te krijgen!

Liefs

Sophie

btw, foto\'s staan erop.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!