Sophie in Texas ~

Festival weekend

Hallo lieve trouwe lezers!!

Hoe gaat het met iedereen? Ik hoop dat het weer al wat beter is in Nederland, ik moet er echt niet aan denken om nog in de kou te zitten. Hier is het al vol op zomer weer, elke dag 20+ graden. Heerlijk!Erzijn zelfsal een paar 30+ graden dagen geweest en dat is dan wel weer errug heet. Maar ik mag niet klagen natuurlijk.

Als ik het me goed heriner heb ik al geschreven over afgelopen maandag, omdat ik het in de avond schreef. Het was dus senior skipdag en had geluncht met vrienden.

Dinsdag had ik het eerste uur op school studyhall. Dat betekent hier dat je gewoon in de aula zit dus soort tussenuur maar dan verplicht en soms met toezicht. Dit was omdat er een soort van examens/toetsen waren die wij niet hoefde te doen dus mochten de exchange students chillen in de aula. Uit school zijn we naar de sportschool geweest en verder niet zoveel bijzonders!

Woensdag hebben we tijdens engels een ontiegelijk saaie film gekeken dus was blij dat ik daarna uit was. Uit school zijn Meryn en ik naar Highland Village gereden en een uur in een make-up winkel rondgelopen, en wat voorraden ingeslagen. Thuis heb ik nog een poging gewaagt tot ultra-gezonde koekjes bakken uit verveling maar dat was niet geslaagd.

Donderdag heb ik het eerste uur studyhall ‘\'gespijbeld\'\'. Ja ik heb gespijbeld. Dit was omdat ik meestal de enige exchange student ben die braaf naar school komt om vervolgens een uur in de aula te zitten terwijl ze meestal niet eens kijken of je er wel bent. Dus besloot ik met toestemming van Karmen dat uur maar over te slaan en eens even lekker uit te slapen. Uit school gingen Meryn en ik boodschappen doen want we zouden dingen bakken voor een verjaardagsetentje voor een vriend dit weekend. Na ons Walmart avontuur gingen we nog even cadeautjes shoppen voor moedersdag, alleen niks gevonden. Thuis aangekomen vertrokken Karmen en ik gelijk weer om samen uiteten te gaan bij een hamburger restaurant. Maar aangezien ik de amerikaanse etens-stijl heb afgezworen was mijn ‘\'hamburger\'\' een vegetarische burger met groentes erop, gewikkeld in een krop sla. Haha gezond leven in Amerika is nog best mogelijk!

Vrijdag zijn Meryn en ik uit school weer eens wezen sporten. Dad was vandaag vertrokken naar Las Vegas voor een week, natuurlijk weer voor z\'n werk maar ook om te golfen en weet ik wat allemaal. Wel echt gaaf hoeveel ze reizen!

Rond 7 uur kwamen Katelyn en Megan me ophalen en gingen we naar Jazzfest. Jazzfest is een soort festival in Denton, vergelijkbaar met bevrijdingspop. Er zijn wat podia en allemaal kraampjes met eten en kleding en van alles. Dus daar gingen we dus heen! Daar ontmoette we nog meer vrienden en hebben we gezellig de avond doorgebracht. Wat me wel opvalt hier is dat dingen als clubs/festivals enzo vroeg over zijn, want om 11 uur moest iedereen gelijk het terrein verlaten! En dan is Walmart bijvoorbeeld weer 24/7 open.. Maar goed. We gingen door naar Andreas\' huis en hebben daar nog even gezeten en we zijn rond 1 uur naar huis gegaan.

Zaterdag ochtend ging de wekker gewoon weer optijd want mom, Meryn en ik gingen weer sporten! Na onze work-out gingen we door naar een klein eettentje waar we gingen ontbijten.

In datrestaurantje hadden we geluncht de aller eerste dag dat ik hier was. En nu was ik er voor de eerste keer weer, dus dat was wel grappig om daar weer te zijn en te realiseren hoeveel veranderd was. Toen ik daar at de eerste keer op 17 Augustus 2012, was het een paar uur nadat ik geland was in Texas. Het was de eerste echte keer dat ik met mom en Meryn wat tijd doorbracht en ik herriner me nog dat ik me doodziek voelde, een jetleg had en ik geen idee had wat ik nou eigenlijk tegen ze moest zeggen. Ik herinner me ook nog dat ik daar een ‘\'Chicken Salad\'\' bestelde, en ik kreeg een soort kipslaatje op een sandwich, met een soort muffin erbij en een beetje chips. Dat vond ik echt heel raar, en nu ben ik er zelfs zo aan gewend dat je altijd chips overal bij krijgt en die muffin eigenlijk cornbread heet en dat dat door Amerikanen als echt ‘brood\' beschouwd wordt (ook al vind ik het nog steeds als cake smaken). Alleen de fout van een ‘\'Chicken Salad\'\' bestellen een een echte salade verwachten maar een sandwich krijgen, maak iknog steeds.. Onze eerste lunch samen was dus nogal ongemakkelijk, en nu, 8 maanden later is het zo veranderd! Maar natuurlijk wel positief veranderd, ze voelen echt als familie!

Maar weer verder waar ik gebleven was. We hadden daar dus ontbeten/gebruncht, heb de fout van de chicken salad dit keer niet gemaakt en zijn daarna nog naar een paar winkels geweest. Toen thuis gedoucht en wat Teen Mom 2 weekend marathon gekeken. Nog steeds een van mijn favoriete tv programmas. Later in de middag had Meryn een cake gebakken voor het verjaardagsetentje van een vriend en ik ging Nederlandse spek en appel pannekoeken bakken! Ik heb de pannenkoekbak-skills nog niet helemaal onder de knie dus duurde het een uur om 8 pannenkoeken te bakken. Maar heb wel mooi de tijd verdreven want ik verveelde me nogal. Toen ging ik me klaarmaken, en rond etenstijd gingen Meryn en ik Madison ophalen en gingen we uiteten. Daarna gingen we weer door naar Jazzfest! Daar hebben we wat rondgelopen en kwamen later Katelyn enzo ook. Sommigen van ons gingen een airbrush tattoo nemen, zo\'n eentje die er na 3 dagen weer af is. En ik had een peace-teken op mijn pols! Zag er alleen raar uit helaas. Daarna ben ik meer met mijn groepje gebleven want zij zijn meer mijn vrienden en meer zoals ik ben, en Meryn heeft nog meer met Madison rondgelopen want dat is meer haar vriendin. Na Jazzfest gingen we allemaal weer naar Adreas\' huis en nog even gezeten, en rond half 1 weer naar huis gegaan. Katelyn zet me meestal thuis af want zij woont het dichtste bij (dus niet de Katlyn die in de straat woont, maar die andere). Maar eerst gingen we Morgan thuis af zetten die 30 min. verderop woont. Onderweg hebben we perongeluk over een konijntje gereden die de straat over stak!!! Dus allemaal gillen en in een shock. Arm konijn!

Zondag ochtend had ik de kerk even geskipt, en heb ik lekker de ochtend in de tuin doorgebracht. Het was heerlijk weer, en de achtertuin grenst aan een bos en alles is al helemaal mooi en groen en als ik buitenzit maakt dat me allemaal gewoon heel erg vrolijk dus heb de ik ochtend vrolijk zitten wezen in m\'n eentje. Nouja de honden liepen ook rond. Meryn en mom kwamen om half 1 thuis van de kerk, en ze hadden oma en Luis (exchange student) opgehaald onderweg want we gingen allemaal naar Germanfest. Jaja, nog een ‘fest\' oftewel festival. Germanfest was in Muenster, een stadje een uurtje verderop en het is met wat Duitse bakkers en nep-duits-uitziende huisjes. En daar was dus ook een Duits Festival aan de gang dit weekend, waar we met de Venture Crew heen gingen. Daar aangekomen gingen mom en grandma hun eigen gang, en gingen wij op zoek naar de rest van de Venture Crew. We hebben de hele middag wat rondgelopen, naar de kraampjes met kleding enzo gekeken, wat Duits eten gegeten voor lunch en naar wat country muziek geluisterd. Alles was een beetje nep-duits, tot ergernis van de Duitse exchange student. Maar het was verder wel gezellig! Om 6 uur waren we het zat en zochten we mom en granda op die naar een supermarkt waren gelopen en Apfelstrudel en Rittersport hadden gekocht.

Thuis aangekomen hadden we snel wat vlaggetjes opgehangen want Katelyn, Rachel, Andres en Simonvan mij kwamen want Simon (exchange student uit Italie) was net 18 geworden dus gingen we met z\'n allen bij mij thuis eten. Dat was ook erg gezellig, en de pannenkoeken vielen in de smaak! Toen was iedereen om half 10 weer naar huis vertrokken en ben ik me ook maar gaan klaarmaken voor bed.

Maandag was school weer saai zoals altijd. Mom was vandaag vertrokken naar Las Vegas, waar ze Nate ging opzoeken om nog even twee dagen samen stiekem te feesten daar denk ik.

De McClains hebben twee honden, een beagle en een pug. De beagle was een beetje oud maar sinds een week heel erg ziek, en Karmen had haar mee naar de dierenarts genomen vandaag. En toen Meryn en ik thuis kwamen was Minnie er niet meer :(. Ik vermoedde al dat ze kanker had, en dat dacht de rest ook. En ik merkte al aan d\'r dat ze klaar was om te sterven, dus ik had het wel verwacht. Maar het is alsnog wel heel zielig natuurlijk! Mugsie, de andere hond en minnie\'s zoon, is nu de enige hond en nogal verdrietig volgens mij. Dus bij deze: May Minnie McClain rest in peace.

Verder heb ik uit school met mama geskyped, en zijn Meryn en ik daarna wezen sporten. Na het sporten gelijk door naar grandma waar we gingen avondeten aangezien mom en dad dus aan het feesten zijn in Las Vegas. Oma kookt altijd echte oma maaltijden en ze heeft echt een schattig oma huisje, dus ik vind het altijd leuk om even langs te gaan. Na het avondeten zijn we naar huis gegaan en besloot ik deze blog, die ik tijdens jaarboek had getypt, even af te typen en online te zetten voor jullie.

Dit was dus weer een redelijk normaal weekje, maar alles is nog steeds wel leuk! Alles gaat z\'n gangetje, net alsof ik hier al jaren woon.

We gaan trouwens aankomende zondag ochtend naaaaarrrrr CHICAGO!!! Ze kunnen hier kennelijk niet genoeg krijgen van reizen, en ik ook niet dus dat komt mooi uit! We gaan zondag ochtend naar Chicago, Illinois voor twee nachtjes om daar een meisje te ontmoeten die Meryn via facebook heeft ontmoet.Meryn gaat volgend jaar naar college en hier in Amerika woon je je eerste jaar op de campus in een slaapkamer die je deelt met iemand.Je kan vragen voor gewoon iemand die ook eerste jaars is en je niet kent om je kamer te delen, of je kan met een vriendin die kamer delen. En Meryn wilde graag die kamer delen met iemand die een beetje is zoals haar dus heeft ze dat meisje via een facebook pagina ontmoet en ze willen samen een kamer delen. Maar eerst moeten we haar natuurlijk ontmoeten, dus een perfect excuus om even naar de andere kant van de States te vliegen. Dus ik heb daar echt heel veel zin in want Karmen zei dat dat een van haar favoriete steden is. En het is dus in het Noorden, en ik ben tot nu toe met mijn gastgezin in Texas (duh), Florida, Oklahoma, Missouri, New Mexico en Colorado geweest dus Illinois (de staat waar Chicago in ligt) is de andere kant op. Ik ben echt zo dankbaar dat ik zoveel kan reizen en zoveel van dit land mag zien!

Dikke kus uit Texas

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!