Sophie in Texas ~

Prom

Hey!

Zoals je wel kan zien aan de titel was PROM afgelopen zaterdag! De droom van (bijna) elk meisje en ik heb het dan ook eindelijk meegemaakt.

Maandag is 100% uit mijn geheugen gewist

Van dinsdag kan ik me herinneren dat we na schooltijd zijn wezen schoenen winkelen want ik had nog promschoenen nodig. We gingen naar Grapevine en heb daar mooie Guess hakken gescoord voor een perfect prijsje. Gotta love American prices. Daarna nog met Karmen naar wat andere winkels geweest en weeeer wezen zonnebanken voor prom.

Woensdag is helaas ook weg uit mijn geheugen.

Donderdag tijdens food&nutrition eindelijk echt iets met wat actie gekookt. We hadden een wedstrijd wie de beste taart kon maken. Dus dat was wel heel leuk! We waren jammer genoeg laatste geworden omdat onze cake zelf heel droog was, en we hadden gebakken kokos op de cake en de \'\'jury\'\' mevrouw hield niet van kokos. Natuurlijk nog wezen zonnebankenna schooltijd mer meryn. Later die avond nog een thank-you-diner op school voor een van meryn\'s klassen en ik ging mee. Iedereen maakte wat eten en dan valt me altijd op dat iedereen zo anders eet dan in Nederland. 80 % van alles wat er op tafel stond zouden we nooit zomaar maken in Nederland. En wat me ook opviel is, ookal is het een openbare school, iemand ging bidden voor ons voor het eten.

Vrijdag uit school naar de nagelsalon gegaan met meryn en daar nog meer vriendinnen ontmoet. We lieten onze voeten helemaal mooi maken en daarna maar weer wezen zonnebanken (ik beloof dat ikdaarmeestop nu prom over is). Daarna naar huis gegaan even getut en toen zijn we samen uiteten gegaan, om vervolgens door te gaan naar een band optreden van een vriend.

Dit was in een soort bar in Denton. Denton is dus de grotere stad waar we zo goed als in wonen, en aangezien daar twee grotere college\'s zijn zijn er heel veel bars/barren (?).En dat optreden was echt in zo\'nstudenten/rock/grunch/hippie/emo/festivalgangers bar, als je me snapt. Dus waren wij twee niet helemaal op onze plek. Meryn was nog nooit naar eenechtebar geweest, laat staan naar zo\'n optreden van een band waar mensen op headbangen. Dus ik moest vooral wel lachen om d\'r. Voor het begon vroeg zeof we dansen op die muziek haha! En nog meer kleine dingetjes die wel grappigwaren maar ik niet meer weet.

Toen doornaar huis, nog even een maskertje gedaan -natuurlijk voor prom- en daarna gaan slapen.

Zaterdag was DE dag, want vandaag was prom!!! Ik werd helemaal zenuwachtig wakken, en weet niet eens waarvoor want zo spannend is een schoolfeest nou ook weer niet. Maar die zenuwen waren wel goed voor m\'n promdieet want had amper wat gegeten overdag.

We begonnen de ochtend eerst met even sporten in de sportschool om 9 uur \'s ochtends en daarna een smoothie gehaald daar. Toen naar huis, gedoucht en alles en m\'n tas ingepakt. Toen was het tijd voor het echte werk. We gingen naar highland village, waar we eerst even geluncht hadden met mom samen en toen was mijn haarafspraak om 2 uur en Meryn ging ondertussen naar haar make-up afspraak een paar winkels verderop.
Het meisje die mijn haar deed was onzettend lief en haar verloofde had haar gisteren ten huwelijk gevraagd op de liefste manier ooit (ik bespaar jullie het verhaal) dus daar hebben we een uur over gepraat. Ze had mijn haar helemaal perfect gedaan voor prom dus dat was alvast een stresfactor minder. Om 3 uur was ik klaar en kwamen mom en meryn binnenlopen, en liet meryn haar haar doen en ging ik door naar mijn make-up afspraak. Ze deden speciaal voor prom de hele dag gratis oog make-updus dat was helemaal perfect! Hoefde ik tenminste niet te klooien met oogschaduw. Daarna gingen we weer terug naar de kapper waar ze nog steeds bezig was met meryn\'s haar en ging ik maar zitten en de rest van mijn make-up doen, en deed een van de medewerksters mijn nepwimpers op omdat we het zelf niet voor mekaar kregen haha.

Om half 5 eindelijk klaar daar en moesten we racen naar Madison\'s huis, waar we met een deel van de groep verzamelde. We hezen ons snel in onze jurken en sieraden en werden om 5 uur opgehaald door mom en dad die een grote camper van Nate\'s bedrijf hadden versierd en waar we met z\'n alle in gingen. Dat was natuurlijk wel super leuk en gezellig! We moesten 3 kwartier rijden naar de plek waar we prom foto\'s gingen makien (dat is een traditie hier). Ik had trouwens ook een date voor prom, dat was Luis, een andere exchange student van de venture crew. Hij ging als een soort vriend-date met me mee omdat ik niet als enige zonder date wilde zijn. Maar goed. Daar hebben we allemaal neen uur lang foto\'s gemaakt en toen moesten we door naar ons restaurant waar we om 7 uur reserveringen hadden. We waren alleen super verdwaald en reden een uur rond, maar dat was niet erg want het was super gezellig in onze party-camper.

Toen eindelijk aangekomen bij het restaurant. Het was zo\'n restaurant waar ze voor je op een plaat koken en er een showtje van maken. Dat was ook hartstikke gezellig! En na een uur was het dan echt tijd om naar prom te gaan. We moesten eerst weer een uur rijden voor we er waren, maar het was weer een feestje in de camper. Prom was in een van de college\'s in Denton, en er was een rode loper en ze parkeerde je auto voor je. Binnen waren er twee dansvloeren, een beneden en een grote in een grote zaal boven. De versieringen waren allemaal heel leuk, de dansvloer lichtte op en er was een echte dj. Alleen iedereen danst hier anders dan in Nederland, dus ik voelde me een beetje ongemakkelijk. Het soort dans dat ze hier doen meestal noem je grinden, en ik ga niet in details. Je mag het youtuben of googlen. Aan het einde van de avond werden de promking en promqueen bekend gemaakt, dat zijn seniors waar mensen voor konden stemmen. En ze maakte ook de promprincess en promprince bekent, de twee juniors. Ik had natuurlijk niet gewonnen omdat ik niet mee deed, maar een vriendin had wel gewonnen! Het was om 12 uur over en toen gingen we door naar Suzie\'s huis, een van de I Am Second mensen en een vriendin op school. Ik zou in de eerste instantie meer naar een soort feest gaan maar dat meisje was ziek dus nu met meryn en iedereen mee. We waren met een groep van ong 15/20 man en iedereen deed zijn eigen ding: sommigen speelde football, sommige volleyball, en sommige zaten bij het kampvuur. Om 4 uur \'sochtendsbesloten we naar IHOP te gaan, omdat ik altijd al eens naar zo\'n restaurant wilde in het midden van de nacht. Daar was het ontzettend gezellig met de hele groep, en om 5 uur weer terug naar Suzie\'s huis. Ik was helemaal op en ben op een bank geploft met een paar andere om even 1,5 uur te slapen. Sommige mensen gingen weer terug naar het kampvuur en kwamen om 7 uur ook om te slapen, waardoor ik wakker werd en niet meer heb geslapen.

(zondag) Niemand had eigenlijk echt langer geslapen dan een uur of 2, en om half 9 reden we weer naar huis met Luis en Yannick. Luis was dus mijn date en Yannick was Madison\'s date. Dat zijn dus vrienden viaYFU en de Venture Crew, en aangezien we die dag naar een baseball game gingen met YFU gingen zij maar met ons mee naar huis eerst. Thuis hadden we een een lekkere douche genomen terwijl Yannick en Luis al in slaap waren gevallen op de bank beneden. Daarna ben ik ook m\'n bed ingegaan voor 1,5 uur en toen was het alweer tijd om eruit te gaan, mezelf vertoonbaar te maken en door te gaan naar de Rangers Baseball game. Suzie, die vriendin waar we afgelopen nacht waren, ging ook mee.

Dat was natuurlijk ook weer een dik uur verderop. Maar we waren er net op tijd! Yannick en Luis hadden kaartjes via YFU (ergens helemaal boven&achteraan), maar omdat Nate seizoenspassen heeft met hele goede plaatsten gingen Meryn, Suzie en ik daar zitten. De Rangers is het baseball team van Texas dus er waren +/- 50.000 mensen in het stadion en het was ook echt een heerlijk weertje! Later hebben we even de YFU mensen opgezocht en ze begroet, en daarna kwamen Yannick en Luis bij ons zitten. We hebben ook nog een meter lange hotdog gehaald en dat allemaal gedeeld maar we kregen het nog niet op haha. Na 3 uur had ik er echt wel weer genoeg van, want die wedstrijden duren enorm lang. Maar die jongens zeurde dat ze helemaal tot het einde wilden blijven dus dat maar gedaan. Toen moesten we Luis thuis afzetten en Daarna Yannick + er was een ongeluk gebeurd dus zaten we een goede 2 uur in de auto en kwamen we om half 8 ein-de-lijk thuis aan en was ik helemaal kapot. Thuis op de bank gezeten en kwam er niet meer vanaf tot het bedtijd was.

Maandag, dus vandaag, was het seniorskip day. Woohoo! Ik ben dan wel geen senior volgens school, maar ik hoor er wel een te zijn dus vertelde iedereen me dat ik ook gewoon school moest skippen vandaag dus dat maar lekker gedaan (met toestemming van momma natuurlijk). Ik heb eerst heerlijk lang geslapen vannacht, en rond 12 uur kwamen Katelyn en Megan me ophalen gingen we met een groepje lunchen bij Cheesecake factory. Dat was heel erg gezellig en ben heel erg blij dat ik nu eindelijk na al die tijd echt vrienden heb gemaakt! Daarna gingen we door naar Rachel, een meisje uit dat groepje die een operatie had gehad dus hadden we cheesecake langs gebracht.

Toen naar huis gereden en even buiten in het zonnetje gezeten want het is hier al heerlijk weer! Ik denk dat het rond de 25 graden was vandaag.

Prom was dus een hele leuke ervaring, maar ik vond het wel jammer dat ik niet na een echte afterparty kon, net zoals 90% doet. Dat is waar het het meesteom draait volgens iedereen (behalve meryn\'s group). Maar ja ik ben er nu wel een beetje aan gewend en over 2 maandjes kan ik weer naar genoeg parties.

Naast dat was het echt super allemaal en vind ik het nog steeds elke dag leuk hier! Vandaag zijn ook de laatste 6 weken van school in gegaan en ik heb momenteel voor alles een A+ zonder iets te doen, dus dat is ook heerlijk. Ik heb het nu wel een beetje gehad met school, vooral omdat ik niet zoveel vrienden heb ik mijn klassen op een paar na, en ik verveel me gewoon dood! Dus ik ben helemaal klaar voor de zomervakantie en mijn roadtrip met papa in Juni!

Heel veel liefs

Foto ruimte is wederom vol op deze site, dus hier de link naar de prom foto\'s : https://plus.google.com/photos/106101117753426192974/albums/5869858133988237249

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!