Sophie in Texas ~

Christmas shopping

Hoi lieve Nederlanders!

Het is dan bijna zover: kerstmis. Vanavond is het kerstavond dus is kerst hier al eigenlijk een beetje begonnen. Misschien ook wel omdat Amerika alleen kerst op 25 december kent, en geen 26 dec. Ik zit nu nog lekker in m\'n pyjama, maar ik ga me hierna maar klaarmaken voor vandaag want we hebben me toch een druk rooster! We gaan naar grandman\'s (de opa die een erge ziekte heeft, Nate\'s vader), heel uitgebreid eten, naar de kerk, 1 cadeautje uitpakken, daarna nog meer alleen weet ik het even niet meer. En dat is alleen al kerstavond. De echte gekte is morgen, op kerst. We hebben wel 10000 cadeautjes onder de boom dus ik ben benieuwd!

Zaterdag 29 December gaan we naar COLORADO! \'\'Even\'\' 4 daagjes op skivakantie. We gaan erheen vliegen, paar dagen skieen en dan een paar campers voor Nate\'s bedrijf terug rijden. Nouja ik ga natuurlijk niet rijden, ik ga chillen achterin. Wel leuk en een goede kans om eens even alle mooie natuur in Colorado en de andere staten (?) (ik weet niet hoe we rijden) te bewonderen. Beetje jammer dat het 15 uur rijden is.. Maar goed dat betekent in ieder geval dat ik aankomende week een blogje over sla :).

Maandag

Het is alweer zo lang geleden dat ik me niks meer van school herinner. Ik weet alleen nog dat we tijdens Food Science een \'\'food\'\' party hadden, dus gegeten en home alone gekeken. Uit school even genikst. Daarna uit eten met Maci en Nate. We gingen naar Olive Garden, mmm.. I love that place so much! De lekkerste limonade, gratis broodsticks en sla als voorgerecht en daarna nog keuze uit 100 heerlijke gerechten. Dus daar 1,5 uur gezeten en daarna weer naarhuis.

We waren eindelijk thuis om 9 uur en toen wilde ik een beetje leren want we zouden \'\'eind semester examens\'\' hebben vanafde volgende dag. Ik had dinsdag US History en Math Models (wiskunde voor speciaal domme mensen). Math Models is appeltje eitje, dus deed daar niks voor maar US History was wel wat moeilijker, het ging over 12 hoofdstukken, oftewel 200 pagina\'s. In Nederland zou dit 20 uur leren voor mij betekenen, in Amerika krijg je een \'\'review\'\' een paar dagen voor de test, oftewel de test zelf maar dan alleen in een andere volgorde. Het waren 100 vragen, dus 100 antwoorden uit m\'n hoofd leren. Ik had er maar een half uurtje aan gezeten want was te moe.

Dinsdag

Tijdens geschiedenis de test, was wel een beetje zenuwachtig aangezien ik wist dat ik niet echt goed had geleerd, maar heb uiteindelijk een 93 gehaald dus ben wel blij! Tijdens wiskunde had ik dus ook een test, dat ging helemaal top! Alleen daar nog geen cijfer van.

Uit school kwam Maci thuis met Tara en Breanne (die twee vriendinnen) en ging ik koken, en jawel, ik ging hutspot maken! Ik vond het wel eens tijd dat ze hier Nederlandse pot moesten proeven. Ik dacht dat het heel makkelijk was maar ik heb het flink verprutst. De aardappels waren super (te) gaar en de wortels nog hard dus dat was een mislukking, en de gehaktballen wilde maar niet bruinen aan de binnenkant dus heb ik die uiteindelijk in 84720192 kleine stukjes moeten snijden zodat ze wel gaar werden. De hutspot was nog wel oke, maar de Amerikaantjes vonden het erg apart. Ze zeiden wel dat het lekker was maar ze zijn te lief om toe te geven dat het mislukt was. Ze maakte er ook allemaal wat apparts van: Maci, Meryn en Tara gooide er plakken kaas op om het te eten, Breanne deed er ook iets in (weet niet meer wat) en ik at het met mosterd en Mom ook. Toen ging Tara kaas eten met mosterd, tot afschuw van iedereen want daar hadden ze nog nooit van gehoord. Gelukkig vond iedereen m\'n gehaktballetjes wel lekker, want die waren ook heeeel lekker!

Daarna ging ik naar Katlyn, want haar vriendje Alex had kennelijk aan Wiebke gevraagd of ze wilde afspreken met hem enzo. En dat mag natuurlijk helemaal niet als je een vriendin hebt! Dus heb ik dat maar aan Katlyn verteld en even daar gezeten want ze was heel verdrietig en later weer naar huis. En ja, ze zijn nog steeds samen na een slappe smoes van hem... Maar Alex is wel heel erg aardig hoor. Alleen moet hij wel trouw blijven aan Katlyn.

Toen naar huis en ging ik weer leren voor de volgende dag. Ik had de volgende dag Engels en Food Science. Ik dacht: ooh dat kan ik wel even leren in een half uurtje. Nou mooi niet dus, het was suuuper veel en snapte erg geen snars van dus ben maar gaan slapen om 11 uur.

Woensdag

Tijdens Food Science het examen, nou het was wel heel erg moeilijk en dacht dat ik het had verkloot maar heb uiteindelijk een 79 gehaald, wat een C+ is, en alles hoger dan 70 (in Nederland gelijk aan een 5,5 denk ik) is voldoende dus was wel blij! Tijdens Engels ook een examen, en mennnnn dat was stressen! Dit was zo moeilijk! Het was over een boek dat we hadden gelezen (ik had het niet gelezen, alleen film gezien...) en over gedichten en dingen die diep in de taal gaan. Je kreeg bijvoorbeeld een quote uit het boek dat we hadden gelezen, The Great Gatsby:

\'\'Gatsby believed in the green light, the orgastic future that year by year recedes before us\'\'

en dan was de vraag: Welke van de 5 zie je hierin terug?

1) Inspiration from Nature

2) Inner Experience

3) Innocence

4) Intuition

5) Imagination

En ik zat daar maar van: uuuuhhhhh.. En er waren ook moeilijkere dingen met woorden die ik nog nooit gezien heb en nieteens kan uitspreken. Maar heb uiteindelijk een 72 (C-) gehaald, dus ik denk dat hij mij en Wiebke een beetje heeft gematst aangezien het zo moeilijk was, vooral voor exchange students.

Uit school niet zoveel gedaan, Meryn Maci en ik hadden honger dus gingen we wat koken maar het waren wat restjes enzo. Gewoon beetje tv gekeken daarna. Meryn ging naar youth group, Maci had een afternoon dutje, en Karmen liep een beetje rond. Vanaf deze week was de film Pitch Perfect (die ik laatst had gezien met katlyn in de bios) op dvd, en alle films die uit de normale bios verdwijnen komen dan in de \'\'Dollar Bios\'\' dus alles voor $1. En Pitch Perfect was dus nu in de Dollar Bios en ik vond het zo\'n leuke film dat ik Mom en Meryn overhaalde om met mij daar heen te gaan. Dus gingen we daarheen! De tweede keer was de film nog leuker. Na de film gingen we de uitgang zoeken, want die bioscoop is in een winkelcentrum en er was maar een uitgang open, dus gingen we daar naarbuiten en kwamen we erachter dat de auto aan de andere kant van het winkelcentrum stond dus stelde Meryn voor om te rennen want het was winderig, koud en donker. Dus wij rennen, maar Karmen en ik kwamen niet echt vooruit en Meryn ging als een speer, dus toen we een hoek omkwamen zagen we dat meryn 200 m verderop was opeens dus gingen we maar lopen in de hoop dat Meryn ons zou oppikken met de auto. En dat deed ze! Allemaal buiten adem en Mer zei: \'\'I\'m so pooped\'\'. Maar ik dacht dat ze zei:\'\' I just pooped\'\' dus ik zei: \'\'YOU DID WHAT? YOU POOPED?\'\' en allemaal in tranen van het lachen daarna want het is kennelijk een uitspraak en het betekend gewoon dat je buiten adem bent. Nouja weer wat geleerd.

Donderdag

Vandaag (en morgen) en speciaal lesrooster: 1e uur een examen, 2e uur een examen en dan ben je uit. Ik had het 1e uur alleen geen examen want dat 1e uur had examen voor het 1e uur, en ik heb geen les dus ook geen examen. (snapje) Het 2e uur examen was voor alle A3 klassen, dus voor mij is dat Yearbook. Alleen heb ik daar geen examen in, maar we moesten alsnog naar school. Dus ik was alleen voor dat uur naar school gekomen en een beetje genikst. Daarna naar Meryn in de sporthal gegaan, waar de cheerleaders een groot doek schilderen wat ze voor elke footbalwedstrijd schilderen en dan rennen de footbalplayers er aan het begin doorheen (zal er een foto van plaatsen). En had een beetje geholpen met de laatste dingetjes schilderen. Daarna gingen Meryn en ik door naar Southlake. Het \'Gooi\' van de omgeving hier. En daar gingen we heen om kerstcadeautjes te shoppen. Het is een super schattig gebied met overal poeprijke mensen en dure winkels, maar wel leuk! Meryn moest eerst naar de Apple store want ze had hulp nodig bij d\'r laptop. Dus ging ik ondertussen even een Starbucksje halen voor ons. Daarna hadden we wat geshopt maar eigenlijk alleen wat kleding voor onszelf gekocht ipv kerstcadeautjes.. Dus gingen we naar de outlet winkel van Nordstrom (dat luxe warenhuis) en daar had ik wel wat cadeautjes voor Nate gevonden en Meryn ook, en schoenen voor zichzelf. Toen was het 5 uur dus gingen we snel naar huis, want we hadden die avond een kerstfeestje van Nate\'s bedrijf. Hij heeft dus 5 grote winkels waar ze caravans en campers verkopen. En dit feestje was voor 2 vestigingen. We hadden daar gegeten, Nate had een speech gegeven en iedereen kreeg een kerstpakket en t-shirts, dus ook wij! Na een uurtje weer naar huis gereden. Maci en Meryn gingen naar Billy Bobs, een country club voor 18+ waar je kan country dancen. Ik zou ook meegaan aangezien meryn en ik nu naar binnen kunnen, maar ik was zo moe dus bleef thuis.

Vrijdag

Vandaag alleen maar weer 1e en 2e uur les. Tijdens het eerste uur hadden we een final voor B3 klassen, dus Food&Nutrition voor mij. Die test was super makkelijk, alleen nog geen cijfer terug. Daarna tijdens het 2e uur had iedereen een examen voor zijn 5e uur, wat voor mij voetbal is dus moesten we gewoon allemaal in een lokaal zitten niksen. Toen waren we eindelijk uit om 12 uur, en belde ik Karmen even wie me kwam ophalen. Normaal brengt Karmen me altijd en haalt ze me, maar vandaag begonnen Meryn en ik om dezelfde tijd dus reed ik met haar naar school. Dus belde Karmen maar even en vroeg wie me kwam ophalen, en Karmen zei dat Maci kwam omdat ze nu haar nagels aan het laten doen was (haha). Dus belde ik Maci die zei dat Karmen me zou ophalen want Maci kwam net onder de douche vandaag... Dus ik zei dat Karmen in de nagelsalon zat dus zou Maci maar snel afdrogen en aankleden en me komen halen. Dus na 10 minuten voor school te hebben gewacht belde Meryn me dat zij me kwam ophalen maar in de file stond voor school (er is altijd file voor school en na school rondom school aangezien iedereen een auto heeft). Dus na 20 minuten kwam Meryn me ophalen, en gingen we gelijk door naar Chipotle (dat gezonde mexicaanse) om te lunchen met 3 andere meiden van youth group.

Toen weer naar huis rond 2 uur en kreeg ik een smsje van Katie dat ze onderweg was om me op te halen aangezien ik met haar nog meer kerstinkopen zou doen. Dus toen ik net thuis was was Katie hier ook en gingen we weer op pad naar Grapvine. Daar gewinkeld en alle laatste cadeautjes gekocht. Om 7 uur zouden we de mensen van Venture Crew daar ontmoeten en samen wat eten en daarna met zn alle schaatsen! Dus eerst gegeten met de hele groep, en daarna door naar het schaatsgedeelte in het winkelcentrum. Meryn was ook gekomen dus allemaal de schaatsen aangetrokken en 2 uur lang geschaatst! Het was super gezellig, want alle kinderen van de Venture Crew zijn hartstikke leuk. Daarna gingen we nog even naar een huis, waar we ook altijd de meetings hebben op maandagen, en zouden we een film gaan kijken. Maar het duurde allemaal heel lang en toen was het al 11 uur en besloten Meryn, Katie en ik maar naar huis te gaan want we moesten er de volgende dag optijd uit voor de footballgame!

Zaterdag

Wekker om 9 uur want vandag was de finale voor football! Onze school had het dus tot de finale geschopt! We zijn 2x eerder tot de finale gekomen maar nog nooit gewonnen dus dit was wel een spannende dag! We vertrokken rond half 11 richting het Cowboy\'s Stadium. Dat is het stadium van het footballteam van Texas, waarvoor je normaal dus 100 of meer betaald om binnen te komen, maar vandaag natuurlijk veel minder aangezien het een high school game was. Het stadium alleen al was een hele ervaring. Men wat was het groot daarbinnen. Ik ging maar met m\'n familie zitten, en niet naar de Blue Crew. Ik was heel erg moe en voelde me niet zo lekker, en aangezien in de Blue Crew (dus de studentensectie) staan(!) erg intens is besloot ik maar lekker bij de familie te zitten(!). Het was en erg spannende game en nek aan nek race, maar uitendelijk wonnen we!!! Guyer is nu statechampion! Dus dat was wel suuuper leuk!! In het stadium was ook een super groot scherm in het midden waarop je de wedstrijd kon zien en af en toe mensen uit het publiek, en je zag allemaal mensen huilen van geluk in het publiek, maar ook footballplayers! Het was echt heel erg gaaf dat ik op de school zit die van alle high schools won in Texas!

Daarna was het ongeveer 3 uur en gingen we weer naar huis. We wilde wachten tot Meryn thuis kwam van de game (zij zit in de cheerleader bus en dat duurt altijd langer) en dan met z\'n alle uiteten. Maar Meryn kregen we niet te pakken en kwam maar niet thuis en Nate ging opeens weg op \'even\' een auto te kopen dus gingen Mom, Maci en ik maar uiteten. Later kwam Meryn daar ook heen en heeft onze restjes gegeten haha. Toen gingen we naar Walmart om een heleboel eten te kopen want we moesten voor alle buren vanalles bakken, en koken voor het kerstdiner. Dus daar 2 uur rondgelopen en toen naar huis. Ik kreeg van Katlyn een smsje of ik mee wilde naar een feest om te vieren dat we gewonnen hadden, maar ik wilde niet in problemen komen dus besloot maar thuis te blijven. Ik voelde me een enorme loser en was een beetje verdrietig dat ik niet meekon en op een zaterdag avond ging bakken met de familie. Maar op zo\'n moment moet ik even diep adem halen, bedenken hoeveel meer familie hier betekent dan \'\'vrienden\'\' die de volgende dag toch weer raar kunnen doen dus dat familie tijd belangrijker is. Dus even later was ik weer vrolijk en hebben we 100 dingen gebakken. Mom had voor allemaal buren cake\'s gebakken, ik had chocolade pretzels en peppermint chocolade gemaakt en Maci en Meryn allemaal andere dingen. Daarna hadden we met z\'n alle \'\'Four Christmasses\'\' gekeken en was het bedtijd!

Zondag

Vandaag weer de wekker op half 10 want vandaag was het kerkdag. Dus ik snel gedoucht en alles gedaan en naar de kerk. Ik had van het schaatsen vrijdag een enorme blaar op m\'n voet aan de binnenkant aangezien die schaatsen niet gemaakt zijn voor mijn platte voeten, en die blaar was denk ik gaan ontsteken enzo want het was helemaal open en bebloed, dus liep ik op slippers ookal was het een beetje koud! Maci had Dora plijsters voor me gekocht dus had ik ook een mooie Dora plijster op m\'n voet! Alleen was ik die kwijtgeraakt in de kerk, en de sandaaltjes die ik aanhad drukte precies op die wond (niet over nagedacht toen ik ze aandeed) dus moest ik maar op een blote voet verder haha. Daarna gingen we gelijk door om te lunchen ergens en hadden we het even over spring break gehad, want we gaan naar Mexicooooo! Whoehoee!! Ik had even de site bekeken, en men! We zitten in een een of ander luxe resort op het strand. Echt letterlijk aan de ze. Voor alle nieuwschierigen:http://thegrandmayan.com/ . Ze zijn er kennelijk al eens geweest dus ben erg benieuwd en heb er zin in!! Maar dat is pas in Maart.

Na het eten gingen we naar huis, had iedereen weer wat comfortabels aangetrokken en was het tijd om kerstcadeautjes in te pakken! Meryn en ik gingen dat dus doen, daarna gingen we weer meer bakken want er van eten kan je nooit genoeg hebben. Ik ging weer een appeltaart maken want aunt Kimmy (Karmens zus) wilde er een proeven en had gevraagd of ik dat voor het kerstdiner wilde maken. Dus weer 5 appels staan schillen en het deeg gemaakt. Ik heb deze appeltaart denk ik wel verprutst want het deeg was op een een of andere manier koekjesdeeg geworden.. Zal wel een lekkere zoete taart zijn. Toen was het een uurtje of 4, en gingen Meryn, Maci en ik langs 2 buren om hun kerstpakketen met onze gebakken dingen te geven, even staan kletsen en toen door naar Target. We hadden meer boodschappen nodig en ik had nog een cadeautje nodig. Dus eerst even in Target rondegelopen en wat boodschappen gehaald, maar ik kon daar geen cadeautje vinden dus toen door naar Walmart. Dat is dus ook gewoon een supermarkt maar Walmart is wat \'\'goedkoper\'\' en \'\'lelijker\'\' en daar kopen Meryn en Maci altijd hele lelijkle t-shirts voor de grap als cadeautjes enzo. Want walmart heeft echt spuuglelijke kleding. Snap niet hoe ze dat ooit verkopen! Maar ik heb daar wel mooi een spuuglelijk t-shirt voor Karmen gekocht want dat was het laatste cadeautje wat ik nog nodig had. En Meryn, Maci en ik hebben alle drie matching kerstcoltruien gekocht, alleen in een andere kleur. Ik heb een witte met kerstboompjes erop :). Daarna gingen we maar iets zoeken om te avondeten met z\'n drieen. We wisten niet waar we wilde dus reden we maar een beetje rond in Denton, en Meryn wil om een een of andere reden altijd naar hele rare/goedkope/lelijke/enge/vieze langs de weg restaurantjes. Nouja oke, dus ergens langs de weg was iets raars en wij naar binnen. Het was een beetje viezig en erg \'\'sketchy\'\', maar goed. Het was een Amerikaans/Grieks restaurant en het eten zelf was wel oke! Ik had een boord met wat pita brood, 2 balletjes fallafel en iets raars. Als dip op tafel stond er Aioli en Tzatziki. Ik vind dat allebei heerlijk en eet dat wel vaker in Nederland, maar hier kennen ze dat niet in Amerika en vonden ze de aioli verschrikkelijk en de tzatziki wel te doen maar aten ze het niet haha. We kregen zelfs nog gratis Baklava aan het einde als toetje. Dat is volgensmij eten uit het Middeloosten dus snapte niet waarom het \'\'Grieks\'\' was, maargoed.

Thuis de rest van m\'n cadeautjes ingepakt en daarna een film gekeken met z\'n alle, maar halverwege waren we allemaal zo moe dat we maar gingen slapen.

Vandaag is het alweer maandag en hebben we lekker twee weekjes vrij, net als de Nederlandse schoolkindertjes. Alleen heb ik vandaag nog helemaal niks meegemaakt dus valt er niks te vertellen.

Ik sla dus volgende week een blog over want zit dan in Colorado! We gaan naar Winter Park, voor de geintereseerden. Ik heb heel erg veel zin in alles wat gaat komen aankomende dagen.

Ik wens iedereen een hele fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar!!! Ik hoop echt dat jullie allemaal hele fijne en gezellige dagen zullen hebben!

Tot in het nieuwe jaar (wat gaat de tijd toch snel :( )

Liefs, Sophie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!