Sophie in Texas ~

Birthday week

Hallo lieve Nederlanders,

Op dit moment ben ik net wakker van een middagdutje en super slaperig dus sorry als m\'n verhaal een beetje gebrabbel is hier en daar. Afgelopen week was het mijn verjaardag, maar ook Meryn\'s verjaardag en oma\'s verjaardag dus een drukke en gezellige week!

Let op: super lang verhaal..

Maandag

Vandaag was Karmen kennelijk veels te laat om me op te halen want toen ik tijdens voetbal weer eens aan het wachten was of ik naar huis kon belde Meryn me met de mededeling dat ze me kwam ophalen want Karmen was nog aan het winkelen in Dallas wat langer dan gedacht duurdre. Dus stond Meryn daar keurig om 4:10, en aangezien ze eigenlijk kerstinkopen aan het doen was gingen we weer terug naar de winkels om meer inkopen te doen. We hebben uiteindelijk alle tijd in een winkel doorgebracht en wat kerstcadeautjes voor Karmen en verjaardagscadeautjes voor oma gekocht.

Daarna moesten we naar huis, waar Karmen heerlijk gekookt had wat natuurlijk niet elke dag gebeurd. Dus lekker een boordje curry met rijst en naanbrood (alles van de World Market) gegeten en toen hadden Meryn en ik een meeting van de venture crew. Nouja vandaag was meer een event.

We gingen naar zo\'n party/speel hal en we gingen eerst allemaal bowlen, waar ik eindigde met 40 punten tegen 4 andere mensen met 100+ punten ?? Ik weet niet wat er aan de hand met me was maar het was wel grappig. Daarna ontdektde we dat je er lazergame kon spelen, dus vroegen we of dat bij de prijs (maar $10 entree!!) zat inbegrepen en dat zat het! Dus gingen we met de groep, van ongeveer 15 jongeren en twee volwassenen, lasergamen. Dit was de eerste keer in m\'n leven dat ik dat deed en het was super leuk! Lekker rennen, verstoppenen veel gillen!! Daarna hebben we nog twee potjes pool gespeeld en toen was het alweer kwart voor 10, dus tijd om naar huis te gaan.

Dinsdag

Ik moest nog een verjaardagscadeautje kopen aangezien Meryn\'s verjaardag morgen zou zijn, dus ging ik met mom naar de mall inFresco na school. Ze kwam me dus ophalen en had een appel, een grote zak met m&m\'s en water voor me klaarliggen als snack na school. De m&m\'s omdat \'\'ze ze net zag liggen en ze er onwijse trek in had\'\' dus had ze maar gelijk de grootste zakgekocht haha. Na 1 minuut in de auto vond ze het ook nodig om nog even Starbucks te halen voor we verder gingen dus dat natuurlijk ook maar even gedaan! En toen onder het genot van al het eten door naar Freso.

Daar gingen we eerst Nordstroms (groot warenhuis) in en een cadeautje voor Meryn kijken. Waar ik een heel schattig kettinkje had gezien, maar wat aan de erg dure kant was. Maar ik vond het zo\'n schattig cadeautje en Karmen kennelijk ook dat zij het heeft betaald haha. Nouja nu heb ik dat geld weer over voor meer kerstcadeautjes... Daarna gingen we door de mall in waar Karmen na letterlijk 2 minuten zijn: \'\'Okay, let\'s split up and meet in 1 hour\'\'. Uhhhh oke. Normaal wil ze altijd met me meekijken maar ze deed een beetje geheimzinnig, maar ik kwam er op m\'n verjaardag achter dat ze m\'n verjaardags cadeautje wilde kopen haha!!.

Maargoed, we gingen dus allebei een uurtje alleen winkelen in de mall en dat was de eerste keer dat ik voelde dat ik wat vrijheid had! Ik ben altijd gebonden aan andere mensen, en nu een keertje niet. Wel even lekker! Ik heb een broek gekocht, een sjaal en nog een kerstcadeautje voor Meryn en verder wat rondgekeken. Na een uur dus weer met Karmen ergens afgesproken en naar huis gereden!

Onderweg nog avondeten in de drive-thru van Panda Express gehaald, erg lekker \'\'chinees\'\' eten!

\'s Avonds lag ik op mn bed huiswerk proberen te maken (eerste keer hier in Amerika) en Meryn kwam gezellig erbij zitten in mn kamer en dat deed ze eerst eigenlijk nooit. Dus dat vond ik wel even het delen waard met jullie!

Woensdag

Vandaag was het 5 dec, en dus Meryns en oma\'s verjaardag!! Ik heb alleen Meryn gemist in de ochtend want ik stond op toen zij al naar school vertrokken was omdat zij juist extra vroeg door cheerleaden begint en ik extra laat.

Op school niet zoveel bijzonders, uit school ging ik eerst even zonnebanken want vandaag was de laatste dag van het abonnement wat ik daar had :(.

Daarna naar huis, waar papa me belde om te feliciterenom 17:00 want toen was het 00:00inNederland en dus daar al m\'n verjaardag! En Juliawhatsappte me ookal!! Even later weer op wat want we gingen uiteten voor iedereens verjaardag.

We (mom, dad, mer, oma, jessie en antongingen naar Mac Daddy, een Macarone&Cheese restaurant ergens in Denton. Daar hadden we allemaal onze cadeautje aan Meryn gegeven. Van mij dus dat kettinkje, van Jessie en Anton wat tekeningen en van oma cupcakes en kaneelcake (de rest zou ze zondag krijgen tijdens het echte familie diner) en van mom&dad had ze een macbook gehad. Na het eten haalde Karmen drie taartjes uit een tas, met oma\'s naam meryn\'s naam en mijn naam en een kaarsje overal op en gingen ze zingen en mochten we het kaarsje uitblazen. Heel lief en had nog niks verwacht, maar aangezien het19:00 was en het in Nederland dus al 6 december was was het eigenlijk ook al een beetje mijn verjaardag.Daarna die taartjes eten en ging Meryn naar youth group en wij naar huis waar we niks bijzonders meer hadden gedaan.

Donderdag

MIJN VERJAARDAG!!!! EINDELIJK 18! Jep, vandaag was het nu ook in Amerika 6 december en ben ik 18. Wat me een beetje bang maakt want vanaf nu gaat het downhill en komen de rimpels :( :( ..

Maar oke back to real life: ik werd dus wakker heel slaperig en keek op m\'n mobiel met al 1000 notificaties ik allemaal berichtjes was wat echt heel erg leuk was om mee wakker te worden! Ik was eerst even 1 minuut verdrietig dat ik al die mensen moet missen in Nederland en zelfs even geen knuffel van mama kan krijgen, maar toen realiseerde ik me hoe speciaal ik me voelde dat de mensen in Nederland nog steeds aan me denken ookal ben ik daar niet. Dus toen was ik weer blij!

Ik ging douchen en alles en mama belde me even later om me te feliciteren! Heel lief! Grandma Wanda belde ook nog. Toen ging ik weer verder makeuppen. En ik weet niet hoe ik het deed, maar ik stond vandaag echt onwijs vroeg of zodat ik niet hoefde te haasten op mn verjaardag en ik kreeg het toch voor mekaar (ws door de telefoontjes en de mobiele felicitaties) om om 9:15 nog geen outfit te hebben terwijl ik altijd om 9:30 naar school vertrek en nog moest ontbijten en lunch moest maken! D-r-a-m-a. Dus ik even later naar beneden rennen om te zien dat de keuken versierd was, er ontbijt voor me klaar stond en een grote doos uit Nederland! Dus eerst Karmen geknuffelt en bedankt en daarna ontbijten!! Ik wist dat ze voor Meryn die dag daarvoor pancakes als ontbijt had gemaakt in de vorm van een \'\'18\'\', maar ik eet altijd fruit en yoghurt als ontbijt dus en had gezegt dat pancakes niet nodig was. Maar nu had ze een grote 18 in de vorm van fruit gemaakt, een yoghurt parfait en een grote kop koffie! Zo lief! Maar eerst wilde ik de doos uit Nederland graag openen dus opende ik die en maakte ik gelijk de kaart open die bovenop lag, maar bleek die kaar voor de McClain\'s te zijn haha, oeps.. Dus ik verder zoeken naar een kaart van mij en ik zag er eentje tussenuit steken dus keek ik erin en het eerste wat ik zag was dat het van m\'n lieve vriendinnetjes uit Nederland was, wat me aan het huilenmaakte! Ik had dat niet verwacht, dacht dat het alleen van mama was! Dus Karmen stelde voor om het \'s avonds te openen aangezien ik ook in een enorme haast was. Dus ging ik snel mn ontbijtje eten en toen bedacht ik me dat ik ook nog lunch moest maken, maar niet echt tijd had dus zei Karmen dat ze me wel lunch zou brengen en ik mocht kiezen wat :) :) :) :).

Daarna naar school, ik had alleen helaas een A dag vandaag wat betekent: geschiedenis - jaarboek - wiskunde - voetbal (nouja wachten bij voetbal). Tijdens geschiedenis een grote test (wel makkelijk want je weet alle vragen al want je hebt ze al een gehad, die ook nog eens meerkeuze zijn dus je moet gewoon even door die vragen en antwoorden gaanvoor de test en je haalt een A+). Daarna jaarboek, en daar niks bijzonders, tijdens jaarboek heb ik altijd pauze en Karmen zou dus m\'n lunch afgeven bij de office en ik had gekozen dat ik chick-fill-a wilde, dat is een soort McDonalds maar dat zijn het meer echtepatatjes en echte kipnuggets dus wilde ik dat! Dus liep ik naar de office met Macy (van mn jaarboekklas want haar lunch was daar ook) om onze lunch op te halen maar voor mij was er niks! Dus wist ik niet echt wat ik moest doen, waarop Macy zei dat ik Karmen moest bellen maar dat vond ik onbeleefd. Dus liep ik maar naar m\'n lunchtafel, waar Katlyn met een big smile zat want ze had mn lunch al voor me gehaald. En het waren niet alleen patatjes&kipnuggets, maar ook een large diet coke en een grooote doos vol met cupcakes!! Niet gewone supermarkt kwaliteit, maar banketbakkers kwaliteit. Dus dat was heeeerlijk! Alleen bestond mn lunchtafel vandaag uit: ik, Katyln en3 footballplayers. De jongens wilde allemaal geen cupcake dus had Katlyn er maar twee gegeten, ik eentje en ik de rest naar mn jaarboek klas meenam. Maar tijdens lunch kwam gepensioneerde coach Huggins, de coach van 80 jaaruit die iedereens naam onthoud en mij altijd begroet in de gang met: \'\'Hey sophie from Holland! How are you doing? How\'s Holland?\'\' Dus dat was heel leuk! Hij ging happy birthday voor me zingen haha!!

Toen weer naar de klas, cupcakes uitgedeeld en even later naar wiskunde wat doodelijk saai was. Toen naar voetbal waar coach Blevins voor het eerst sinds weken aardig tegen me deed en ik zelfs een paar minuten eerder weg mocht!

Karmen was zelfs optijd vandaag om me op te halen! Dat was wel leuk. Daarna naar huis, de resten van de taartjes van gisteren gegeten met Merynen een beetje genikst voor een uurtje. Om rond half 6 op weg te gaan naar Olive Garden, waar we uiteten gingen voor mij. Vandaag was de groep kleiner: mom, meryn en ik. Nate was in Arkansas en nichtje+neefje voetbaltraining en oma was met hun. Maar Karmen stelde voor om Katlyn mee te vragen aangezien we eerst het plan hadden om vandaag te gaan country dancen, en Katlyn daarvoor werk had afgezegt maar dat gingen we toch maar niet doen omdat Meryn de volgende dag vroeg naar school moest ofzo. Maar goed, Katlyn had dus al vrij gevraagd en dat vond ik zielig voor d\'r dus ging ze mee uiteten!
We hadden mama\'s pakketje en papa\'s pakketje meegenomen naar Olive Garden om daar te openen. Maar dat deden we allemaal na het eten. Eerst helemaal volgegeten met het beste italiaanse eten in Amerika. Toen alles openen. Het duurde echt 3 kwartier tot ik alle cadeautjes had opengemaakt en kaartjes had gelezen. Ik had cadeautjes en kaartjes gehad van: mama, papa, marijn, lukas, Julia&Mies&Lisa, opa&oma, anita en dan Meryn, Karmen&Nate, Katlyn! Hartstikke verwend! Ik had allemaal lekkere pafrummetjes gehad, een \'\'18\'\' button en vlaggetjes, sieraden, sinterklaassnoep, boek, agenda, sjaal, legging, huissokken, een hele grote bonk kaas (haha papa, dit vonden ze geweldig!). Heel lief allemaal! En ik had echte cowboylaarzen gehad van Meryn voor als we gaan countrydancen en dat mag natuurlijk niet ontbreken in je garderobe als je in Texas hebt gewoond, en ik had een paar UGGS gehad van Karmen&Nate! Echt super erg verwend en heel leuk allemaal! Ik had nog een gratis toetje van de ober gehad omdat het mijn verjaardag was, en toen gingen we weer naar huis waar ik de schoenen ging aanproberen en we hetNederlandse eten hadden geproefd. De cowboylaarzen waren precies mijn maat, de UGGS helaas een maatje te groot dus had Karmen die de volgende dag al bij Nordstroms omgeruild. Heel lief! Ik had dus echt een hele leuke verjaardag, en het leukste was dus dat m\'n lieve vriendinnen en familie me in Nederland me al die dingetjes hadden opegstuurd en alle felicitaties uit Nederland! Daardoor voelde ik me echt heel blij en jarig!

Vrijdag

Post-verjaardag depressie. Ik had twee dagen van verjaardagen achter de rug, en nu moest ik weer even in het normale schoolleven komen. Maar dat was niet te moeilijk want het was vandaag tacky-christmassweater day op school! Iedereen moest dus in een lelijke kersttrui naar school komen. Meryn had er een paar geleend van iemand dus kon ik er ook een aan. Het was een vestje die te klein was met rendieren erop, heel knullerig maar heel grappig natuurlijk. Sommige mensen gingen helemaal crazy op school en waren echt goed verkleed!

Uit school even met mama skypen en daarna omkleden want we hadden weer een run vanavond!! Dit keer geen 5K, maar een 4,2 mile run of een 2,5 mile walk oftewel een 6,5KM run of een 4KM walk. Ik deed de walk met Karmen, Meryn en Mary(een vriending van karmen). En Nate deed de run met Mary\'s man+ zonen. Dit was weer voor het goede doel, weet alleen niet wat. Maar ik kreeg een gratis t-shirt dus daar deed ik het voor, en het was door een leuke buurt vol met kerstverlichting dus dat was leuk om gewoon te zien.
Daarna naar Denton en daar op de square (het grote plein) heerlijk pizza gegeten met z\'n allen! En toen was het alweer 10 uur dus lekker naar huis en niks meer gedaan.


Zaterdag

De tuinmannen kwamen om 8 uur \'s ochtends bladblazen in de achtertuin, dus werd ik wakker van de onwijse herrie! En ja, ik kwam er dus laatst achter dat we niet alleen een schoonmaakster hebben, maar ook tuinmannen en een poolguy(/zwembad jongen). Maar goed, ik was eerst chagerijnig dat ik al wakker was om 8 uur, maar toen besloot ik het maar te zien als een extra lange zaterdag. Iedereen was even later wakker en Karmen had ontbijt klaargemaakt, dus met z\'n alle ontbeten. Daarna ging Meryn zich klaarmaken voor de footballgame die dag, en zij vetrok om 12 uur van huis. Ik heb niks uitgevoerd en probeerde iemand te vinden die ook naar de game zou gaan, maar niemand kon en ik wilde niet met Karmen en Nate tussen de ouders zitten dus besloot ik thuis te blijven. En dat is waar m\'n eerste echte heimwee dag begon. Ik was er zo moe van om constant zoveel moeite te moeten doen om alleen al vrienden te kunnen maken, en ik zat de hele dag maar alleen thuis en verveelde me dood. Ik was nogal verdrietig dus besloot ik maar op de loopband te gaan en proberen te rennen, maar dat lukte totaal niet en had overal pijn in m\'n beneden wat me nog verdrietiger maakte want ik word helemaal gestoord van mn knie/voet problemen! Sinds een tijd doet niet alleen mn knie pijn als ik sport, maar alles van m\'n voet tot aan m\'n knie. En ik denk vanwege m\'n platvoeten (haha.. awkard) en slechte knieen dat er enorm veel druk komt op alles in m\'n benen. Dus ik realiseerde me dat als dit zo doorgaat ik een oma van 50 in een rolstoel wordt dus toen stond ik op het punt om te huilen.

En toen ging ik ook nog eens met Mies whatsappen en hadden we het over hoe leuk het was toen ik in Nederland was en toen had ik echt heimwee! Het was niet echt leuk, maar aan de andere kant: dit was de aller eerste echte heimwee die ik tot nu toe heb gehad, en dat pas na bijna 4 maanden. Ik ben trots op mezelf. Maarja ik was dus zwaaaaaaaaaar depressief die dag en ging maar wachten tot Karmen en Nate terugkwamen van de footballgame. Ik verwachtte rond half 6, maar om 7 uur waren ze er nog niet en toen kwam Meryn terug van cheerleaden bij de game en zij wist ook niet waar d\'r ouders waren. Toen belde Karmen me net of ik naar de bios wilde met haar en Nate, naar een actiefilm. Maar ik ging maar niet want ik hou niet van actiefilms haha. Meryn had een sleepover met de meiden van haar youthgroup en vroeg of ik mee wilde, dus ging ik maar mee. Ik ga nooit met die mensen om, maar ze zijn wel heel aardig. En dit was een hele nieuwe ervaring aangezien het een kerkgroep is.

We kwamen binnen en iedereen (ong 10 meiden tussen de 14 en 18) waren er al, een paar zaten ergens tekletsen en de rest piano aan het spelen en samen zingen. Beetje lachwekkend als je erover nadenkt, maar goed. Na 20 minuutjes was het eten klaar, de moeder van Autumn (we waren dus in haar huis) had spaghetti voor iedereen gemaakt. Dus gingen we beneden eten. Daarna een beetje kletsen en gingen we met een groep naar boven in de woonkamer daar stapelen. Jep, weeriets wat we nooit in Nederland zouden doen maar wel grappig. Gewoon een toren proberen te maken door op elkaar te stapelen. Dus we vielen de hele tijd om, erg grappig! Later vertelde Autumn van een jongen die ze leuk vind en hij haar, en let op, hier komt een Verhaal met een hoofdletter: zij is bijna 18, hij is 25. Ze vinden elkaar heel leuk en willen een relatie maar wachten tot zij 18 is omdat het dan \'\'legaal\'\' is. Dus vroeg ik of ze al een gekust hadden (wat natuurlijk wel zo zou zijn in Nederland) waarop ze vertelde dat ze dat nog niet hadden gedaan en daarmee wilde wachten tot het altaar.. uuhhhhhhhhhhhh, oke. Wachten tot de eerste kus tot je gaat trouwen, dat was even nieuw voor me. En dit maakt het nog raarder: ze hebben dus nog geeneens een relatie, kennen elkaar een paar maanden en hebben al over trouwen gepraat. Iemand anders vroeg of ze wel al een keer handen hadden vast gehouden, waarop het antwoord was dat ze daarmee willen wachten tot ze een relatie hebben. Mindblown!! Dit was allemaal erg nieuw voor me, en ik weet dat jullie nederlanders nu waarschijnlijk gevouwen liggen. Maar als je daar zo bij zit en dat meisje verteld dat allemaalen verteld hoe perfect ze samen zijn en dat ze geloofd dat God dit zo bepaald heeft is het wel bijzonder. Maar ik zou het zelf natuurlijk niet zo aanpakken.

Daarna gingen we een ... doen. Ik ben even de naam vergeten. Maar een soort bijbelstudie. Een meisje die ginge even wat vertellen en wat ze had meegemaakt en over hoe de bijbel daarbij hielp, en meer mensen gingen dingen delen en stukjes uit de bijbel lezen. Dit was ook allemaal nieuw voor me, want ik ben wel eens naar de kerk geweest maar dit is veel persoonlijker. Sommige verhalen zijn wel bijzonder en dat je denkt van: woow, er moet inderdaad meer zijn dan aarde. Maar dat is waar mijn gedachte stop, ik geloof gewoon niet in een god die adam en eva op aarde heeft geplaatst en die er altijd is en je leven bepaald enzo. En zij dus allemaal wel, en ik respecteer dat ook gewoon maar ik voel me er soms wel ongemakkelijk bij. Ze hebben het er ook over gehad hoe erg de wereld achteruit gaat, voornamelijk door Obama die wiet legaliseert en het homo huwelijk toestaat in sommige staten tot hun afschuw. Dit maakt me soms wel boos hoe zo over dat soort dingen praten, maar ik hou maar me mond en bid dat ze snel op een ander onderwerp over gaan (haha).

Na een uurtje praten ofzo waren we daarmee klaar tot mijn opluchting, en gingen we beneden een spel spelen. Maar toen hoorde we luid geklop waarop de meiden gilde dat het de jongens waren van de youth group die ergens anders een sleepover hadden. Wij probeerde ze te zoeken, zagen ze niet, weer binnen het spel spelen en bonkte ze weer op deramen, enzovoort. Dus wij steeds buiten zoeken, en toen zagen we een van hun auto\'s dus die helemaal ondergekliederd met autoverf. Daarna op een STOP boord, gekliederd. Jaja, de kerkmeisjes hebben dat gedaan wat ik wel grappig vond. Dat is namelijk vandalisme, maar op het STOP boord hebben ze geschreven \'\'Don\'t\' STOP \'\'believing\'\' dus weer een kerkelijke tekst natuurlijk.. Maar wel grappig! Daarna zei Autumn dat ze wist waar de jongens waren en dat ze ons op een spoor wilde leiden, bla bla. Heel verwarrend allemaal en ik liep er maar gewoon achteraan met een paar meiden die ook verward waren. We hebben uiteindelijk dus de hele avond buiten gelopen en hun geprobeerd te zoeken, op blote voeten.. Om 1 uur besloten maar naar binnen te gaan, waarop opeens een jongen voor de ramen in de achtertuin stond. Dus allemaal gillen en naar buiten, ookal kende ze hem niet. Waarop de groep jongens verkleed buiten stond haha. Bleek dus dat Autumn alles wist en ons probeerde te misleiden, blabla. Heel verwarrend allemaal maar wel grappig!! Daarna even gepraat en gingen zij naar huis en wij slapen. In Amerika leggen ze geen matrasjes voor je klaar, maar moet je maar zo hard mogelijk rennen om ergens in het huis een slaapplek te vinden. Dus op de grond, een bank, een stoel, anywhere. Ik had lekker een bank opgeeist dus ik sliep wel lekker.

Zondag

Helaas om 8 uur al wakker gemaakt want ze gingen allemaal naar zondagsschool. Meryn en ik gaan naar een andere kerk dan zij, onze kerk is wat meer modern en hun wat saaier en traditioneler. Maar goed, wij vertrokken rond 9 uur in onze pyjama (wat natuurlijk kan na een sleepover aangezien je niet hoeft te fietsen maar gewoon in de auto stapt)maar naar huis eerst een grote kop koffie gedronken en daar gedoucht en klaargemaakt.

Ik besloot ook maar om mee te gaan naar de kerk vandaag om mijn kerkelijke weekend af te sluiten. Ik besloot zelfs om er helemaal leuk uit te zien en mijn nieuwe sleehakken (die ikal in augustus hier had gekocht) te dragen.Ik ben nu al wat meer gewend aan de kerk, mensen die in god geloven en alles. In het begin vond ik het allemaal maar raar en een beetje dom maar respecteerde het wel, maar nu vind ik het meer normaal. Tijdens de kerk ging het over mensen niet zo snel beoordeleden omdat iedereen een verleden enzo met hun meedraagd, en ze proberen lief te hebben zoals God doet. Nou als je het god gedeelte weer weghaald was het een goed verhaal. Na de kerk even met Meryn en een meisje van school gepraat, en kwam Karmen aanzetten met een Vanilla Latte, aangezien er een koffiebar in de kerk zit. Danke schon! Daarna naar huis, hakken ingeruild voor slipperen daarna door naar Babe\'s, een restaurant waar we een echte familie lunch zouden hebben voor onze verjaardagen. Dus hadden we lunch met Karmen, Nate, Meryn, Grandma, Jessie, Antond, Aunt Kimmie + haar vriend. Ik was nog nooit naar Babes geweest, maar het was heel leuk! Het was net een oude schuur vanbinnen, en overan aan de muur hingen teksten. Bij het bestellen van drinken krijg je gelijk salade + bolletjes als voorgerecht. Daarna bestel je een soort kip of catfish: zoals gefrituurde kippenvleugels, kippenvingers, gegrilde kip, etc. Dan krijg je dat + ze zetten gewoon allemaal bakjes op tafel met: mais, boontjes, aardappelpuree, gravy (soort rare saus) en meer bolletjes. Erg lekker en super country natuurlijk. Ik kreeg nog cadeautjes van oma & aunt Kimmy! Giftcars, kaarsje, armbandje en ene pet (?!). Helaas vertelde Karmen aan de serveerster dat het onze verjaardagen waren en in babes zetten ze dan een kippenhoed op, en moet je de vogeltjesdans ofzo doen. Maar aunt Kimmy vertelde gelukkig dat het bijna Karmens verjaardag was dus moest Karmen ook. Awkward!. Dus ik wilde snel weg maar helaas, kwamen ze er na het eten al aan en waren alle ogen op ons gericht. De serveersters zette een kippenhoed op bij Karmen en Oma, en we kregen alle 4een soort kippenneus op. Toen gingen alle serveersters een rare Happy Birthday song zingen, en moesten wij ondertussen een kip nadoen terwijl iedereen in Babes keek. Erg genant maar wel grappig. Er is een filmpje maar weet niet waar, dus als het niet te erg is zal ik het later wel plaatsen.

Daarna ging Mom+Jessie+Anton+Oma naar de mall in Fresco om te winkelen, Aunt Kimmy + boyfriend naar een verjaardag en ik ging met Mer en Dad naar huis want ik was doodmoe van afgelopen nacht. Thuis aangekomen rond 3 uur was ik echt dooood moe dus ging ik op bed liggen en viel ik gelijk in slaap. Nog een paar keer wakker gemaakt door een kat die over me heen liep, een hond in me kamer (ik had mn deur open, weet ook niet waarom..), de honden even later blaffend buiten maar heb toch heerlijk tot 6 uur geslapen. Ik was nog steeds super moe maar ik moest van mezelf eruit anders kan ik \'s avonds niet slapen. En ik moest dit van mezelf schrijven! Toen ik beneden kwam was Nate aan het slapen, Meryn boodschappen doen en was het helemaal donker en rustig thuis. Dus heb ik dit lekker in rust geschreven.

Net, rond 7 uur, kwam iedereen thuis incl Jessie en Anton waarop we vanavond passen en ging iedereen wat avond eten klaarmaken. Oftewel de leftovers van vandaag/afgelopen week. Ik zat nog steeds vol van de lunch maar heb maar wat rijst gegeten haha!


En dat is dan weer alles voor deze week. Het was een onwijs vol geplande week, dus daardoor deze lange blog! Het was een super leuke week, maar door alles en veel contact met de mensen thuis ook even m\'n eersteheimwee moment zateradag. Maar ik ben heel blij dat ik naar de yourh group\'s sleepover ben geweest want ze zijn allemaal zo lief en grappig. Dit was de eerste keer dat ik in een groep jongeren was en het gevoel had dat ze me echt aardig vinden om wie ik ben en accepteerde (alhoewel vraag ik me af of ze allemaal wel weten dat ik niet Christelijk ben en THANK GOD weten ze niks over mij en hoe ik was in Nederland haha. Niet dat het erg is, maar voor hun is een meisje die uitgaat en drinkt en rookte wel erg). Maar ik was heel blij dat ik ze nu wat beter ken :).

Ik wil iedereen die me gefeliciteerd heeft, op welke manier dan ook, hartelijk bedanken. Echt heel erf lief!!

En natuurlijk bedankt voor als je dit lezen hebt volgehouden, het duurde 2 uur om dit te schrijven..

Dikke kus uit Amerika

- Alle leraren hier smsen met studenten. Haha ja echt waar! Meryn heeft het nummer van een coach die de \'\'I am second\'\' groep op school leid, dat is een soort bijbelclub. Daar smst ze af en toe mee, voor als ze iets moet weten op school of soms zelf random dingen wat erg grappig is. Ook heeft ze bijv het nummer van haar cheercoach. Daarnaast hebben veel leraren een groeptext voor hun klas. Als je je daarvoor aanmeld krijg kan iedereen daarin, meestal leraar, een sms sturen over huiswerk. School heeft ook een sms systeem, iedereen is daarvoor aangemeld en wordt je op de hoogde gehouden over peprally\'s, verkleeddagen, maar ook als er een \'\'schieter\'\' zou zijn in school en iedereen moet verstoppen krijgt iedereen gelijk een sms (laten we hopen dat nooit mee te maken)

- M\'n nederlands gaat zwaar achteruit, sorry voor de spelfouten. Ik schrijf steeds halve woorden, spel alles verkeerd en merk het amper. Ik wil steeds: did ipv dit schrijven enzo. Hopen dat het nog goed met me komt aangezien ik een soort schrijf/journalisten/marketing opleiding ga doen volgend jaar -_-

- Ik zal weer foto\'s op deze website plaatsen aangezien ik dus weer fotoruimte hier heb!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!