Sophie in Texas ~

Back to school

Hoi iedereen!

Alweeeer een nieuw verhaaltje! Ik hou het elke week schrijven aardig vol he!

Met mij gaat nog steeds alles helemaal goed, ben voor m\'n gevoel al flink veramerikaniseert! Ik wil gelijk ook even Simone bedanken voor deextra foto-ruimte die ze me gegeven heeft, heel lief!!

Maandag

Vandaag weer beginnen na een weekje vakantie, en God dat viel zwaar!! Ik had nog wel een weekje vakantie gewilt. Maar ik hoef er gelukkig niet vroeg uit dus dat is een meevaller. Nate vertrok die ochtend naar L.A. waar hij wat campers zou terug rijden, maar nog mensen zou opzoeken en zou gaan golven in Las Vegas en weet ik het allemaal, dus die zou voor 1,5 week weg zijn.

Tijdens jaar boek begint de stress een beetje toe te slaan want de eerste deadlines komen eraan! De deadline voor de cheerpagina\'s, die ik dus ontwerp, is over twee weken dus moet nu alles een beetje af hebben.

Uit school ging ik proberen de blog van afgelopen week te typen maar om 6 uur was het alweer tijd om een boordje eten op te scheppen en dat mee te nemen in de auto want Meryn, Ceidy en ik gingen naar de venture crew meeting. Maar ik had Wiebke en Eerika van school meegevraagd dus moesten we hun ook ophalen wat dus nog een hele reis was. Dus de zelfgemaakte pizza in de auto opgegeten, toen een anderhalfuur de venture crew meeting gehad en daarna Wiebke en Eerika weer bij hun hostfamilies afgezet en naar huis. Toen was het alweer bedtijd!

Dinsdag

Ik moet echt gaan opschrijven wat ik doe want ik kan me niks van vandaagherinneren. Ik denk dat ik naar de zonnebank ben gegaan na school, en \'s avonds even op de loopband ben geweest. Ik heb een compleet renschema van pinterest (iedereen met een iPhone/android: ga die app downloaden!!) dus ga ik mijn conditie (nu 0.0) opbouwen en proberen goed in hardlopen te worden. Wat waarschijnlijk niet gaat lukken met mijn knieen, en om het nog oma-achtiger te maken heb ik een spier (in m\'n kuit) een tijdje terug verrekt of iets dus zodra ik nu loop/ren krijg ik enorm veel kramp haha.. lekker onsportief weer.

Woensdag

Uit school ging ik met een meisje, Katie, naar de mall. Ik ken haar van voetbal, maar zij zit in het eerste uur. En ik had afgelopen paar keer tijdens de footballgame met haar gestaan dus had gevraagd of ze zin had om wat te doen! Ze is zo gek als en deur, maar de eerste texaan die ik heb ontmoet die totaal niet tegen homo\'s is en niet erg gelovig is. Dus dat was wel heel leuk!! We gingen dus winjkelen, en ook nog avondeten bij Chili\'s. Ze hebben daar onwijs lekker (ongezond) eten, maar ik probeer echt af te vallen want ik wil geen kledingmaten groeien hier in het fastfoodland dus werd het een salade. Rond 8 uur weer thuis en toen eindelijk de blog van vorige week erop gezet en gaan slapen!

Donderdag

Tijdens school weer niks bijzonders. Uit school kwam Karmen ons ophalen samen met Minnie, de beagle die we hebben. Ze moest naar de dierenarts, dus uit school gelijk daarheen maar ik werd bij de zonnebank afgezet dus ging ik maar weer zonnebanken. Erg slecht voor m\'n huid, dus ik ga na dit maandabonnementje denk ik maar stoppen met zonnebanken :(.

Daarna naar huis en ging ik koken! Ik had zoete aardappelblokjes met groenten gemaakt en kip met champignonen in wijnsaus. Ik was weer erg trots op mezelf hehe. Ookal duurde het eeuwen voor ik het af had.

Na het eten gingen Meryn, Ceidy en ik naar de Sonic waar Katlyn werkt, gewoon om even hoi te zeggen ookal is het bijna 30 min verderop. Maar ze was wel heel blij dat we even langs kwamen en ze geeft me altijd een grote cola light haha! Daarna gingen we ergens frozen yogurt eten. Dat is dus gewoon ijs maar dan gezonder, en je kan er allemaal toppings opdoen! Zoals soortenfruit, m&m\'s, koekjesdeeg, chocola, Oreo\'s, nootjes, etcetera. Dus was ik weer helemaal blij!

Daarna gingen we naar Target want Meryn wilde popcorn kopen voor zaterdag in de bus voor alle cheerleaders als ze naar de footballgame 5 uur verderop zouden gaan. Dus gingen we naar Target en kwamen we natuurlijk met allemaal dingetjes terug, maar vooral kerstcadeautjes aangezien je in Amerikaanse supermarkten zo\'n beetje ALLES kan kopen. En toen was het al half 10 dus maar weer naar huis en slapen!

Vrijdag

School was weer eens saai! Uit school kwam Meryn ons ophalen en gingen we gelijk door naar de sportschool waar we Zumba gingen doen! Dit was wel erg pittig en ik leek de enige te zijn die de danspasjes niet snapte, aangezien ze niks uitlegde maar gelijk de hele dans deed. Kennelijk doen ze elke week vrijdag dezelfde dansen en ik was de enige die dat dus nog nooit had gedaan. Dus zag er waarschijnlijk erg stom uit maar ach!

Daarna snel door naar huis om even om te kleden en gelijk door naar Denton (de stad waar we dus bijna in wonen) want op het grote plein was een soort kerst-festivalletje. Er was muziek, wat etenskraampjes en overal mensen. Dus erg gezellig! Ik was met Meryn en Ceidy en we hadden wat rondgelopen, en Van (de vrouw van de cupcake winkel+vriendin van Rikki) had daar 2 kraampjes: eentje met chili (dat avondeten) en eentje met cupcakes. Dus eerst hebben we chili gegeten en later nog een cupcake. We waren alle drie dood moe dus gingen we rond 8 uur al naar huis en helemaal niks meer gedaan en optijd naar bed. Tja, vrijdag avonden zijn niet erg spectaculair hier.

Zaterdag

Ik werd om 3 uur wakker van onwijze pijn in mijn buik en wist echt niet wat te doen met mezelf en was zo beroerd! Ik heb amper geslapen en bijna de hele nacht in de badkamer doorgebracht. En opgegevenmoment hoorde ik iemand beneden naar de wc gaan rond 4 uur, en Meryn sliep die nacht beneden bij Karmen aangezienNate dusergens in Las Vegas zit. Dus smste ikMeryn of ze ook zo ziek was. En ik kreeg even later een smsje dat ze dus ook zoberoerd was. Ik had al een vermoeden dat het voedselvergiftiging van de chili was, maar toen meryn dus zei dat zij ook ziek was en aangezien wij de enige twee waren van de familie die die chili hadden gegeten wist ik het zeker! De rets van de nacht geprobeerd te slapen wat niet echt te doen was. Eind van de nacht/begin van de ochtend in slaap gevallen maar Karmen kwam rond 10 uur heel bezorgd binnen of ik wel oke was aangezien meryn doodziek was. Nou ik was dus ook doodziek en ben even later naar beneden gegaan en voelde me al ietsjes beter en kon er wel om lachen met Meryn. Meryn had kennelijk letterlijk in de badkamer op de grond geslapen op een hondenbed omdat ze zo ziek was en snel flauw valt in dit soort situaties (hahaha dat hondenbed had karmen erbij gehaald zodat het minder koud/hard was om op te slapen!). Meryn moest die ochtend eigenlijk om 6 uur op school zijn om te vertrekken naar Midland, 5 uur verderop waar de footballgame was om dus te cheeren. Maar ze was natuurlijk te ziek om te gaan.

Toen zijn we op de bank gaan liggen en \'\'What to expect when you\'re expecting\'\' gaan kijken, we konden alleen maar liggen aangezien zitten te veel pijn deed. Maar de bank lag wel lekker!

Toen ging ik even met Julia skypen en later voelde meryn zich alweer redelijk en ik ook dus gingen we lunchen! Ik had een broodje en soep, wat later tot weer ontzettend veel buikpijn en koorts leidde helaas.. Maar we zijn wel nog naar World Market geweest, en winkel met meubels, frutseltjes en eten vanuit het buitenland! Ik vind die winkel echt heel gaaf. Ze hebben dus drop, haribo, nutella, wilhelmina pepermunt, rittersport, hagelslag en dat is alles nederlands wat ik me tot nu toe kan bedenken maar ik denk dat er nog wel meer was. En natuurlijk allemaal dingen uit andere landen! Echt heel lekker allemaal.

Toen gingen we naar huis, en ging ik weer op bed liggen en Meryn en Ceidy gingen naar iets van Meryn\'s youth group en Karmen ging naar de film met Becky (katlyn\'s moeder). Dus had ik katlyn maar gesmst of ze wat wilde doen! Ookal wilde ik eigenlijk lekker op bed liggen, ik wil zo graag leuke dingen doen met \'\'vriendinnen\'\' dus kwam ze me een half uurtje later ophalen en gingen we eerst uiteten en daarna naar de film. Ik voelde me gelukkig al stukken beter maar durfde niks te eten want wilde niet weer ziek worden tijdens de film. Dus had een voorgerecht besteld, quesedilla\'s. Dat zijn dubbelgevouwen wraps met meestal stukjes kip en gesmolten kaas ofzo. Maar ik had alleen kaas erop gevraagd waarop Katlyn vrolijk vertelde dat ik een voedselvergiftiging had gehad waarop de ober vertelde waar de wc\'s waren, waarop Katlyn en ik een lachbui kregen. In Amerika is uiteten zo goedkoop!! Meestal zit je tussen de 5 en 15 dollar! En ik doe het altijd goedkoop dus voor $7!

Daarna gingen we naar de film Pitch Perfect. Echt een geweldige film!! Helemaal leuk, dat wordt m\'n nieuwe lievelingsfilm. Dus iedereen in Nederland: zien!

Toen was het rond 10 uur en had ze me thuis afgezet, en Meryn zat boven op de wii met Ceidy en een vriendin Colbi. We hebben even een spelletje gespeeld op de wii en toen was het tijd voor Ceidy om te gaan. Ik had het nog niet verteld maar vrijdag avond had Karmen een telefoontje gekregen dat ze een nieuwe familie voor Ceidy hadden en dat ze zaterdag avond er al heen zou gaan. Het is een uur verderop en ze moet dus van school veranderen, wat opzich wel zielig is maar haar nieuwe familie was heel erg enthousiast en Ceidy had niet echt vrienden op Guyer en kent al 5 exchange students op de nieuwe school waar ze heen zal gaan dus dat komt hopelijk wel goed!

Maargoed, we zouden Ceidy ergens afzetten, waar een YFU medewerken haar zou oppikken en haar naar de nieuwe familie zou brengen. Het was erg laat maar door omstandigheden kon het pas zo laat in de avond. Dus gingen we Ceidy wegbrengen!

Ik was wel heel erg opgelucht, want ik weet niet hoe lang ik dit nog aan zou kunnen. Ookal is ze erg aardig en hoop ik het aller beste voor haar. Ze zou hier voor een weekje zitten en dat is uiteindelijk 5 weken geworden. Dus ik was gewend met 2 meiden van mijn leeftijd te wonen, dus was het nu wel weer een beetje stilletjes. Maar toch ben ik wel blij nu weer met gewoon \'mijn familie\' te wonen :).

We waren dus laat thuis en ik was helemaal uitgeput van alles, dus ben lekker naar bed gegaan!

Zondag

Ik werd wakker om 9:50, en wilde mee naar de kerk maar kwam erachten dat mer en mom al om 10 uur gingen want ze moesten werken bij de kerk (gewoon bij de deur staan en iedereen begroeten) dus bleef ik maar thuis. Ik voelde me vandaag alweer helemaal beter dus ging maar even op de loopband, en daarna even gedoucht en een wasje gedraaid. Toen even met opa en oma geskyped en toen kwamen ze weer thuis en gingen we weer op weg om ergens te lunchen!

Meryn zou met haar youth group gaan, en ik met mom en oma. Maar we gingen in een auto naar de kerk waar oma heen gaat + meryns youth group, om vanaf daar op te splitsen en met onze eigen \'\'groep\'\' te gaan. Maar Meryn zou naar Waffle House gaan en haar youth group was daar kennelijk al, en op een een of andere manier was oma daar ook?? We waren erg verward maar gingen dus maar daarheen om vanaf daar met oma ergens anders heen te gaan om te lunchen. We gingen lekker italiaans eten, daarna nog even een winkel in en weer naar huis.

Ik werd helaas erg misselijk en ben dus kennelijk niet volledig hersteld, maar ik weet zeker dat ik -natuurlijk- morgen weer helemaal beter ben om naar school te kunnen :(..

En toen was het nu, 18:00, en verder dus helemaal niks gedaan. Wel weer even lekker!

Ik ben donderdag jarig en wordt dan 18!! En Meryn wordt de dag voor mij, dus woensdag, 18!!Ennn grandmais woensdag ook jarig!Dus gaan we waarschijnlijk woensdag uiteten met de hele familie, en gaan Meryn en ik +wat vrienden en exchange students donderdag avond dansen. Het is in een grote country club in Fort Worth, dus het wordt country dancen! Maar je moet minimaal 18 zijn, en het is die avond College night / Studentenavond zoals wij het noemen dus zijn er allemaal mensen die naar college gaan. Dus heb er wel veel zin in! We wouden ook nog een feest of iets doen voor onze verjaardag om het echt te vieren, maar omdat ons footballteam gisteren weer gewonnen heeft dus we volgende week weer een game hebben op zaterdag is het lastig om iets te plannen aangezien iedereen in Amerika zo druk is. Maar ik vind het al leuk om gewoon uiteten te gaan woensdag en dan donderdag uiteten met vrienden en daarna naar die club te gaan.

Liefs

Sophie

PS

- Het is hier dik in de 20 graden! Dit is zelfs erg warm voor Texas voor December.

- Mean Girls (de film) is hier erg groot: op twitter zie ik constant quotes ervan, overal zie je bv iPhone hoesjes met iets van mean girls erop, ik zag laatst een kussen met daarop het \'\'Burn book\'\', en het wordt nog steeds af en toe op mtv afgespeeld. Ookal is deze film al 10 jaar oud ofzo! Maar ik moet toegeven, het is nog steeds een geweldige film. En nu ik dus echt in Amerika woon en naar high school ga is de film nog grappiger en waar!

- Er zijn erg veel \'\'zwarte\'\' mensen hier, no offense, ik hou van negers!! Maar wat me hieraan opvalt is dat er echt onwijs veel grapjes over worden gemaakt en er hier en daar nog racisme is te vinden. Ik zag laatst een foto op facebook of instagram ofzo, waarop een heel droog veld te zien was wat duidelijk ooit een veld was waar ze bv graan of iets verbouden. En de titel was: Get to work Jacob!!

Mensen maakte een grapje over een\'\'neger\'\' die bij mij op school zit. Dit is geen pesten want is erg populair en de jongen die dat plaatste was een goede vriend en het is dus gewoon een goede grap (ik vond het in ieder geval heel erg grappig). Maar dat soort grapjes worden hier heel veel gemaakt, iets wat ik niet echt in Nederland zie. En dat zijn er hier ook mensen die echt een beetje racistisch zijn, zou zouden nooit gemeen zijn tegen iemand met een donkere huidskleur. Maar zouden bv nooooit willen dat hun kind daarmee een relatie heeft of iets..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!