Sophie in Texas ~

Thanksgiving Break

Hoi!


Het spijt me, ik ben weer een paar dagen te laat. Zondag is hier meestal en erg drukke dag, en kan helaas niet beloven elke zonsdag te schrijven. Dus als ik zondag geen blog schrijf, schrijf ik het in ieder geval maandag! Maar maandag had ik geen tijd om het af te schrijven en dinsdag lag de site eruit.. Dus nu maar woensdag avond!

Afgelopen week had ik vakantie, vanwege thanksgiving op donderdag 22 november. Dus een hele hoop belevenissen!
Ik wil ook nog even mijn excuses aanbieden voor alle taalfouten die ik kennelijk maak maar zelf niet meer in de gaten heb. Ik zie dit eigenlijk alleen maar als een compliment want hoe slechter mijn Nederlands wordt, hoe beter mijn Engels wordt!! :)

Maandag
Maandag was even een chill dagje en we hadden weinig gedaan! Ik had lekker uitgeslapen en ging naar \'\'the dogpark\'\' met Meryn in de middag. Dat is een open veld waar honden kunnen loslopen en de mensen ergens op een bankje zitten (hoe lui-amerikaans). Na een uurtje gingen we weer terug naar huis en ging ik even met papa skypen! Daarna hadden we nog wat boodschappen gedaan en dat was het volgensmij alweer voor maandag.

Dinsdag
Helaas voelde ik me vandaag niet zo lekker, en kwam de griep opzetten. Dus heb ik lekker uitgeslapen eerst.
We zouden morgen (dus woensdag) vertrekken naar Oklahoma voor Thanksgiving, dus waren we vandaag de hele dag aan het koken voor al het eten dat we mee zouden nemen. Meryn was een hele moeilijke taart aan het maken, ik weer appeltaart, Karmen een paar caserolls (soort ovenschotel) en Ceidy was ook in de keuken. Dus een drukke boel! En om het nog drukker te maken kwam oma en Jessie en Anton ook want we gingen zelf noodles maken, wat een traditie in de familie voor thanksgiving is. Dus we zijn de hele middag aan het koken geweest!
Tussendoor nog naar Kroger (supermarkt) geweest met Mer want we kwamen vanalles te kort. Er zit een Starbucks in Kroger, dus dat was de voornamelijke reden dat ik meeging. Daarna weer verder koken thuis en later met Meryn naar Plato\'s Closet, dat is een tweede hands kleding winkel maar dan met dure merkjes en goede kwaliteit, dus veel mensen kopen kleding daar. En je kan daar ook je kleding verkopen dus hadden we wat van Meryns kleding afgegeven. Toen naar huis en later gingen Mom (zo noem ik d\'r nu MAAR MAMA JIJ BLIJFT MIJN MAMA!! ), Meryn, Ceidy en ik ergens in een hele goede hamburger tent eten! Je kon je eigen hamburger samenstellen en ze verkochten ook zoete aardappel patatjes wat 10000x beter en lekkerder is dan normale patatjes dus dat was heel lekker! Daarna naar een paar winkels geweest en toen lekker door naar huis. Maci kwam \'s avonds thuis van college om met ons mee te gaan de volgende dag.

Woensdag
Vandaag zouden we vertrekken naar Tulsa, Oklahoma waar Nate\'s ouders wonen. Ik voelde me ook verschrikkelijk beroerd vandaag, zat helemaal verstopt en elke spier in m\'n lichaam wilde slapen. Maar we zouden rond 10:30 vertrekken, wat in deze familie natuurlijk 11:30 werd.
We gingen eerst oma ophalen, dus zaten we met 4 meiden achterin, Karmen achter het stuur en oma naast Karmen met Graham (Maci\'s hondje) op schoot. Het was wel een grote truck btw. Daarna gingen we door naar een Walmart 15 min verdererop waar we iets moesten kopen voor Nate en hadden ze een speciale badzout voor mij gekocht wat tegen ziekte is (haha gekke amerikanen..). Toen gingen we door naar Singer, waar een van Nate zijn caravan bedrijven is waar hij die ochtend aan het werk was. Dus wij reden daarheen en daar stond Nate klaar met zijn Truck en 2 squads (/fourwheelers) die we zouden meenemen. We verdeelde ons over de auto\'s en ik ging bij Nate in de auto met Maci. Ik had de hele achterbank voor mezelf dus kon lekker liggen! Toen konden we eindelijk vertrekken (ookal waren we al 30 min van huis). Onderweg nog lunch gegeten bij Cracker Barrel en had Nate nog 10kg snoep ingeslagen en gingen we weer verder rijden.
We gingen dus naar Nate\'s moeder en haar man Joe in Tulsa, Oklahoma. Dat ligt in het noorden van Oklahoma en is 5 uur rijden. Maar door al onze tussenstops kwamen we daar pas om 19:00 aan. Maar onderweg was het wel heel mooi! Hier in Corinth is het niet echt heuvelachtig maar verderop richting het noorden wel dus ik had erg mooi uitzicht onderweg, en we reden ook door Oklahoma City, de stad waar Nate en Karmen allebei opgroeiden dus heeft Nate me nog allemaal dingen laten zien en we reden ook langs een van zijn bedrijven daar.
Toen eindelijk aangekomen daar en dat was wel even 3x kijken. Ik verwachtte een boerderij maar dit leekt op een zelfgebouwd mislukt huis met een enorme lap grond eromheen. Maar toen ik naar binnen liep was het heel grappig! Het heeft allemaal kamertjes en is het perfecte verstoppertje-huis! Het is ook op een groot stuk grond, ik kan niet echt inschatten hoeveel maar het was ook op een heuvel en ze hadden bv een vijfer verderop en bomen en alles.
Grandmother had het kampvuur al aan ergens verderop en daar reden we heen (want het was donker en glad als je van de heuvel afloopt omdat er geen gras is vanwege de droogte) en daar gingen we hotdogs roosteren en marshmallows. Het was erg gezellig!
Daarna terug naar binnen en nog een film gekeken met Mer, Maci en Ceidy maar ik ging maar proberen te slapen want ik voelde me erg ziek. Maar aangezien wij in de woonkamer sliepen met z\'n vieren+maci\'s hond Graham kon ik eerst niet slapen vanwege het geluid van de film en later niet van het licht dat naar binnen scheen, Graham die rondliep, mensen die naar de wc gingen, graham die mensen probeerde aan te vallen, etc. En toen ik net een beetje sliep kwam Grandmother vrolijk binnen lopen om 7 uur \'s ochtends om koffie te zetten en te koken voor Thanksgiving dus kwam het op net aan 3 uurtjes slaap neer.. Ik ging maar opstaan en me klaarmaken. Daarna gingen we ontbijten (met een ovenschotel, alles kan) en gingen we naar de paarden! Ze hebben Maci\'s oude paard en een eigen paard, waar we wat mee gingen rondlopen en later op rijden. Ze zijn niet erg gewend dat er mensen op hun rug zitten dus luisterde ze niet erg goed maar het was wel leuk. Later gingen we de straat op en door de buurt rijden. Het was een beetje een verlaten buurt in het bos met hier en daar een huis dus dat kon gewoon.
Toen dacht ik dat het avond eten tijd was maar was het pas 11 uur. Dat krijg je als je om 7 uur wakker wordt.. Dus heb ik maar even een van de 10000 taarten die we hadden geproeft en daarna gingen we op de quads! We hadden dus twee quads meegenomen en daarmee gingen we door de \'\'tuin\'\' rijden. Er is maar een klein stuk van de tuin plat en de rest is een heuven af, dus dat was dooood eng want ik dacht dat we zouden omvallen of wat dan ook, het is heel eng als je het zelf niet in controle hebt maar iemand anders. Maar wel leuk! Later door de buurt gereden en over een verlaten trailerpark en erg gelachen.
Toen was het tijd voor ons Thanksgivingmeal want het was dus Thanksgiving vandaag. We aten het al om 1 uur, ookal is het als avondeten bedoeld. Maar aangezien wij \'s avonds weer naar huis zouden rijden maakte we er een lunch van. We hadden heeel erg veel eten! Het zag er niet zo uit als op tv, maar het was nog steeds erg lekker. Ik zat wel al heel snel vol want had weinig eetlust door m\'n griepje.
Daarna gingen we Marijntje bellen want die werd 16 vandaag. Dus ik belde naar onze huistelefoon (NL) en mama nam op dus zei ik: \'\'Hoi mama!' waarop ze zei: \'\'Hey\'\'. Ik verwachtte een \'\'OMG SCHAT HEEEEYY!!!!\'\' dus zei nog een keer: \'\'Hey mama!\'\' waarop ik de \'\'OMG JIJ BENT HET HEY LIEVE SCHAT\'\' reactie kreeg haha. Het drong niet helemaal door dat ik het was (ookal zei ik mama..). Daarna Marijn aan de telefoon dus met z\'n alle Happy Birthday gezongen en Karmen probeerde nog wat in het Nederlands te zeggen en zei: \'\'Ik ben Bacon\'\' wat wel grappig was haha. Ze weten hoe ze \'\'ik ben\'\' en \'\'ik wil\'\' moeten zeggen en de woordjes \'\'hamburger\'\' en \'\'bacon\'\' aangezien dat hetzelfde is in Engels en Nederlands.
Daarna gingen een aantal mensen een uitbuik-dutje doen, maar hoe moe ik ook was; ik kan niet slapen in een woonkamer met 10 andere dus ging ik maar weer verder buiten spelen met Meryn haha. Ze hadden ook een soort kabelbaan van misschien wel 200 meter lang, dus gingen we daarop maar die werkte niet zo goed dus kwamen we ergens in het midden stil te hangen, wat tot een enorme lachbui leidde want we konden er niet vanaf en niemand hoorde ons.
Later weer op de quads rondgereden en toen gingen we vissen! Ik had nog nooit echt gevist dus dat was m\'n eerste keer. Ik vind het eigenlijk heel zielig om een vis pijn te doen voor je eigen lol, maarja eens moest de eerste keer zijn. Wij gingen vissen in hun achtertuin en het duurde 15 min voor ik die vislijn in het water krijg (ik heb er een filmpje van op m\'n site gezet haha) en Karmen probeerde een worm erop te doen (waarvan ook een grappig filmpje op m\'n site staat!). Ik heb weliswaar een vis gevangen maar dat ding niet aangeraakt en grandmother heeft het die terug in het water gegooit.
Toen gingen we onze spullen pakken en was het rond 4 uur weer terug gereden naar Corinth. Dit keer in de auto met Mom, Grandma(dus de andere oma die in corinth woont en dus ook mee was naar grandmother) en Meryn. Heel veel lol gehad en rond 11 uur weer terug in Corinth. Maar toen was het nog geen tijd om te slapen want het was bijna Black Friday!

Donderdag
Black Friday is de dag na Thanksgiving en dan gaan er enorm veel spullen de sale in. Tv\'s, laptop\'s, Ipads, Kleding, ALLES! En America goes crazy about that. We zagen al mensen op MAANDAG buiten walmart en andere winkels kamperen, om vooraan in de rij te staan voor donderdag nacht/vrijdag ochtend. Normaal begint Black Friday donderdag op vrijdag nacht om 12:00, maar nu begonnen sommige winkels zelfs al donderdag (dus thanksgiving) om 20:00. Echt gestoord!!
Wij gingen dus ook, maar meer voor de lol om de chaos eens mee te maken. Meryn, Katlyn, Ceidy en ik gingen eerst naar Walmart maar daar was het tot onze verbazing nogal rustig, maar waarschijnlijk omdat het 00:00 was en de sale al om 20:00 begonnen was. Mer had toch nog een Ipad voor Nate gescoord want dat wilde hij en verder hadden we wat troepjes. Ook nog naar Target geweest en een makeup winkel, maar de rijen in die en andere winkels waren gigantisch dus waren we om 1:30 weer thuis en kon ik eindelijk slapen!!

Vrijdag
Nog steeds ziek dus eerst uitgeslapen. Er was een footballgame die dag om 14:00, en aangezien we in de Play-Offs zitten was het een belangrijke games (we hebben alle games gewonnen uit onze regio dus die zijn uitgeschakeld en zitten we in de Play-Offs en als je die allemaal wint ga je door naar de State games).
Dus ben ik daar de hele game geweest in de blue crew en aan het einde gewoon even bij de fam.

Toen weer terug naar huis en even later kwam Meryn ook thuis van het cheeren en gingen we met z\'n allen uiteten bij een Mexicaan.

Zaterdag
Zodra de Thanksgiving-tijd over is, is het tijd voor kerst! En dat was dus vandaag (en voor 50% van Amerika al eerder), dus gingen Meryn, Maci en ik ‘s ochtends naar grandma om haar te helpen alle kerstspullen van zolder te halen en de boom op te zetten. Daarna was het tijd om even te zonnebanken, vervolgens om thuis te douchen en makeuppen en toen gingen we naar Fort Worth. Mom, Maci, Ceidy, Meryn + 2 vriendinnetjes van youth group en ik.
Fort Worth is een grote stad, ter groote van Dallas, en ook ongeveer 45 min van ons vandaan, Net buiten de binnenstad van Fort Worth is een mini cowboy dorpje, met een lange old-western looking straat en een rodeo en alles. Dus daar gingen we heen! Eerst om 4 uur deven ze alle longhorns door de straat richting ergens en dat gingen we kijken, en daarna een paar uurtjes rondlopen en op de foto met alles wat daar rondliep. Daarna ergens eten en toen naar een rodeo. Het duurde 2,5 uur en na 30 minuten heb ik mijn mobile erbij gepakt en niet meer gekeken. Ik kan niet aanzien hoe ze paarden en stieren pijn doen, en het ergste gedeelte was dat ze lammetjes gingen vangen bij de nek! Dus heb ik maar een beetje op Pinterest gezeten. Toen naar huis en was het alweer bedtijd!

Zondag
Ik werd rond 11:15 wakker dus was iedereen allang in de kerk en alweer bijna klaar daar, dus ging ik maar gelijk douchen en me mooi maken want we zouden een soort fotoshoot hebben met de familie voor de kerstkaartjes vandaag! Dus ik was na een uurtje klaar en Karmen al aan het koken, want voor de fotoshoot zouden we nog een soort mexicaans-Thanksgivingmeal hebben met haar moeder, zus+vriend+kinderen omdat wij op Thanksgiving er dus niet waren. Dus we gingen eerst lekker eten! Het waren allemaal mexicaanse dingen en erg lekker.
Daarna op naar een random plek ergens verderop waar we de fotoshoot hielden! Ik zal een paar foto\'s plaatsen, maar ze moeten nog gemaakt worden tot een kerstkaart.
Na de fotoshoot weer naar huis en gingen wij onze kerstpullen van zolder halen! Dit zijn geen 2 dozen zoals in Nederland, neeee dit waren misschien wel 20 dozen of meer. Vol met kerstbomen, kerstslingers, lichtjes en duizende verziersels. We waren dan natuurlijk ook niet in een dag klaar haha. In elke kamer staat een kerstboom, en beneden meerdere, aan de schoortsteen hangen stockings, elke tafel of kastje is wel versierd met enkele kerstdingen en ik heb zelfs al de eerste cadeaus gespot onder de kerstboom. Een groot kersthuis dus! Maar wel erg leuk en sfeervol.

Dat was het dan weer voor deze week! Ookal is het vandaag al woensdag avond, ik ga toch niet tot aan nu schrijven want daar ben ik te lui voor haha! Dus stop ik lekker hier.

Een heleboel meegemaakt zoals je ziet, dus ik vermaak me wel! Ik heb nog steeds moeite met een echt vriendengroepje vinden, maar iedereen werkt of is met z\'n vriendje. Dus ik heb overall wat losse mensen die ik ken en met wie ik af en toe wat doe. Ik moet me er denk ik maar bij neerleggen dat ik geen echte vrienden for life zal krijgen en vooral blij moet zijn met de nieuwe familie die ik heb en die er voor me is.

Ik heb eigenlijk geen lijstje deze week, voor mijn idee heb ik alle opvallende dingen wel genoemd. Of ik ben zo erg geamerikaniseerd dat ze me niet meer opvallen natuurlijk..

DIkke kus uit the States!


-FOTO\'s: Ik zet alle foto\'s en de filmpjes die ik van deze week heb nu weer op de speciale site want ik heb geen fotoruimte meer op deze site!! Er zitten ook een paar foto\'s van vorige week tussen van Katlyns auto, Ikea en uiteten bij de Japanese grill ding.
Dit is de link
: https://picasaweb.google.com/106101117753426192974/ThanksgivingBreak#

- Ik had een pakketje naar Nederland opgestuurd met allemaal cadeautjes voor de fam, hoop dat jullie er allemaal blij mee zijn!

-Et excuse pour ma spelfouten hihi ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!