Sophie in Texas ~

Obama

Hoi allemaal!

Ik weet het, ik ben twee daagjes te laat maar ik was echt onwijs druk! Met letterlijk geen minuutje vrije tijd zondag&gisteren dus moest ik dit maar vandaag onder schooltijd doen. Een goed tijdverdrijf voor tijdens jaarboek laten we maar zeggen.

Aan de ene kant wil ik dit erg kort houden want ik heb niks bijzonders meegemaakt, maar ik durf dat niet te beloven want ik ben niet goed in korte blogs schrijven..

Maandag (5/10)

Geen idee wat ik heb gedaan die dag! Dus dat betekent niks belangrijks.

Dinsdag (6/10)

Election day! Vandaag zou de president bekend worden, dus waren er de hele dag overal debatten aan de gang. Ik heb me de afgelopen weken wonderbaarlijk goed uit de electies gehouden (denk aan geen tv kijken (hier kom ik later wel op terug..), weglopen als mensen erover praten of over een ander onderwerp beginnen, het nieuws niet volgen, etc) dus dat probeerde ik vandaag ook maar!

Uit school ging ik naar de zonnebank en had ik voor mezelf even een maandabbonnementje gekocht! Voor $44 onbeperkt zonnen voor een maand, dus dat maakte m'n dag top. Ik wordt niet erg snel bruin maar meneer zonnebank stond erop dat ik 12 minuutjes moest gaan sinds ik een tijd niet was geweest, dus oke wat hij wil. Ik kwam dus net zo wit uit de zonnebank..

Toen gingen we naar huis en ging ik muffins maken want we hadden oude bananen over. Dus werden het vanille-banaan muffins, chocolade-banaan muffins en kaneel-banaan muffins.. Ik word echt een goede kok al zeg ik het zelf.

Later ging Karmen 's avonds m'n haar verven want dat had ik ook al eeuwen niet gedaan (god wat klink ik nep zeg; zonnebanken, haren verven..).

De uitslag was er nog steeds niet van de verkiezingen dus ging ik maar slapen en net toen ik in bed lag zag ik op twitter overal tweets over Obama, dus ging ik ervan uit dat hij dus gewonnen had. Even later hoorde ik Meryn boven rondlopen en riep ik of ze even binnen wilde komen, en vroeg ik of ze upset was. Ze snapte me niet dus zei ik dat Obama had gewonnen en zei ze '' Oh dat ja, het maaktme gewoon zo boos dat mensen zo dom en ontwetend zijn en op hem stemmen. Nog 4 jaar in deze ellende..''

Nou ik was stiekem heel blij, want wij linkse hollanders houden van Obama !

Woensdag

Ik werd voor m'n wekker wakker en hoorde Meryn met Nate praten, en Nate zij dat ze maar beter Russisch konden leren want Amerika werd nu een communistisch land, net als Rusland.

Goed beginvan mn dag.. Maar ik probeerde me er gewoon weer totaal buiten te houden.

Tijdens voetbal in de kleedkamers had ik mn teen gestoten tegen iets wat op de grond lag, en bloedde het een beetje maar ik liep gewoon door. Toen we in de gang op de coach wachtte begon het als en gek te bloeden en zat m'n hele voet onder! Dus haalde een meisje een pleister voor me en ging ik mn voet maar wassen, pleister opplakken en naar buiten naar de rest van het team. Maar 1 minuut later zat mn pleister al helemaal onder het bloed... Ik zal een foto voor jullie erbij doen!!

Weten jullie nog wat ik bedoel met de Venture Crew? De groep exchange students in deze regio en wat amerikanen van mijn leeftijd die gewoon wat leuke activiteiten hebben en 2x per maand een meeting. Nou die gaan ook elke woensdag naar Dallas, uiteten met de groep en dan swingdansen (jaren 20/30? dansen). Wij waren nog nooit meegegaan maar aangezien Ceidy (exchange student uit Chili)nogsteeds (!!!) bij ons woont en zij wilde gingen wij ook maar.

Dus uit school even thuis gezeten een uurtje en toen met Meryn en Ceidy op naar Dallas. Eerst met een kleine groep ergens pizza eten. Toen we daar aankwamen was er nog niemand en wisten we niet zeker of we wel goed zaten, het was ook een beetje een enge/rare buurt. Buiten de pizzaplace zaten wat dronken mannen en een dronken vrouw (leek op een hoer)met een rare viezekat die ze aan de staart vasthield... Op zo'n moment denk ik: ''Doorlopen of naar binnen''. Meryn denkt:''Oh wat een leuke kat!'. En zegt dat ook hardop, waarop de dronken rare mensen zeggen dat Meryn de kat mag aaien en Meryn doetdat dan ook. De rare mensen deden verder niks maar ik kan wel merken dat Meryn het stadsleven niet echt gewend is (ze zegt ook dat ze er nooit zou willen wonen).

De pizza tent was appart maar wel super lekkere pizza's, en ze waren ook echt gigantisch! Een pizza kon je met6/7 mensen eten.

Daarna naar de swindance place. Er waren heel veel oudere mensen, en dan de exchange students. Twee instructors in het midden gingen uitleggen hoe het moest en je moest met de man naast je hun stappen nadoen, en elke keer kreeg je een andere danspartner. Dus ook allemaal oude volwassen mannen dus dat was een beetje ongemakkelijk soms. Maarja. Swingdansen was wel grappig maar ik ben niet goed in dansen dus had ik het maar opgegeven na een tijdje.

Rond 10 uur gingen we weer opweg naar huis.

Donderdag

Vandaag was nationale ''hugg an exchange student day'', dus kwam een meisje in me klas me een knuffel geven haha! Tijdens mijn eerste uur (9:45-11:20) zit ik met een meisje met wie ik na dat uur ook lunch heb, en we houden allebei van Starbucks dus hadden we iemand anders van onze lunchtafel gesms of hij Starbucks voor ons wilde halen tijdens lunch, en dat deed ie ook nog echt!! Dus had ik tijdens lunch een frappuccino.

Daarna tijdens Food and Nutrition muffins gemaakt, en dit keer deden de jongens uit mijn kookgroep eindelijk eens wat. Of eigenlijk alles. Wat achteraf geen goed idee was want de muffins waren verschrikkelijk. De buitenkant keihard, de binnenkant net rubber. Ik nam een hap en was de volgende 3 uur super misselijk..Dit was wel weer een goed bewijs dat mannen (bealve papa) niet kunnen koken.

Uit school wilde ik weer zonnebanken sinds ik geen kleur had gekregen vorige keer, dus zo gezegt zo gedaan. We reden naar de zonnebank, daar aangekomen besloot ik de max te doen: 20 minuten zonnen. En nu had ik wel een kleurtje! Beetje jammer dat ik een uurtje later voelde dat mn kont verbrand was en ik de volgende 4 dagen amper kon zitten / slapen op mn rug. Maar verder was ik gewoon mooi bruin!

's Avonds ging ikalle foto's die ik heb in een fotoboek doen, want dat hadKarmen voor me gekocht, en toen was hetalweer 10 uur dus lekker naar bed.

Vrijdag

Vandaaggeen peprelly, maar wel een footballgame. Ik was alleen niet lekker vandaag dus hadook niks gedaan en niet naar de game gegaan. Nate was niet thuis, Meryn aan het cheeren en Karmen en Ceidy gingen kijken, dus had ik eventjes alleen-tijd. Wat af en toe wel nodig is!

Zaterdag

Vandaag was het shoppingday!!!Ik werd rond half 10 wakker,metzoals gewoonlijk in het weekend de geur van vers gebakken eten.Vandaag bacon en wafels, envoor het eerst besloot ik het ookmaar te eten want de wafels zagener zooo goed uitdus had ik een wafel gegeten,maar ook een appeltje!

Vandaag zouden we ook nieuwe banken krijgen dus hebben we met z'n alle in 10 minuten de woonkamer leeggetrokken en daarna douchen en klaarmaken en vertrokken Meryn, Ceidy en ik naar Dallas om naar een groot winkelcentrum, the Galleria, te gaan. We hebben daar de hele dag gewinkeld, alleen was Meryn d'r portomonee vergeten dus kwam Karmen die ''even'' (45 min rijden) brengen.

Dat winkelcentrum heeft echte alle dure winkels, maar ook H&M, Forever 21, Zara (een kleine met niks leuks..) en andere leuke winkels dus was ik helemaal happy!

Daarna gingen we naar huis en hadden we opwarmmaaltijd als avondeten gegeten en boven in de gameroom de film The Last Holiday gekeken, beetje nep maar wel grappig. Daarna gingen we tie-dyen. Misschien ken je die lelijke Amerikaanse t-shirts met alle kleurtjes wel, nou hier worden die niet als heeeel lelijk beschouwd en maak je ze zelf. Dus gingen wij dat ook doen! Was wel grappig om te doen.

Zondag

Ik werd wakker toen iedereen al in de kerk zat dus ging ik lekker niksen, beetje op de nieuwe bank tv kijken en later douchen en aankleden (maar geen makeup want het was no-make-up-sunday). Ze kwamen rond half 1 thuis en normaal gaan we altijd lunchen ergens op zondag maar vandaag gingen ze zelf koken voor lunch, en ik ging breadrolls maken. Dat zijn en soort van bolletjes. Maar helemaal vanuit gewoon meel, suiker, boter etc. Die moesten rijsen, later weer kneden, weer rijsen. Dus bewaarde we die maar voor later want dat kregen we niet af voor de lunch. Ik ging toen even met mama skypen en rond half 3 klaar waren ze klaar met koken voor de lunch en hadden we een heerlijk grote lunch!

Toen gingen Karmen, Ceidy en ik naar Walmart om wat spulletjes te kopen, en toen we thuis kwamen was het deeg eindelijk klaar voor de bolletjes dus konden die de oven in, en 20 minuten later waren die klaar en helemaal perfect! Ik was wel even heel erg trots op mezelf want ze waren echt echt perfect, zelfs de binnenkant was perfect.

Daarna gingen we weer op pad want we gingen naar de film met z'n allen. De film was wat ouder maar wel goed. En toen weer naar huis en was het alweer bedtijd. Alleen kon ik niet slapen tot 2 uur..

Maandag

Op school dus dood moe! Uit school gingen we even naar Walmart want we hadden nog meer dingen nodig, en toen naar huis en was het 10 minuten later alweer tijd om weer op pad te gaan. Vandaag was er een meeting van de venture crew, gewoon om activieiten en dingen te bespreken dus gingen Meryn, Ceidy en ik daarheen. Onderweg avondeten gehaald in een drive-thru en dacht ik een salade te bestellen (let op hier komt een typisch Amerikaans verhaal): het was een mexicaans restaurant, en er waren een aantal salades waar ik uit kon kiezen. Meryn nam de taco salade maar ik vind een salade met taco's erin een beetje raar dus nam ik de guacamole salade. Ik kreeg: een klein doosje waar je je hamburger in doet, met 7 nacho's op de bodem, dan een beetje sla en een heeel veel guacamole daarop. Dat noemt men hier een salade.. Ik sta af en toe nog steeds versteld van de gekkigheden hier.

Toen door naar de meeting waar we wat activiteiten gingen verzinnen voor aankomende tijd. We gaan bv een paar keer kamperen, schaatsen, schieten, etc. Ook gaan ze tijdens spring break backpacken ergens in het wild een week, maar ik ben dan in Mexico. Sucks to suck.

En dan is het vandaag dinsdag, maar het is pas 12:30 dus kan ik er weinig over vertellen, dus ga ik hier verder volgende week!

Ik heb wel nog een lijstje :

- Misschien herriner je je nog wel dat Meryn haar senior fotoshoot had laatst en ik mee ging en we hebben de foto's binnen! Ik zal er een paar plaatsen vanmiddag uit school

- Ik kijk amper tv hier, gewoon omdat er te veel zenders, programma's en vooral te veel reclames zijn. Ik heb het geduld daar niet voor.

- Er zijn mensen in de klas die letterlijk slapen, met gesnurk en al.

- We hebben geestelijk gehandicapten op school. In nederland zouden zij naar een apparte school gaan, maar in Amerika gaan ze gewoon naar high school maar hebben ze een appart klaslokaal

- Bij stoplichten op een kruispunt mag je bijna altijd vrij rechtsafslaan, je moet zelf kunnen inschatten wanneer dat kan..

- Mensen eten hier een croissaintje belegd als een sandwich, dus met alles erop en eraan. Zonde van het croissantje.

- Soms zijn er mensen die gewoon een dekentje mee naar school meenemen om het zichzelf wat aangenamer te maken in de klas.

- Ceidy woont dus nog steeds bij ons, nu al bijna 2,5 week. Ze is erg aardig maar werkt aardig op m'n zenuwen want ze is overal waar ik ben

- Het is bijna onmogelijk om vrienden te maken hier en dat is nu toch wel echt vervelend. Ik heb wel watcontacten en soort van vrienden maar ik zou ze toch nog niet echt vrienden noemen. Misschien heb ik een te hoge standaard voor vrienden, maar mensen kunnen hier je zomaar afzeggen of hebben nooit tijd, etc. Echt apart en een beetje eenzaam soms. Maar gelukkig doe ik het nog steedsbeter dan de andere exchange students haha!

Liefs vanuit the States

ps. foto's komen over een paar uur

Reacties

Reacties

Thea

Wat weer een verhaal Sophie,arme Obama daar in Dallas.
Liefs Thea xx

Gert-jan

ik lach me suf om je verhalen, erg leuk.
PS ik kan ook koken!
hahahahaha

Thea

De foto's bekeken ,mooi vooral de laatsten .
Liefs x

Mama

Wat heerlijk dat jij steeds beter leert koken! Ik kijk uit naar je thuiskomst :-)
En het was toch weer een heel verhaal geworden. Vind ik niet erg hoor! Hoe meer hoe beter.
Hoe is het nu met je billetjes?
Liefs XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!