Sophie in Texas ~

Een week vol bezoekers en halloween

Hey!

En er is alweer een week voorbij, Hoe langer ik hier ben, hoe sneller de tijd gaat. Het is echt ongelooflijk. Ik heb het idee dat ik hier pas net ben, maar aan de andere kant voelt het alsof ik hier al eeuwen woon. Heel dubbel! Maar ik heb het nog steeds naar m'n zin! Deze week woonde Ceidy, de exchange student uit Chili, bij ons. Ze had problemen met haar familie en die familie was ook nog eens deze week op vakantie dus woonde ze bij ons. Ik weet niet precies of ze weer terug gaat naar die oude familie of dat zenaar een nieuwe familie gaat. Ook weet ik niet of ze vandaag of morgen terug gaat.. YFU in the usa is een beetje een zooitje af en toe! Mijn area rep niet, maar het hoofdkantoor haha.

Maandag

Vandaag tijdens Food&Nutritionhadden we gekookt! Allerlei halloween dingetjes: mummi hotdogs, mini pizza's, chocolade pretzels, en nog wat.. Erg lekker!

Uit school gingen we thuis even chillen voor 20 minuutjes en daarna door naar Party City. Dat is een super grote winkel met alles voor feestjes: bekers, taarten, costuums, decoratie, etc. En ze hadden ook halloween costuums! Ik was niet echt van plan een te kopen maar Karmen stond erop dus had ik er maar eentje uitgekozen. Daarna was het ongeveer etenstijd, en zette Karmen Ceidy en mij af bij een plek waar je salades kan eten, en ging ze zelf naar Target voor boodschappen. Dus Ceidy en ik hadden dat lekker gegeten en kwam ze ons een half uurtje later weer ophalen.

Dinsdag

Vandaag gingen we tijdens geschiedenis naar een computer lokaal waar ze dingen over college enzo gingen vertellen en over toetsen voor colleges. Maar dat gaat mij natuurlijk niks aan dus ging ikmaar via internet kamers zoeken in Amsterdam voor als ik volgend jaar ga studeren in Amsterdam. Sinds die OV kaart wordt afgeschaft heb ik besloten dat ik maar net zo goed een kamer kan huren want dat is bijna nog goedkoper. Maar dat is allemaal nog ver weg!

Na school had ik in de eerste instantie niet zoveel gedaan, ik zat gewoon een beetje op de computer. Meryn ging even later koken. Na het eten ging ik wandelen met de Mugsie! Sinds ik niet veel beweeg hier ga ik proberen vaak met de honden te wandelen. En Mugsie is vreselijk hyper en is niet goed aan de lijn, dus moet ik flink doorlopen om hem bij te houden wat dus wel motiverend is. Toen ik thuis kwam was besloten we pompoenen te karven. Meryn was klaar binnen 10 minuten en ik was toen nog steeds bezig om het helemaal uit te hollen! Pompoenen karven is niet echt exciting, maar het resultaat was wel grappig!

Woensdag

Vandaag was het Halloween!! Op school moesten we voor mijn eerste uur, Food Sciense, eten meenemen. Ik denk dat misschien 8 van de 20 mensen wat mee hadden genomen, maar we hadden zelfs over. Er was zoveel eten! Ik had cupcakes meegenomen, iemand anders had er 50 gebakken, er waren hotdogs, koekjes, brownies, etcetera. Dus dat gingen we lekker eten, daarna kregen we nog een lollie om het even af te maken. Maar die had ik wel weggegeven. Verder niet veel bijzonders op school, op een paar mensen na die zich een soort van verkleed hadden maar de plank flink mis sloegen. Tijdens voetbal hadden we niks gedaan (ik doe natuurlijk nooit iets maar dit keer het hele team) want we gingen kijken bij de jongens, die altijd op hetzelfde veld oefenen, want ze waren allemaal verkleed en speelde een game. Erg grappig om te zien!

Uit school was er een pakketje voor me! En wel een pakketje vol met Sinterklaas eten en twee lieve kaartjes, van mama en opa&oma. Heel erg lief!!

Karmen ging even laterchili maken, want dat schijnt een traditie te zijn. Ook ging ze caramel appels maken, want dat is een halloween ding. Jessie en Anton kwamen hier even 2 uurtjes want Karmen moest oppassen, zij waren allebei verkleed. Anton was denk ik een Star Wars figuur ofzo, en Jessica een zombi voetbal speler. Karmen en ik gingen d'r haar en make up doen! Wat ik natuurlijk heel leuk vind om te doen. Meryn en Ceidy gingen rond 5uur alnaar een kerk maar Meryn vrijwilligerswerk ging doen: op de parkeerplaats snoep uitdelen (trunk or treat), wat kennelijk normaal is.

Rikki zou komen om met ons te eten, maar ik besloot dat ik toch maar even wilde kijken bij Meryn en Ceidy dus ging ik alvast eten en later omkleden in mijn halloween kostuum. Ik was een nurse / zuster. Maar ik droeg wel netjes een broek eronder :). Ik ging erheen met Karmen en Rikki en daar aangekomen waren er wat spelletjes en mensen die snoep uit deelde, maar was het net afgelopen. Dus even later weer terug en werd ik bij Katlyn afgezet. Daar was haar vriendje Alex ook en gingen we gewoon door de buurt lopen, want de kleine kinderen gaan dus verkleed op straatttrick or treaten. Dat is net zoiets als Sint Maarten, alleen zing je geen liedje maar zeg je trick or treat en krijg je 10kg snoep ipv 1 snoepje. Maar daar ben ik dus te oud dus hebben we gewoon watrond gelopen. Toen maar naar huis gegaan.
Halloween was dus niet erg spectaculair, maar ik vond het wel gezellig!

Donderdag

Vandaag niks bijzonders op school. Na schooltijd even een uurtje thuis gezeten en daarna naar oma Wanda, waar we gingen eten. Oma Wanda is echt een oude lieve oma die heel uitgebreid kookt, dus dat was erg lekker. Ook zou Maci voor het weekend thuis komen, dus die kwam gelijk richting oma Wanda. We hebben lekker gegeten en daarna bracht Karmen mij naar huis en ging de rest naar school voor iets voor Spanish clubvan Meryn. Ik wilde ook wel mee maar voor jaarboek vandaag wilde ze dat ik foto's ging maken en had ik maar gezegt dat ik niet kon (ik wist nieteens dat Meryn daar heen moest) en had iemand anders de foto's gemaakt, Maar goed mijn punt is dus dat ik moeilijk toch ineens daar kon opdagen dus ging ik maar naar huis. Ik ging wandelen met Mugsie en Graham (Maci's hond). Ook had Maci een kitten meegenomen! Het is nier haar kat, maarze had haar gevonden en ze is dus dakloos en nog een kitten. Dus Maci wilde een huis voor haar zoeken maar niemand wilde het dus zat Maci er nog mee, maar haar huisgenoot is allergisch dus moest ze de kitten maar naar ons huis meenemen. Echt heel schattig maar en een rare kat want ze is erg schugter en wil niet en opgepakt worden. Maar goed.

Vrijdag

Vandaag is het natuurlijk weer football dag, en ook een peprelly in de ochtend. Het thema vandaag was Lucky 13, wat staat voor de klas van 2013 dus voor de seniors. Tijdens de peprelly werd onze directrice benoemd tot directrice van het jaar in onze regio en deden de cheerleaders, het dansteam en de mascotes weer hun ding. Ook deden alle moeders van de senior cheerleaders & dansers & football players een dans! Dus ook Karmen aangezien Meryn een senior was. Ze was heel erg zenuwachtig want ze hadden maar een keer geoeffend. De dans was natuurlijk verschrikkelijk maar het was hilarisch.

Tijdens Food&Nutrition weer gekookt, vandaag Gravy en biscuits. Dat is een erg zuiderlijk gerecht en ik had het nog nooit gegeten want het lijkt op kots. Ik had wel een hapje gravy geprobeerd, maar het is niet echt mijn ding. Ik hou wel heel erg van biscuits! Dat zijn gewoon een soort bolletjes.

Tijdens voetbal keek coach me heel boos aan en zei: SOPHIE!! YOU'RE IN BIG BIIIIGGGG TROUBLE!!! Dus ik schrok me dood en snapte er niks van maar hij liep weg. Dus ik ging een kwartiertje later maar naar hem toe en vroeg wat er aan de hand was. Toen zei hij dat ik het maar beter gelijk zelf kon vertellen of ik was in nog grotere problemen dus mn hart ging 1000 slagen per minuut en ik was helemaal aan het trillen en zweten, terwijl coach alweer weg liep. Dus riep ik dat ik er niks van snapte en zei hij: Sophie, I'm just playing around with you. Uhhhhh oke. Leuk grapje. Not. Ik hou dus totaal niet van die grapjes want ik kreeg echt een stress aanval!

Uit school was de grote eettafel (waar ik nog nooit aan gegeten heb) gedekt en stonden er twee grote schalen met lasagna in de oven, want Nate's moeder (die uit Oklohoma, waarmee we naar Bransen Missouri gingen laatst) zou komen met haar man, maar die bleken in de file te staan, Meryn moest extra vroeg van huis wegvoor de footballgame die avonden Nate was laat van z'n werk. Dus hadden we de tafel maar weer ont-dekt en gingen Karmen Ceidy en ik maar voor de tv eten. Daarna kwam Nate thuis en gingen we naar de footballgame.

Ookal begon het pas om7 uur, we moesten er om 6:15 zijn want alle senior footballers/cheerleaders moesten over het veld lopen met hun ouders enzo, dus Meryn. Wij vetrokken hier om 6:10 en kwamen daar om 6:35 aan, en stond Meryn al op het veld en had ze Katlyn's vader maar geleend best zielig opzich maar goed. Ik moest weer foto's nemen voor jaarboek en zat af en toe gewoon bij de familie. Nate's moeder en haar man Joe waren inmiddels ook aangekomen en zaten daar.

Na de game op de terug weg, bedacht ik me dat ik nog NOOIT bij de Mac had gegeten sinds ik in Amerika ben, terwijl McDonals natuurlijk erg Amerikaans is. Dus gingen we daarheen! We hadden Maci thuis opgehaald en gingen bij de Mac naar binnen, maar Maci had geen schoenen aan want ze dacht dat we door de drive thru gingen (duh), dus had ze Nate's grote oranje golfschoenen geleend waardoor ze net een clown was. Binnen was er bijna niemand en was er een minni darteldorp, en wilde ik er dolgraag in, dus zo gezegt zo gedaan. Erg grappig maar wel een beetje krap voor ons..
Daarna ons eten eten en erg gelachen om Nate's grapjes (een grapje over cinco de mayo, wie kent hem?) en kwam er een groep met mensen van mijn school naar binnen, die niet eerder hadden moeten komen anders zagen ze mij in dat kindertoestel spelen ..

Thuis maar lekker gaan slapen!


Zaterdag

Wekker om 6:45 want we gingeneen 5 KM run doen! Hahaha grappig he?!?! Ik snap het als je lacht want ik ben nogal onsportief. We pikte Katltyn op rond 7 uur en gingen op weg naar Plano, waar het was. Daar gingen we inschrijven en duurde het even, maar begon het na even gebid te hebben om 8:20. Het zal je waarschijnlijk niet verbazen als ik je vertel dat ik letterlijk alles gelopen heb samen met Maci, en een van de laatste was die finishte. Maar het was voor een goed doel dus ben ik trots op mezelf! Bij de finish stond iedereen al klaar om Maci en mij de verwelkomen, door water over ons te gooien!! En de omroep meneer zei: ''Here is Sophie!! All the way from Holland just to do this race!!'' Hahaha leuk he! Nate had gevraagd of ie dat wilde zeggen.

Daarna gingen we naar Dunkin Donuts en hadden we een Muffin gegeten en vieze koffie gedronken en gingen we weer naar huis. En waren we rond half 11 weer terug en had ik het gevoel alsof ik er al een dag op had zitten. Maar ik was helemaal in de beweeg-afvallen-mood (de muffin die ik had was namelijk ''light'') dus gingen Maci en ik met de honden achter in het bos lopen. Ik was daar nog nooit geweest maar er is dus een bos achter ons huis en het meer, dus gingen we daar lopen! Het bos is niet zoals in Nederland, want het is veel heuveliger met slangen en bobcats en cayotes (die je hoogstwaarschijnlijk niet tegen komt maar goed) en er is niet echt een pad. Ik heb wel heel lang met Maci ''gehiked'' (dat is flink doorwandelen in een bossig heuvelachtig gebied), minstens 1,5 uur. Ik kwam dus ook helemaal moe en buiten adem thuis. Gelukkig geen enge dieren gezien, maar wel helemaal onder de krassen en bloed want ik liep nog in shorts en sportschoenen van de 5KM die ochtend, en was ik een aantal prikkelbosjes gelopen.

Thuis dus lekker douchen!! En daarna een paar uurtjes niks gedaan want ik was echt doodmoe van de korte nacht en de sportieve ochtend. Ik had lunch gemaakt en settelde achter de pc om lekker Pretty Little Liars online te kijken. Meryn en Karmen waren de hele middagnaar school voor iets voor Meryn's cheer, Nate was met zn moeder en Joe weg en Maci sliep de hele middag. Dus waren de andere exchange student uit chili en ik zo'n beetje alleen thuis. Het is nog steeds een beetje ongemakkelijk want ze praat niet echt veel en staart echt heel veel naar je als je bijv gewoon op de pc zit of een broodje maakt. Alsof ze je de hele tijd observeert ofzo haha. Achja iedereen z'n ding haha.

Maci vertrok rond 4 uur weer naar haar huis want ze moest de volgende dag daar iets doen. Iedereen kwam thuis rond 5 uur en gingen we even later ergens uiteten, en had ik weer lekker een vegaratische schotel! Bij de meeste restaurants hier kan je een bijgerecht (zoals broccoli, patatjes, aardappelpuree, appeltjes, etc) kiezen naast je gerecht, en als je een vegatarische schotel hebt kies je gewoon 5 bijgerechten die samen je gerecht vormen! Dus had ik patatjes, zoete aardappelpurree, brocolli, fried okra,en een soort spinazie.

Ik zou 's avonds met een groepje naar Alex, dus Katlyn's vriendje, huis gaan, maar dat ging niet meer door en de hele beestenboel die in ons huis verblijft ging naar een toneelstuk op school dus ging ik maar mee. Tot mijn verbazing was het echt eerlijk waar geweldig goed en konden ze geweldig zingen en acteren, en bleek dus dat ze ook aan grote kampioenschappen meedoen en veel prijzen winnen. Echt leuk! Ik zit erover na te denken om auditie te doen voor het volgende toneelstuk, want daar hoeven ze niet voor te zingen, maar ik heb natuurlijk nog een flink accent dus weet ik het nog niet zeker. En het is verschrikkelijk tijdrovend want ze oefenen elke dag.

Daarna gingen we naar huis en ging iedereen weer slapen want het was een erg lange dag.

Zondag

De klok ging hier afgelopen nacht een uur achteruit, dus een uur langer slaap! Erg jammer dat Ceidy (die ook tijdelijk boven sliep sinds Nate's moeder en Joe de gastenkamer beneden bezet hielden) haar mobiel afging om kwart voor 7 en het 3 minuten duurde voor ze dat afzette.. Thank you. Toen moest ik naar de wc en toen ik terug kwam was Dina (meryns kat) in mn kamer gegaan in m'n ladekast, waar ze helemaal in en achter gaat en herrie maakt. Dus was ik totaal uit m'n slaap en ging ik maar op m'n mobiel. En om half 8 ging ik maar naar beneden want oude mensen zijn altijd vroeg op, en liepen inderdaad allemaal al rond. De tafel was gedekt met bacon, scones, quiches en biscuits (soort broodjes), dus werd Meryn even later ook wakker gemaakt en gingen we met z'n alle ontbijten. Maar ik ben aan het dieten aangezien Amerika niet erg goed is voor m'n gewicht en er al wat kilotjes zijn bijgekomen, dus was ik griekse yoghurt aan het eten.. Maar ik ben wel trots op mezelf.

Daarna was het half 9, dus ging ik maar weer wandelen met de hondjes en ging meryn dit keer met me mee. Het was echt heerlijk buiten, ongeveer 20 graden dus hadden we heerlijk even gelopen. Toen thuis aangekleed (geen makeup want het is makeuploze zondag) en op naar de kerk. Dit is pas de tweede keer dat ik erheen was gegaan sinds ik hier ben!! Want ik ben altijd aan het skypen of we zijn niet thuis, en dit keer had ik niks dus ging ik mee. Dus gingen we met de hele club naar de kerk. Ik voel me nog steeds ongemakkelijk maar ik vind nog steeds wel dat ze echt goede dingen zeggen en dat je er veel van kan leren. Vandaag ging het over als je verbitterd bent over dingen en hoe je daarmee om moet gaan.

Daarna even een frappuccino gehaald, want ja Amerika is Amerika niet als er een fake-Starbucks in een kerk zit. En toen weer naar huis. Bailee kwam me even later ophalen en gingen we lunchen bij Wichwhich, waar je je eigen sandwich kan samen stellen, en daarna naar een frozen-yoghurt storegegaan en dat lekker gegeten. En toen had ze me weer thuis afgezet, terwijl de karmen, nate, meryn, ceidy, nates moeder en joe ergens anders aan het lunchen waren en daarna nog naar de longhorns gingen. Dus ik ben al een tijdje alleen thuis en vond ik dat een mooi moment om dit verhaal te typen!

Ik had het trouwens nog niet gezegt, maar Maci die haar kitten (Jane) hier gedropt heeft, kan totaal niet overweg met meryn's kat Dina. Het zijn allebei vrouwtjes en worden helemaal wild als ze elkaar zien en ik ben al helemaal onder gekrapt omdat ik ze uit elkaar wilde houden.

Ook probeerde ik met haar buiten te lopen dus had ik een soort riempje omgedaan en liep ik met haar naar buiten, waar de honden waren dus werd ze weer helemaal gek met als gevolg extra krasen. Ik liep verder de tuin in, weg van de honden, en zette haar op de grond neer en probeerde ze weg te rennen waardoor ze bijna stikte. Geen goed plan dus.

Ik heb een mini lijstje van BTWtjes dit keer:

- Heel veel mensen hier hebben een vriendje, en als dat gebeurt bestaat hun leven alleen maar uit samen zijn, school en werk, dus amper vrienden. Best zielig en irritant, maarach.

- Je doet hier veel meer met familie, ipv meer met vrienden zoals ik in Nederland deed.

- Mensen eten hier zoveel! Ik eet gezonder dat de gemiddelde Amerikaan en ben al wat aangekomen, geen tientallen kilo's maar toch. En veel mensen blijven toch dun. Ongelooflijk en oneerlijk..

- Mensen hier zijn verschrikkelijk van het goede doel en recycelen

- Het is op 22 november Thanksgiving, dan hebben we eindelijk een weekje vakantie en gaan we naar Oklohoma waar Nate's moeder en Joe wonen

- Deverkiezingen zijn hier volop op gang en ik krijg er gelukkig niks van mee! Iedereen is hier zo rechts dus probeer ik me totaaaal uit de politiek te houden dus is het bijna alsof er niks aan de hand is hier !

- Ik zit precies op 25% van mijn reis (dat kan je zien bij mijn profiel op deze site) echt een raar idee dat er al 1/4 op zit!

- Foto's komen later vandaag, want ze staan op Karmen's camera en ze zijn nog steeds niet thuis.

Reacties

Reacties

Joula

Elke keer weer leuk om te lezen!:)
Kan niet wachten om de foto's te zien

xx

Jelle

Sophie, kom je terug als Romney wint?

mama

Dan wordt het juist "big party" in texas!
Was weer zo fijn en leuk je verhalen te lezen, maar had net ook al lekker met je zitten chatten! XXXXXXXXXX alle liefs hoor!

Thea

Weer een gezellig verhaal Sophie,
Liefs en een knuffel xxx

Carla

Lotta doet een middagdutje en ik zit er naast, lekker jouw verhaal lezen. Mooi tijdverdrijf! Wat zijn die Amerikanen toch altijd busy! En jij nu ook dus! Liefs carla

Vaders

GRR,geef me het adress van je coach haha

Lukas

Nog steeds lekker bezig!

Lukas

Voeg me trouwens even toe op watsapp! 31 640750788 :D

vaders

Hè lief is hier nu nacht , kon niet slapen en heb je Amerikaanse belevenissen weer gelezen , en erg leuk weer! O ja , had je nog een mailtje gestuurd , maar k ga nu weer verder maffen haha. Liefs Xxxxxxxxxx van je vader

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!