Sophie in Texas ~

Rikki Tai

Hoi!


Ik schrijf dit nu in Hotmail, en plaats dit morgen want de site ligt eruit en ik vond eerst dat dat een goed excuus was om niet te schrijven. Maar ik bedacht me nu dat ik eigenlijk wel van dit schrijven hou, want het geeft me een goed gevoel als ik alles op papier heb gezet. En ik vind het natuurlijk heel leuk om aan jullie te vertellen wat ik mee maak dus daar gaan we dan maar weer..

Maandag

Karmen en Nate waren dus op een cruise, en Meryn, Maci en ik hadden die nacht alleen thuis geslapen. Maci vertrok ik in de ochtend weer naar haar college, 3,5 uur verderop. Toen ik uit de badkamer kwam lag er een leuke verassing in de gang te wachten: poep. Thanks dogs. De honden blijven normaal altijd buiten en waren nu even binnen, en gelijk poept Minnie (ik weet niet of je het zo ook schrijft, maar ach) binnen. Minnie is al super oud en had vorige week al op Karmen en Nate hun bed gepoept (hahaha) dus ik denk dat ze een beetje te oud word nu. Maar goed, deze week kwam Brianna me elke dag ophalen voor school want Karmen was er natuurlijk niet om me te brengen en te halen.

Op school heb ik waarschijnlijk niks bijzonders meegemaakt. Tijdens voetbal doe ik natuurlijk niks omdat ik niet meer in voetbal ben vanwege m'n knie, en zit ik er gewoon bij en ondertussen op m'n mobiel ofzo. Maar vandaag riep coach vet hard: ''NO TEXTING'' dus keek ik hem blijkbaar heel zuur aan en kreeg hij een lachbui. Meneer is opeens aardig geworden. Nouja beter dit dan dat 'ie weer boos op me is!

Meryn haalde me elke dag van school op aangezien Karmen dat normaal doet (Meryn heeft elke dag 5th block off, en ik heb dan soccer dus is Meryn eerder uit). Meryn had vandaag gekookt, en vertrok om 6 uur om ergens het presidenten debat te kijken voor school. Rikki Tai (dat is haar voornaam + tweede naam, iedereent noemt haarzo) is familievriend die kwam dus hier de hele week oppassen.

Rikki kwamiet laterthuis en ik heb eigenlijk de hele avond met haar gepraat. Ze is zo'n geweldig mens! Ze is echt heel wijs, en heeft allemaal goede antwoorden op alles (ookal komt God overal in haar antwoorden voor) en ze is gewoon top. Ook is ze helemaal gestoord en kan om alles lachen en praat met iedereen die ze tegen komt.


Dinsdag

Op school gingen we zingen tijdens geschiedenis. Whoohooo! Voor geschiedenis heb ik een dus een coach die zich als legeraanvoerder gedraagt en bijna schreeuwt de hele tijd maar af en toe heeft ie wel goede humor. Dus twee minuten voor de bel riep hij: OPSTAAN ALLEMAAL! Dus wij gingen staan, en hij zet muziek op en de tekst op het boord en we moesten meezingen. De jongens het couplet en de meisjes het refrein. Niemand zong behalve coach dus dat was wel grappig. Vandaag tijdens soccer zat ik dus weer te wachten en zij de coach tegen me: ''Als het begint te regenen moet je de regendruppels tegenhouden zodat ze hun workout gewoon kunnen doen''. Waarop ik dus weer heel verbaasd naar hem keek want dit moest even tot me doordringen en kreeg meneer weer een lachbui. Rare coach..

Meryn kwam me halen uit school, en zij had het plan gemaakt om samen met Katlyn en Maddie (allemaal cheerleaders) tutu's te gaan maken die zij vrijdag voor de footballgame wilden dragen voor cheerleaden. We gingen naar huis en wachtte tot die meiden en Rikki er ook waren. We gingen naar een hobbywinkel waar het letterlijk een uur duurde voor die meiden stof hadden uitgekozen en Rikki en ik wachtte buiten de winkel. Daarna gingen de meiden van die kattenoren zoeken om op te doen voor tijdens de game. Het was trouwens een Halloween thema footballgame dus droegen werden de tutu's in halloweenkleuren en droegen ze die poezenoren. Terwijl die meiden dat gingen zoeken gingen Rikki en ik naar de Starbucks en keken we rond in een boekenwinkel. Terug op weg naar huis bestelde Rikki pizza via de telefoon, maar het is zo'n chaos in haar hoofd dat het letterlijk 15 minuten duurde om pizza te bestellen. Wat natuurlijk erg vermakelijk was om aan te horen. Thuis gingen we de 20 tutu's maken, pizza eten en ondertussen Princess Diaries 2 kijken. Dus dat was super gezellig! Daarna nog een andere film gekeken en Rikki (ze is gewoon zo geweldig!) vond die film heel grappig dus lag de hele film helemaal gevouwen, maar ik ging halverwege naar bed dus kon ik niet slapen omdat haar gelach zo hard was haha!


Woensdag

Ik denk dat ik niks op school beleef in het algemeen want ik kan me er nooit meer wat van herinneren. Ik weet wel dat we voor jaarboek nooit wat doen, maar vandaag gingen we tijdens jaarboek door school lopen en mensen vragen stellen en foto's maken, dat soort jaarboek dingen vind ik altijd wel leuk om te doen.

Uit school haalde Katlyn me op want Meryn ging naar een Carrie Underwood (heel beroemd hier) concert. Katlyn had een grote cola light voor me gehaald dus dat was erg lief! Ze weet dat dat de enige frisdrank is die ik drink, of limonade, dus geeft ze me die altijd als ik langskom op dr werk (ze werkt bij Sonic, de fastfood drive thru waar de serveersters op rollerskates je eten komen brengen op de parkeerplaats), dus was ze langs d'r werk gereden om er eentje voor me te halen!

Thuis wachtte ik tot Rikki thuis was en toen gingen we op pad. Eerst gingen we naar Walmart om snoep te kopen voor de kindjes in Kenia. Rikki was daar afgelopen jaar, en heeft daar een vriendin gemaakt die hier in de buurt woont. Die vriendin is nu ook weer in Amerika maar gaat volgende maand weer terug naar Kenia en Rikki heeft een koffer vol met spullen die die vriendin mee neemt voor de weeskinderen waarmee ze werken daar. Dus wij gingen snoep kopen voor de kindjes, en daarna door naar een Starbucks waar we dat meisje zouden ontmoeten en de koffer aan haar zouden geven. Rond een uurtje of 6 waren we klaar bij Starbucks en gingen we langs Katlyn die nu bij Sonic aan het werk was. Daar bestelde we vanalles en gingen we buiten zitten eten (je kan niet eens binnen eten want het is echt zo'n drive thru place). Daarna reden we naar Rikki's nieuwe huisje en heb ik dat even bewonderd, en toen gingen we naar Target (ook een supermarkt) en had ik wat boodschapjes gedaan, daarna door naar een schoenenzaak (winkels zijn altijd open tot 21:00) en ging Rikki schoenen kopen en toen eindelijk naar huis!! Ik heb me natuurlijk weer erg vermaakt met Rikki.

Ze vertelde me onderweg ook veel over d'r werk, ze werkt met allerlei soorten verslaafde mensen. Lijkt me echt interessant btw!


Donderdag

Het was deze week trouwens Red Ribbon week, dat is een week tegen drugs. En er was weer elke dag een dresscode. Ik deed niet alle dagen mee maar vandaag was het twinday oftewel tweelingdag. Dan moet je dus hetzelfde dragen als iemand anders. Ik ging samen met Wiebke (uit Duitsland) twinnen. Dus droegen we hetzelfde op school.

Uit school ging ik lekker niksen! Meryn was de hele avond weer weg. Ze is altijd zo druk! Rikki kwam rond 6 uur thuis en toen ging ik koken. In Nederland aten we vaak Kofta, maar dan wel uit het Knorr pak. En ik hou van Kofta maar we hebben hier geen Knorr. Dus ging ik het immiteren. Ik had op internet opgezocht wat er in de Knorr kruidenmix zat en ging toen maar wat proberen. Het was uiteindelijk hetzelfde geworden en errug lekker dus dat was even een goede imago boost. Daarna ging ik met Rikki boven een film kijken op Netflix, maar ik ging halverwege weg want ik had een Starbucks date met Bailee. We hebben elkaar af en toe echt even nodig want we begrijpen elkaar en kunnen ook gewoon lol hebben, dus hebben we lekker zitten kletsen daar! Ik kwam rond 21:15 weer thuis en ging toen even later lekker slapen.


Vrijdag

Toen ik wakker werd liep ik in m'n pyjama naar beneden om in Karmen en Nate hun badkamer te douchen want we hadden de hele week geen warm water boven. Toen ik beneden kwam stonk het heel erg dus dacht ik dat Rikki een probleempje had gehad die ochtend (daar heeft ze het altijd over en is er dus erg open over) en ging ik door naar de douche. Later deed ik m'n makeup boven en toen ik een half uurtje later weer beneden kwam stonk het nog steeds. En dit keer had ik m'n lenzen in dus zag ik dat Minnie weer binnen had gepoept!! En ik moest het dit keer opruimen want ik was alleen thuis. Lekker begin van m'n dag!

Uit school (ik ben elke dag rond 16:15 / 16:30 thuis) stond oma Wanda in de keuken! Ze had een grote pan met chili opstaan, ze had voor Meryn, Maci, Rikki en mij een zakje met halloween snoep gemaakt en ze had een soort gesmolten witte chocola met snoepjes en pretzels erin gemaakt. Echt heel erg lief!! Zelf vertrok ze weer na 2 minuten want ze moest neefje Anton wegbrengen. Ik plofte voor de tv neer en Meryn even later ook en we aten wat chili. Meryn vertrok rond een uurtje of 5 want alle cheerleaders gaan vanaf school met een schoolbus naar het footballstadion. Ik zou ook naar de footballgame gaan omdat Rikki perse wilde. Ik wilde niet eens want het was vandaag maar 10 graden (de dag ervoor nog 25..) en het is 's avonds natuurlijk nog kouder dus bleef ik liever binnen. Maar Rikki wilde dus dat ik mee ging, dus okee dan maar. Rikki werkt zo'n beetje naast het stadium en woont er ook naast, dus die ging uit d'r werk naar haar eigen huis en zou naar het football stadion komen als ik er ook was. Ik ging dus maar erheen met Katlyn's ouders, die mij hier pas om 19:15 waren terwijl de wedstrijd om 19:00 begon en het 25 minuten rijden is. Dus toen we aankwamen was het al bijna pauze. Ik ging foto's maken van de cheerleaders voor yearbook en Rikki zou richting het stadion komen. Nou Rikki woont er 2 minuten van af maar kwam 30 minuten later aanzetten want ze was natuurlijk verdwaalt. Ik heb de rest van de tijd foto's gemaakt en gewoon bij de cheerleaders gestaan. En daarna gingen Rikki en ik naar huis. Onderweg vertelde ik het poepverhaal van die ochtend en dat ik dacht dat het Rikki was dus zij kwam natuurlijk niet meer bij en ik vond het toen eigenlijk ook wel een heel grappig verhaal. Even later kwam Meryn ook thuis, en Katlyn kwam nog even langs om wat te brengen. We gingen met z'n vieren onze snoepjes van oma wanda en haar chili en andere leftovers eten. Rikki vertelde het poepverhaal van die ochtend aan Meryn en Katlyn en probeerde het in mijn accent te vertellen dus was dat natuurlijk wel weer grappig. Daarna herhaalde Rikki elk woord wat ik zij in mijn accent (maar haar versie klinkt Brits) dus deden m'n buikspieren daarna pijn van het lachen.


Zaterdag

Meryn was al om half 8 die ochtend vertrokken want ze moest weer een test maken voor college en Rikki besloot gisteren dat ik maar eens naar een garage sale moest, aangezien ik nog nooit naar eentje was geweest. Rikki vond half 8 opstaan een mooie tijd, en ik vond half 10 beter. Ookal moet je voor voor een garage sale eigenlijk vroeg zijn. Dus hadden we half 10 afgesproken. Dus stond ik even over half 10 beneden, fris en fruitig, maar zonder make up want het ik doe niet meer aan make up in het weekend want dan mag ik zoals een echte amerikaan lui zijn. Helaas lag Rikki toen languit op bed met dr moeder te bellen. Ik ging maar een fruitsalade en koffie voor mezelf maken en ondertussen lekker mtv kijken. Na een uur was ze eindelijk klaar en vertrokken we rond half 11, op zoek naar garage sales. Dat is trouwens een mini eenpersoons rommelmarkt, gewoon in iemand zijn voortuin of oprit. We hebben ongeveer een uur rond gereden en maar drie gevonden. Maar het was wel erg grappig. Rikki gaat natuurlijk hele gesprekken aan met vreemde mensen, waar ik helemaal gevouwen om lig. Ook vertelde ze iedereen dat het mijn eerste garage sale was, waarop een chinese man helemaal op inging waarop ik vertelde dat ik van Nederland kwam. Hij kent het woordje haring haha. Een chinese man in Amerika die het woorjde haring kent. De wereld is klein! Tijdens onze rondrit door Denton (de stad waar Corinth zo'n beetje inligt, je kan het vergelijken met santpoort noord en Haarlem) wilde Rikki perse Justin Bieber luisteren, maar die kwam maar niet op de radio. Wel andere liedjes als Call Me Maybe en Rikki zingt gewoon keihard mee, ze kent echt geen schaamte. Maar ik vind dat echt helemaal geweldig en hoop dat ik ook ooit geen (bijna) schaamte zal kennen.. Daarna zagen we een marktje, dus gingen we naar de markt. Het waren misschien maar 10 standjes en allemaal boeren producten want het was een boerenmarkt (duh). Rikki kende natuurlijk weer iedereen en na ongeveer een half uur buiten in de kou ging onze reis weer verder. Nu gingen we door naar haar huisje want ze moest even wat ophalen, en daarna door naar NV Cupcakes. Dat is een cupcake place van vrienden van haar en we gingen even op bezoek. Ik kreeg een gratis cupcake (yeaaahhh) en Meryn kwam onze kant want die was net klaar met haar test. Katlyn smste even later dat ze ook klaar was en kwam me ophalen omdat wij ergens gingen lunchen. Meryn en Rikki gingen ergens met oma Wanda lunchen. Katlyn en ik gingen naar Blue Goose, waar ik afgelopen zondag ook nog had gegeten en niet echt fan van ben, maar Katlyn was chagrijnig dus gunde ik haar haar favoriete restaurant maar. Dat restaurant is in Flower Mound, waar allemaal kleine winkeltjes ook omheen zitten dus hebben we daarna nog even gewinkeld onder het genot van een Starbucksje. Daarna nog even langs een dierenwinkel om voor haar hondje een halloween kostuum te kopen! Ik sta er al lang niet meer versteld van maar het is de normaalste zaak van de wereld om hier je hond aan te kleden voor halloween. Daarna gingen we door naar huis. Ik kwam thuis en Rikki ging even later weer weg naar haar eigen huis. Ik heb de rest van de middag een beetje op de computer gezeten en rond 5 uur kwamen Karmen en Nate eindelijk thuis van hun cruise! Ik heb even met Karmen gekletst en later belde Rikki me: ''SOPHIE! LISTEN!!'' en ik hoorde op de achtergrond Justin Bieber terwijl ze heel hard meezong. Hahahah! Rikki wilde die avond naar een hounted house oftewel een spookhuis, dus had ik Karmen over gehaald om met ons mee te gaan. We hadden om 8 uur bij Rikki thuis afgesproken en gingen eerst ergens avond eten, daar ontmoette Van, de eigenaar van die cupcake winkel, ons ook met haar vriend. Vanaf daar gingen we door naar een spookhuis in Denton. Het was ongeveer 4 graden gevoelstemperatuur, en de wachttijd buiten was 1,5 uur. Na 45 minuten konden we onze handen en tenen niet meer voelen en besloot Karmen maar om een duur kaartje (25 dollar pp!) te kopen en dan krijg je voorrang op de hele rij! Dus konden we gelukkig snel naar binnen. Even voor de duidelijkheid: een haunted house is geen stom spookhuisje, dit was een echt huis en errug groot. Het was helemaal ingericht alsof je in een horrorfilm liep, overal echt hele goede acteurs en verschrikkelijk eng. In een kamer liepen we maar in een rondje maar er was zo'n flitslicht aan dat het lijkt alsof iedereen heel houterig beweegt. Wij konden de uitgang niet vinden maar er kwamen steeds meer mensen binnen lopen. Ik werd helemaal slap en dacht echt dat ik ging flauw vallen, want het was zo benauwd en je kon amper wat zien door het licht! Ik zei dat dus maar tegen de acteur in die kamer en die vertelde ons de weg (we moesten kennelijk langs hem heen.. -____-) maar daarachter was helaas weer een kamer met dat licht. Deze kamer had een mini doolhof van hekken, de grond bewoog en draaide en er stonden een paar enge acteurs. Nou dit trok ik helemaal niet want m'n benen voelde als puddingjes dus deed ik maar m'n ogen dicht en probeerde we uit die kamer te ontsnappen. Verder was het allemaal nog wel te doen! Behalve toen we aan het einde door de tuin liepen en dachten dat we bij de auto waren, maar we kennelijk weer door een huis moesten. We mochten maar per 5 naar binnen dus gingen we naar binnen, Rikki voorop, dan ik en dan Karmen (hand in hand uiteraard). Het was pikkedonker dus dat was al eng, en opeens begon karmen te gillen want er hijgde iets in d'r nek dus omarmde me ze helemaal want ze was bang. Dus wij allemaal gillen en rennen maar we zagen natuurlijk niks. Uiteindelijk de deur gevonden en bleek dus dat er een man met een kettingzaag in dr nek aan het hijgen was dus gilde we nog harden en renden we voor ons leven. Achteraf is het natuurlijk stom en nep, maar op dat moment ben je gewoon zo bang van al het schrikken dat je gaat rennen alsof je leven er vanaf hangt! Ik was zooo blij dat we eindelijk bij de auto waren, en ik doe dit nooit meer!!!


Zondag

Ik had mijn lieve moeder belooft half 11 te skypen, en ik werd rond 11:40 wakker. Oeps. Normaal word ik wel wakker van iedereen die rondloopt en zo, maar dit keer niet. Ik ging heel snel douchen en er stond een grote box met allerlei donuts voor me klaar als ontbijt dus had ik er eentje gegeten en koffie gezet, en toen was het 12 uur en ging ik alsnog met mamsie en marijntje skypen. De familie was trouwens natuurlijk naar de kerk toen want het is zondag. Ik heb heel lang geskyped, tot een uurtje of 2 en toen vroeg Karmen of ik zin had om te lunchen. We gingen naar een Italiaans restaurantje (waar we de enige waren) en gingen daar lekker eten. Het was avondeten als lunch, maar het is Amerika dus alles kan. Daarna weer naar huis en even niks gedaan. Karmen vertelde gisteren trouwens dat Ceidy, de exchange student uit Chili die ook naar onze school gaat, voor deze week bij ons komt wonen. Ze had problemen met haar familie dus is daar weg, maar ze konden nog geen nieuw gezin vinden dus woont ze voor een weekje hier. Dus Ceidy kwam even later. Ze is echt heel aardig maar haar engels is erg slecht en snapt niet veel, dus is het een beetje ''awkward'' om met haar te zijn. Maarja ze heeft het moeilijk gehad bij haar andere familie dus ben ik blij voor haar dat ze hier kan zijn voor een week. Karmen kwam met het idee om halloween koekjes te maken, dus ging karmen het deeg maken en had de tafel klaargezet voor ons om koekjes te maken! Dus Ceidy en ik gingen ze maken, en later Meryn ook. Daarna gingen we ze decoreren en we zijn wel tot 7 uur bezig geweest. Maar het resultaat mag er wezen. Toennnn gingen we even tv kijken bij Karmen op bed want in een tv show, cupcake wars, deden Van en haar zus mee! Dat zijn dus de zussen die die cupcake winkel hebben. Dus dat gingen we even kijken en daarna ging ik maar deze blog schrijven. Ik kan nog steeds niet geloven hoe sloom ik ben, want ik startte mijn laptopje om 20:00 en het is nu 22:25. Dus is het bedtijd!
Ik heb deze week eigenlijk geen lijstje, maar ik wil nog wel even zeggen dat als ik mijn blog terug lees alles helemaal geweldig lijkt. Maar nu ik hier eigenlijk leef is het allemaal erg gewoon, en heb ik het af en toe best erg moeilijk met vrienden maken. Ik had het er vandaag nog over met een nederlandse exchange student die in Maryland zit. Iedereen hier kent elkaar al vanaf groep 1, en zijn al eeuwen vrienden. Het is daardoor erg moeilijk om in een groepje te komen waardoor ik me soms erg vriendloos voel. Maar ik heb gelukkig wel Bailee, Katlyn (en haar hele groep vrienden, maar dat zijn NOG!!! niet echt mijn vrienden) en natuurlijk Meryn en soms dan haar vrienden. Ook heb ik met Meryn wel wat moeilijkheden omdat zij precies mij is maar dan het tegenover gestelde. We kunnen het wel goed vinden maar we verschillen wel over onze meningen over het leven en alles, dus dat is soms nogal lastig. Daarnaast is het voor haar natuurlijk ook lastig om opeens een ander meisje in huis te hebben. Maar ik realiseerde me net wel dat ik toch heel blij was dat ik met haar woon en dat ik van d'r hou en liep ik naar d'r kamer en had ik dat even verteld en kwam ze me gelijk een knuffel geven! Dit was de eerste keer dat we dat aan elkaar hadden verteld en dat was echt een opluchtig want er is af en toe gewoon wat spanning tussen ons. Ze zij zelfs dat ze het echt erg zou vinden als ik weg zou gaan!

Ik bedoel nu natuurlijk niet dat het hier niet leuk is, want ik heb het hier echt heel erg naar m'n zin! Ik heb nog totaal geen heimwee gehad en zou hier best kunnen wonen later (sorry mam).

En ik ben echt heel blij met deze familie, hoe erg ze ook van Romney en God houden.


Amen.

ps. toch nog een dingetje: weten jullie allemaal wel dat ik elke dag pas om 9:45 begin op school? :)

Reacties

Reacties

Sara

Leeeeukkk verhaal!!!! Die Rikki lijkt me echt awesome. En nee ik denk dat je dat in de volgende blog nog een keer moet herhalen @ 9:45 ;)

Gert-jan

wat ben ik blij voor jou dat je op uitwisseling bent gegaan. Je doet het geweldig, zeker hoe je de week hebt afgesloten met Meryn. Top!

Thea

Sophie wat weer een leuk verhaal,goed hoor liefs xx

Tyra

Woow, dit is echt de beste blog over uitwisseling ever! Ga zo door! Ik vind je verhalen en je eerlijkheid echt tegek!

Mama

Helemaal top sophie dat je gepraat hebt toen het even wat stroef ging. Je doet het super! Ik had even gedacht dat je dan je moedertje misschien wel zou bellen als het even minder zou gaan...maar nee, mijn dochter regelt het gewoon zelf!! Ik ben heel trots op je! Enne, over dat wonen daar...daar hebben we het nog wel over, onder vier ogen!!!!! ;-) XXX

vaders

He lief, weer mooie belevenissen en moest erg lachhu om je bezoek ant spookhus, en ja... lastig dat je nog geen echte vrienden hebt daar; ligt dat aan de Amerikaanse oppervlakkigheid ?? Dont feel lonesome en goed dat je zelf initiatief neemt door open en eerlijk te zijn !! Mis je onze boer'n kaas en drop al ??

Liefs van je vader xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nikki

Hoi Sophie, ik heb je site via internet gevonden en lees het al sinds het begin. Super leuk om te weten hoe een Nederlands meisje het heeft daar! Ik ben jaloers :) Schrijf lekker door want het is echt heel leuk om te lezen en ik kijk vooral elke week weer uit naar die leuke weetjes en btwtjes haha echt heel leuk. Geniet van je tijd daar!

Manon

Hoi Sophie, ik ben via girlscene op jou blog gekomen en vind het elke week hardstikke leuk om te lezen hoe het leven is in Amerkia. ik had een vraagje, met welke organisatie heb je dit allemaal geregeld? Alvast Bedankt en geniet van je tijd in Amerika! Liefs,

Sophie

Bedankt allemaal voor de reacties! Erg leuk!!

Manon, ik ben hier via Youth For Understanding (YFU) :) !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!