Sophie in Texas ~

Florida!

Goedemiddag lieve nederlanders,

Zoals je kan zien aan de titel ben ik naar Florida geweest, ik ben eigenlijk net een uurtje weer thuis. En ja, ik ben inderdaad twee weken geleden nog naar Missouri geweest en dit is niet iets wat elke exchange student met zijn familie doet. Mijn familie hoeft niet echt op de centjes te letten om het zo maar te zeggen en ik realiseer me wel degelijk dat dit niet ''normaal'' is en ik ben echt heel erg dankbaar met het feit dat ik deze dingen kan doen met mijn familie! Maar ik zal maar weer beginnen bij maandag.

Maandag

Ik ben nu al tien minuten aan het denken wat ik deze week heb gedaan maar ik kan me er eerlijk gezegd niks van herinneren. Dus ik denk dat maandag in ieder geval in normale schooldag was. Na schooltijd ging ik met Meryn naar de sportschool en deden we een stepclass. Daarna gingen we door naar Zoe's, dat is een modern restaurantje met gezond mediteraans eten enzo dus veel salade's en pita brood en zo! Tijdens het eten smste Katlyn of ik met haar wilde ''speedwalken'', natuurlijk! Dus eenmaal thuis aangekomen kon ik mn sportkleren aanhouden en ging ik met een van de honden naar Katlyn en hebben we een tijdje door de buurt gelopen met de honden, wat best speedwalken is want Mugsie (een van de twee honden die wij hier thuis hebben) is nogal hyper.

Dinsdag
Vandaag weer niks bijzonders, ik denk ook niet dat ik iets bijzonders na schooltijd heb gedaan! Ik weet dat ik met Meryn uiteten ging ergens terwijl het al 8 uur was (Amerika kent geen regelmaat) en daarna heb ik de hele avond Pretty Little Liars gekeken boven!

Woensdag

Ik kon uitslapen!!! Alle Sophomores en Juniors (2e en 3e jaars high school) moesten een belangrijke test maken en alle Seniors (4e jaars, dus examenjaar) hoefde daardoor pas om half 1 te beginnen. En school heeft mij als Junior geplaatst, maar ik hoefde de toets niet te maken! Het was namelijk een soort hele grote toets die je moet maken als je naar college wil, maar aangezien ik niet in Amerika naar college ga hoefde ik, samen met alle Seniors, pas om half 1 te beginnen. Ik werd om 10 uur wakker en Meryn vroeg of ik zin had om met haar en Madison ergens te ontbijten, maar ik moest wel binnen 3 kwartier klaar zijn. Ik heb binnen die tijd -wonderbaarlijk- gedoucht en zelfs m'n haar gewassen en gefohnt en m'n make up gedaan en toen door naar waar we gingen ontbijten. Het heette Oldwest en was echt een Texas style restaurantje. Je weet wel, alles van hout en serveersters die koffie schenken vanuit een koffiekan enzo. Ik kon geen yoghurtje met fruit krijgen natuurlijk, dus had ik: een pancake ter grootte van een bord en 4 cm dik, bacon, scrambled eggs en fruit (daar vroeg ik specifiek om en ben kennelijk de enige in Amerika). Het was echt heel erg lekker maar ik denk 1000 kcal en had geen honger meer tot ongeveer het avondeten. Het is maar goed dat ik verder elke dag normaal ontbijt met yoghurt of een broodje en fruit, anders was ik al wat kledingmaten gegroeit.

Uit school gingen we naar depumkin patch.Dat is een superAmerikaans iets: je gaat naareen boerderij waar allemaal pompoenen zijn en dan kan jeeen mooie uitzoeken en daar betaal je dan wat voor, en dan neem je die pompoen mee naar huis omvoorhalloween te gebruiken!Ook waren er allemaal andere activiteiten (vooral voor kleine kinderen) zoals een rondjerijden in een hooiwagen achter een tractor, springkussens,een etenskraampje en een minidoolhof. We gingenerheen met Anton, Jessica en oma.Anton was namelijk bijna jarig maar wij zouden dan in Florida zitten dushadden we cupcakes en cadeautjes meegenomen.We hadden geen pompoenen gekocht want we hadden ze ook thuis, maar oma hadwelpompoenen als cadeautje voor Meryn enmij gekocht. Depumpkinpatch was ergschattig, maar vooral dus voor de kleintjes.Karmen vandaag had gekookt wat niet vaak voorkomt en dat m'n uggsjes vandaag waren binnen gekomen die ik had besteld! Dus dat maakte m'n dag natuurlijk helemaal top.

Donderdag

Vandaag begon school met een Zone uur. Ik had dat nog nooit eerder gehad, maar het is gewoon een soort mentor klas en je hebt die klas alleen maar wanneer er iets belangrijks is. Vandaag deelde ze de cijferlijsten uit en gingen we de lipdub kijken!

Mijn cijers zijn:

Food science: A+ 96%

US History:A 93%

Yearbook: A+ 100%

Food&Nutrition: A+96%

Engish 3:A 93%

Math models: A+96%

Soccer: A+ 100%

Dat zijn dus erg goede cijfers al zeg ik het zelf, beter dan de gemiddelde student! Ik snap het alleen niet helemaal want ik doe echt geen moeite voor school en het is havo 3 niveau, en er zijn nog steeds heel veel mensen die dingen niet snappen op school enzo. Achja.

Dan de lip dub! Dit is de link: http://www.youtube.com/watch?v=pLWrKaThLkM

Het begin is echt super saai dus als je geen zin hebt om het tien minuten lang te kijken, skip dan de eerste paar minuten. Ik ben bij 7:50 min ergens aan de linkerkant.

Wat ook wel grappig is, is dat een cheerleader een stuk playback maar ze heeft net zoveel haters als mensen die haar aardig vinden en bij 3:25 loopt ze tegen een muur aan wat dus erg vermakelijk is. Verder zie je Meryn even later, om 3:35 aan de linkerkant. En vanaf 5:35 is het meisje die zingt een vriendin van me.

De lip dub verderis niet erg spectaculair maar wel leuk aangezien ik naar die school ga haha!

Vlak voor ik lunch had smste Katlyn me of ik mee wilde naar Chick fill a, een fastfood place (net als McDonalds). Dit is eigenlijk verboden maar ik weet dat heel veel mensen school verlaten voor lunch dus waagde ik de gok maar en heb ik heerlijk patatjes als lunch gegeten!

Ik mocht eerder weg van school van Karmen want Meryn had shoot nummer 2 voor haar senior pictures, en dit keer ging ik mee want ze wilde ook wat foto's van mij maken en foto's van Meryn en mij samen. We gingen ergens buiten op een veldje langs een weg foto's maken en volgens mij zitten er hele mooie tussen en de fotograaf was echt super leuk en creatief. We bleven tot een uurtje of half 7 op dat veld, en daarna hebben we wat foto's gemaakt rondom school.

Daarna naar huis en Meryn en ik gingen 1 min later weer weg om ergens te eten.

Vrijdag

Vandaag was er een hele belangrijke footballgame, dus ook weer een peprelly in de ochtend en een dresscode! De dresscode voor vandaag was pyjama en voor het eerst nam 80% van de school dit serieus en kwam in een pyjama naar school. En sommige in hele pyjama pakken (onesie). 's Avonds was dus de footballgame en het was tegen Lake Dallas, de high school vlak bij onze school en onze groooote rivaal. Er waren al weken twitter gevechten aan de gang, bedreigingen over banden lek steken en haatopmerkingen heen en weer dus de sfeer zat er aardig in. En voor het eerst was de studentensectie voor de footballgame vertienvoudigd en ook 5x zo groot als die van Lake Dallas. Ik was er met Bailee heen gegaan en we stonden een beetje achterin de studentensectie want er was nergens anders plaats. Er was zoveel schoolspirit en we wonnen flink dus dat was super leuk! Daarna gingen Bailee en ik naar Chili's en had ik zoete aardappel patatjes (heel lekkeren gezonder) en brocolli (ik mis de groenten), en daarna deelde we een super lekker toetje. Een soort cake met iets erin en ijs erop. Heerlijk!

Toen ging ik naar huis, lekker douchen en inpakken!

Zaterdag

wekker ging om 7 uur, maar dat maakte me niks uit want we gingen dus naar Florida!!! We gingen erheen voor een bruiloft van een nichtje, Kelsie. We gingen om 8 uur naar het vliegveld, en ik ging the all American way: lekker in pyjama. De vlucht duurde 2 uur en we gingen de toekomst in dus verloren we een uur tijd, en kwamen we half 2 plaatselijke tijd aan. We moesten een anderhalf uur rijden en aangezien de bruiloft om 4 uur begon moesten we ons mooimaken tijdens de vlucht / snel omkleden op het vliegveld.Dushet vliegveld kleedde we ons snel om in jurkjes en hakken en haalde we de huurauto op. Ik was helemaal gelukkig toen we rondreden want het is zo mooi daar! We zaten bij Tampa, en dat zijn allemaal eilandjes die met bruggen verbonden waren dus er was ook overal water. En overal palmbomen! We gingengelijk door naar de bruiloft en kwamen net optijd aan. Het was eerst de ceremonie in een kerk, en was super mooi! Kelsie moest de hele tijd huilen (van blijdschap), net als 20 andere in de zaal. Ik denk dat er trouwens maar 50 mensen ofzo waren. Wat me wel opviel is dat wel wel 3 keer gingen bidden voor ze tijdens de ceremonie. Maar verder heeft het bruidspaar het niet echt over God gehad (tot Meryn's ergernis..) Daarna gingen ze foto's daar maken en bleven wij buiten de zaal in de kerk wachten. Meryn, Maci en ik liepen wat rond en vonden de kamer met stalen trappetjes naar de kerkklok, dus klommen we in onze jurken met hoge hakken aan die trappetjes op. Ik voelde me net alsof ik in totally spies zat! Eenmaal boven aangekomen luidde Meryn de klok, wat natuurlijk niet mag dus moesten we weer snel naar beneden klimmen. Wat niet niks is op zo'n stalen trappetje!

Beneden aangekomen wat gekletst met familieleden en toen door naar het hotel want de receptie zou binnen een uur beginnen. Dus hadden we even tijd om naar het hotel te gaan. Daar even opgefrist en tassen neergezet, en weer door naar de receptie. Dit was in een countryclub/golfbaan club met ik denk een kleine 100 mensen. Toen we binnen kwamen stonden er cakepoplollies met onze naam en tafelnummer erop. We aten een salade en mensen hielden speeches (en we gingen weer bidden) en daarna hadden we wat rondgelopen, toen het hoofdmenu en weer rondegelopen en mensen gingen dansen. Het was niet spectaculair of iets, maar ik denk ook omdat ik echt niemand kende op Nate's ouders na die ik in Branson had ontmoet. Er stonden allemaal soorten cupcakes en dingen, dus gingen we die later eten. Ook ging de bruid het boeket gooien, en daarna ging de bruidegom dat ding van de bruid haar been afhalen (ben even de naam kwijt haha) en die gooide dat naar de vrijgezellen mannen. Daarna moest degene die dat ding had gevangen, dat ding weer omdoen bij degene die het boeket had gevangen. Erg hilarisch dus! Later gingen we de taart eten en toen was het tijd om naar het hotel te gaan.

Daar hebben we wat tv gekeken en toen gingen we slapen.

Zondag

Ik werd om 8 uur wakker want de zon scheen in m'n gezicht en schrok me dood want we moesten het hotel om 8 uur verlaten omdat Karmen en Nate hun vlucht om half 11 ging. Maar Karmen's wekker was niet afgegaan dus had ik iedereen wakker gemaakt en 20 min later zaten we in de auto! Karmen en Nate vlogen door naar Miami en vanaf daar gingen ze op een cruise die Nate had gewonnen, en wij vlogen terug naar huis. Maar onze vlucht was pas om 12 uur dus moesten we nog een tijdje wachten op het vliegveld. Maar dit was totaal niet erg want we hadden een homo ontmoet die kennelijk de ergste nacht ooit had meegemaakt en nog steeds een beetje dronken was en z'n verhaal kwijt moest, dus hebben we daar een uur mee zitten kletsen. Hij was echt hilarisch! Hij had kennelijk afgelopen jaar in Tampa gewoond bij z'n vriend maar die waren afgelopen nacht uit elkaar gegaan tijdens het uitgaan en hij was alles verloren behalve z'n ID dus kon hij wel nog z'n vliegticket ophalen. Hij was echt zo'n rijke socialite en super gay, en dus nog steeds een beetje dronken. Nou ik heb me echt helemaal stuk gelachen daar! Maci en Meryn zijn natuurlijk gelovig en tegen homo zijn, maar ze waren wel aardig tegen hem maar probeerde toch nog iets te zeggen over dat hij z'n beste vriendin moet trouwen (dus weer op vrouwen moet vallen). Nouja ik was al blij dat ze aardig waren tegen hem. Daarna vlogen we weer naar huis en het was een 2,5 uur vlucht en ik kon niet slapen, dus verveelde ik me dood aangezien ik alleen zat. Maar ik mag niet klagen na een weekendje Florida!

Wat me opviel aan Florida is dat het veel minder glamorous is dan ik dacht! Ik zag echt heel veel kleine huisjes / trailer parken, en maar een paar grotere huizen. Sommige stukken zagen er ook best armoedig uit (natuurlijk niet Tampa zelf maar kleine dorpjes langs de weg). En er waren echt een stukken met een jungle look waar je alligators in kan vinden! Ook zag ik erg veel pelikanen langs de zee! Florida is dus echt heel mooi, maar ik denk ook armere gebieden. Maar het dorpje waar de bruiloft was, was wel echt heel schattig en Tampa is natuurlijk een hele grote moderne stad.

We vlogen terug in de tijd dus wonnen we een uur, en kwamen om half 2 lokale tijd weer aan. Toen nog door naar huis rijden en waren we om 3 uur eindelijk thuis. En sinds toen ben ik lekker niks aan het doen want ik ben erg moe! Ik denk dat ik vanavond met een van de honden ga wandelen en kijken of Katlyn mee wil, en misschien nog uiteten met Meryn en Maci voor Maci weer vertrekt naar college.

Nate en Karmen zijn dus op een cruise deze week, maar familievriend Rikki blijft hier de hele week en zij is helemaal geweldig (denk aan ''I love everything en ik heb adhd'' type).

Nou dat was mijn belevenis dus voor deze week! Ik ben echt heel blij dat ik in Florida ben geweest en hoop dat ik nog een keertje terug kom want I love Florida!!!

Ook waren ze een vakantie voor Sprinbreak (vakantie in maart) aan het bespreken, en willen ze op een cruise of naar mexico. Dus ik ben echt heeeeel erg blij en super benieuwd naar alles. Ik hou echt van dit reizen!

Tot volgende week!

L O V E

btw:

- op het vliegveld zie ik heel veel millitairen, niet omdat ze aan het werk zijn maar omdat ze ergens heen reizen. Toen we in de rij voor de Starbucks stonden stond er een millitair achter ons in de rij, en wat mensen verderop in de rij stonden erop dat hij voor hun in de rij mocht. Mensen hier hebben zoveel respect voor alle militairen en Nate en Karmen hebben lang met hem staan praten en hem hartelijk bedankt voor wat hij voor hun land doet. Dit vond ik wel grappig want dit zie ik nou niet snel in Nederland gebeuren! Heel veel ouders (meestal vaders) van mensen op school zitten dan ook in het leger.

- als je een motor hebt hoef je geen helm te dragen, nergens. Ik vind het achtelijk maarja!

- je mag hier ook bellen achter het stuur??

- blijf vooral reacties plaatsen want ik vind het heel leuk om te weten of er uberhaupt nog iemand / wie dit leest !

Reacties

Reacties

Gert-jan

Haha natuurlijk lezen we dit!! Veel te leuk om niet te doen. Mazzelkont

Joula

Oeeeh leuk man! K wil ook wel 'even' naar florida:p

Groetjes!

Valerie

Je kent mij niet haha, maar ik heb ergens je verhaal gevonden op internet en volg het al vanaf het begin! Dus gewoon blijven posten want ik weet zeker dat er nog meer 'onbekende' mensen zijn die jouw verhaal lezen en die het gaaf vinden wat jij nu allemaal meemaakt. Nog veel plezier en blijven posten!

Thea

Lieve Sophie
Wat weer veel belevenissen,te gek .
Mooie cijfer lijst hoor knap Sophietje.
Liefs xxx

mama

Wat dacht jij zeg! Ik kijk elke week uit naar je blog, kan niet wachten! Maar ja, daar ben ik dan ook je moedertje voor. Hoe moet dat straks nou als je weer terug bent in ons kleine kikkerlandje na al deze belevenissen? Maar niet studeren en gewoon een vette baan vinden zodat je steeds op reis kan? Of een opleiding in toerisme?? Of USA-verslaggeefster voor RTL? Volgens mij kan jij alweer uit kijken naar je volgende tripje in november. Colorado? Liefs, mama

mama

Wat bijzonder jou op de lipdup ertussen te zien staan!! One of them. Je bent daar echt! Gek hoor, dan zie je opeens beelden erbij. Dat deed me wel wat... XXX

Harry

Ik vraag me af of jij ooit nog wel kan settelen in nederland............
Kno..... Sophie geniet van alles!! Ben trots op je...

X Harry

Sophie

Hahaha dankjewel allemaal!
Ik bedacht me net dat ik een heel stuk van mijn woensdag middag was vergeten te schrijven, over dat ik naar een pumpkin patch was geweest. Dus ik heb een stukje bij woensdag geschreven.
Ik bedacht me ook dat ik vergeten was om foto's te plaatsen dus dat zal ik vanavond doen!

Sara

Zooooooo leuk!!

Zoals je al ziet, heel veel lezen dit, heel veel stille lezers. Echte bijzondere avonturen!

Maureen

Mij ken je ook niet, haha. Maar ik had je blog gezien op girlscene en volg het al vanaf het begin. Ik vind het een super leuke blog!

Samia

Ik lees je blog ook en mij ken je ook niet! Ga vooral door, want je hebt een leuke schrijfwijze!

Vaders

He lieve sophie, wat fijn om yoe belevenissen weer te lezen en wat je allemaal weer meemaakt, en tuurlijk lezen we ALLEMAAL (haha) wat je uitspookt dus blijf vooral lekker doorschrijven. Goeie cijferlijst trouwens en vaders is best wel trots op je, hoe je het daar doet.
Ik zit nu met je broers ( maar helaas zonder Julia; dat liep jammergenoeg mis ) op herfstvakantie in Beekbergen, het florida van de lage landen haha, en we willen graag ff met je skypen een deze dagen

Vaders

O ja, en mis je en dikke zoen van je vader

Cytha

Hoii Sophie.
Ja,ik weet het je kent mij niet haha.
Maare ik lees echt elke keer je blog echt super leuk al
die dingen die je meemaakt enso. Ben wel jaloers haha. (:
Nou heel veel plezier met alles ,

Heaven

Hooi sophie
hahah je kent me niet maar vind het super om je verhalen te lezen hoe alles beleeft gewoon te geweldig

alvast fijne halloween

hai

we lezen met z'n allen altijd alle verhalen! vooral door blijven gaan (:

manon

Je kent me niet, maar ik volg je al vanaf het begin toen je een artikel op girlscene had. Maar ik ben echt jaloers, wil ook graag naar amerika! Veel plezier xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!