Sophie in Texas ~

Just another school week

Goeiemorgen!

Alweer een blog? Ja, ik weet het.. Ik ben een dag te vroeg, maar ik heb aankomende dagen geen tijd om een te schrijven en ik wil niet achterlopen want als ik eenmaal lui wordt met deze blog bijhouden blijf ik lui.. Maar waarom ik aankomende dagen geen tijd heb? Ik vlieg straks naar Missouri! Whoehoeeee!!

Het was een korte week dus ook een kort blogje !

Dinsdag

Op school gingen we koekjes bakken voor food&nutrition. Dit was eindelijk het eerste wat we gingen bakken want tot nu toe hadden we alleen maar saaie lessen. Maar dit was wel even het toppunt van Amerikaanse luiheid vond ik: het was KANT EN KLAAR deeg in een pakketje, en het was zelfs al voorgesneden! We hoefde het er alleen uit te halen en op de bakplaat te leggen en na 10 minuten hadden we choclatchip cookies... Ik had me helemaal verheugd om echt iets te bakken maar helaas.

Ook had ik besloten om te stoppen met voetbal. Ik vind het serieus heel erg jammer want ik vind het heel gezellig met mijn team. Maar ik heb flinke knie problemen, dag en nacht, door voetbal en kon na practises amper lopen. Dus stoppen leek me beter! Maar ik kan niet stoppen tot december, want dan begint een nieuw semester. Dus tot die tijd ben ik een ''manager''. Niks bijzonders, ik ben een soort tweede coach en help een beetje. Nouja mij hoor je niet klagen :)

Woensdag

's Ochtends voor geschiedenis hadden we opeens een hele grote toets die we moesten maken. We hebben wel steeds kleine toetsjes, maar dat zijn 10 meerkeuze vragen en zonder te leren haal ik daar gewoon een 90% in (dus maar 1 fout en 9 goed) dus leer ik nooit. Maar nu hadden we opeens een toets over de afgelopen 4 toetsen dus ik streste hard want meneer was het vergeten te melden en gaf ons daarom 5 minuten de tijd om te leren.. Bleek dus dat die toets over de afgelopen 4 toetsen, gewoon die 4 toetsen in een was. Dus exact dezelfde meerkeuzevragen! Amerika blijft me verbazen. Maar ik heb in ieder geval wel een goed cijfer denk ik.

's Middags gingen we de libdub filmen! Het was na schooltijd maar het was verplicht, en het was best grappig. Alleen ik deed mee voor mijn voetbalteam, en ons deel van de libdub was buiten. En het filmen duurde heel erg lang dus hebben we meer dan een uur buiten in de hete zon staan wachten. Maar ik denk dat het wel leuk is geworden! Ik zal de link geven zodra het op Youtube staat.

Na de libdub ging ik met Katlyn mee naar huis want ze moest even omkleden want ze liep nog in d'r cheerleader outfit, en daarna gingen we uiteten. Weer bij Olive Garden, maar het is daar heel lekker en Italiaans is redelijk gezond (voor Amerikaanse begrippen).

Daarna gingen we naar Target, de grote supermarkt met alles erin, en hebben we wat dingetjes gekocht. Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik kom voor alleen foundation en ik kom terug met $50 aan dingetjes. Juul, ik heb je nodig als pinpas bewaker!

Donderdag

Vandaag onder Food Science (ik heb 2 food classes) gingen we soorten popcorn poppen en kijken of water invloed erop had enzo. En daarna mochten we het op eten maar ik was misselijk.

Verder was deze dag niet zo bijzonder. Meryn had haar senior pictures na schooltijd. Dat is gewoon een fotoshoot wat alle examenjaar studenten doen ter herinnering aan school. En Nate was in Oklohoma voor zijn werk (gaat hij elke week 1 nacht heen voor werk)

Dus ik was alleen de hele dag na school, en heb helemaal niks gedaan. Dat is af en toe wel even nodig met mijn drukke levenstijl hier (vergeleken met Nederland).

Vrijdag

Gameday. Dus dat betekent dat er weer een peprelly is op school en een dresscode op alle gamedays: vandaag was Neonday. Waar ik natuurlijk met alle liefde heen ga. En vandaag was er een speciale peprelly! Op school hebben we dus cheerleaders, maar ook de Silverado's: ons dansteam. En die hadden vandaag van plek geruild! Dus de dansers deden de cheerleader dingen en de cheerleaders deden een dans. Het was opzich wel grappig om te zien want ze sommige dansers bleken hele goede cheerleaders te zijn enzo. Daarna werden, zoals altijd, alle senior varsity footballspelers voorgesteld en dan staan ze op en lopen ze naar voren. Maar sommige footballspelers waren opeens meisjes. Dus ik snapte de grap niet helemaal maar vond het wel grappig. En toen werd het varsity (dat is het goede team, Junior Varsity betekent het slechtere team) meisjes volleyballteam naar voren geroepen. En dat waren de footballspelers in een meisjes volleybal outfit. Bleek dus dat een groepje footballspelers en het volleyball team van plek hadden gewisseld. De jongens die zich voordeden als meisjes waren hilarisch. Maar het was helemaal geweldig toen er opeens muziek aanging en ze begonnen te dansen als meisjes (filmpje!!!) ! Ik kwam niet meer bij. Daarna werden alle leraren naar voren geroepen en gingen die ook een dans doen, waarvan ik ook een filmpje heb (skip de eerste 30 seconde!). Nou mijn dag kon natuurlijk niet meer stuk want deze peprelly was echt top.

Karmen haalt me altijd op na schooltijd, maar was vandaag aan het winkelen met een vriendin dus kwamen ze me samen ophalen. Meer dan een half uur te laat en ik stond maar zielig buiten te wachten de hele tijd. Dus ik was behoorlijk pissig maar toen ik de auto instapte al niet meer want die twee zijn echt hilarisch samen.

Ik had thuis een half uur om me om te kleden en te eten want toen kwam Balee me ophalen. Dat meisje met wie ik vorige week ook naar de footballgame ging en wat ruimdenkender is dan de gemiddelde texaan. We gingen eerst naar Starbucks, toen wat drinken inslaan voor tijdens de game en toen door naar de game zelf. En toen naar de game.
We gingen midden in de Bluew Crew staan. Dat is een groep van school, die echt goede supporters zijn en allemaal hetzelfde blauwe shirt dragen. En dat zijn allemaal de mensen met wie ik een beetje vrienden aan het worden ben. Dus een mix van: mijn lunchtafel, mijn homecoming groep en de populaire party lunchtafel waar ik in het begin wel is bij zat.

Ze hebben allemaal yels en zijn erg fanatiek dus ik vind het wel gezellig met hun!

Ook moest iedereen babypoeder van hun meebrengen want ze wilde een stunt ermee doen tijdens de game zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=UARxh9Yd2vo (je ziet het in de laatste 10 seconde van het filmpje)

Maar dat mislukte een beetje en het was een grote rookwolk waar we inzaten, maar ik had gelukkig een dekentje van iemand veroverd waar Balee en ik onder schuilde. Dus ik was niet erg wit, maar sommige wel. Opzich wel hilarisch!

We wonnen met 62-0 tegen een rivaal, dus dat was wel weer top. Alleen de cheerleaders hebben allemaal een soort plastic megaphone, en iemand van de andere school had er een gestolen van Megan. Dus dat was weer iets minder en nu is er nog meer haat tussen onze scholen.

Balee en ik gingen eerder weg want het was super koud! Het weer is hier echt raar. Het was hier nog steeds elke dag rond de 25 graden, en nu opeens 16 graden.
We gingen iets kleins eten bij Chili's want we hadden nog niet echt avond gegeten, en toen ging ik snel naar huis want Katlyn pikte me 1 minuut later weer op omdat we naar Alex gingen. Niet Alex haar vriendje en de jongen waar we vorige week na homecing heengingen, maar Alex een vriendin en ook een cheerleader die hier 5 huizen vandaag woont. En ja, Katlyn woont ook 5 huizen hier vandaag (maar dan de andere kant op) en we gingen met de auto. Terwijl het voor Katlyn misschien 7 minuten naar mijn huis lopen is en 2 minuten naar Alex.

Daar schijnen ze elke week na een vrijdag game heen te gaan en alex haar moeder (tevens een vriendin van mijn hostmoeder, waar ze vandaag nog mee ging shoppen waardoor ze mij te laat ophaalde) bakt dan voor iedereen pancakes. Het was een beetje mijn homecoming groep, dus een groep vrienden. Het vaste groepje bestaat uit 4/5/6 meiden (allemaal cheerleaders) en hun vriendjes die weer vrienden zijn. En er zijn wat mensen die er soms bijzijn dus die reken ik niet als vaste groep. Alleen Alex is single en ik dus. Maar ze zijn heel aardig.

Ik ging na een anderhalf uur weer naar huis want ik was doodmoe en de rest bleef nog tafeltennissen.

Zaterdag

Vandaag werd ik wakker rond half 10 en heb ik in m'n pyjama lekker tv gekeken. Dat is voor het eerst dat ik dat hier in Amerika heb gedaan.. Want normaal zijn we super druk!

Vandaag gaan we naar Branson, Missouri! Karmen en Nate gingen om 10 uur weg naar het vliegveld, en ik vlieg om 6 uur met Meryn en Maci. Wij vliegen later omdat Meryn vandaag een belangrijke toets had voor haar college volgend jaar. Maci gaat nu natuurlijk naar College 4 uur verderop, dus die vliegt zij vanaf daar naar hier, en ontmoeten wij haar straks op het vliegveld en vliegen we met z'n drieen naar Missouri. Het is gelukkig maar 1,5 uur vliegen.

We gaan trouwens naar Missouri voor een familie reunie morgen, en vliegen maandag avond terug. Het is daar vandaag rond de 11 graden (hier 15..) en gaat vannacht vriezen en ik heb totaal geen winterkleren aangezien het hier tot vandaag elke dag heet was. Dus moet ik dat nog even gaan oplossen.

Ik moet nu maar eens gaan douchen en inpakken want we vertrekken over 3 uurtjes.

Liefs Sophie

PS: hier is de link met de filmpjes en wat foto's :

https://picasaweb.google.com/106101117753426192974/JustAnotherSchoolWeek?authkey=Gv1sRgCMiP5cTA2-KA9QE#

Reacties

Reacties

Thea

Lieve Sophie
En wat late reactie maar het hele verhaal gelezen.
Wat een troep zeg dat witte poeder,goed dat je een dekentje had.
Een leuk weekend gehad inMissouri!!!
Liefs Thea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!