Sophie in Texas ~

Homecoming week

Hoi vrienden&familie!

Zoals je misschien wel merkt, ben ik een dagje te laat met mijn blog. En het is niet dat ik gisteren geen tijd had hoor, ik was gewoon te moe! Ik heb letterlijk de hele dag in bed gelegen, aangezien het de avond daarvoor homecomingnight was! Maar ik ga maar beginnen met vertellen vanaf maandag terwijl ik ondertussen een broodje hagelslag eet.

Maandag

Eerste dag van homecoming week. In deze week wordt er de terugkomst van oud studentes gevierd (zegt google), maar ik snap er niet veel van want ik heb geen oud studentes gezien op school. Wat ik wel weet is dat met deze week officieel het sportseizoen wordt ingeluid, met aan het einde van de week de eerste officiele footballgame. En elke dag verkleden mensen zich in het thema van de dag, op normale high schools doet iedereen vrolijk mee, maar op mijn high school helaas niet iedereen. Er is altijd maar een groep die zich verkleed + alle cheerleaders die het moeten van hun coach aangezien zij er zijn voor de schoolspirit. Omdat normaal niemand meedoet hadden ze het dit jaar afgeschaft, maar maandag na school besloten het toch wel te doen aangezien er een groep was die het perse wilde.

Tijdens geschiedenis moesten we een achtelijk spel spelen, hij liet ons in twee groepen zitten en elke groep moest zoveel mogelijk dingen tekenen. Het was donker in het lokaal, opeen zwak licht na en op de achtergrond was het geluid van een fabriek uit 1800. Waarom dit rare spel? Hij wilde ons laten voelen hoe het is om in zo'n fabriek te werken in 1800, aangezien we ditonderwerp behandelen. Nouja best oke om een spel te spelen ipv les te krijgen toch? Nou het is dat ik mijn diploma al heb, maar anders zou ik helemaal flippen. Die man leert ons niks!! Dit was zijn manier om ons een heel hoofdstuk te leren (want we doen 1 hoofstuk per les want we hebben te weinig tijd) terwijl dat hoofdstuk 99% over andere dingen gaat dan in een fabriek werken. En vorige les heeft hij ons uitgelegd hoe het was om op een schip te zitten als immigrant richting amerika, hoe de omstandigheden waren. Daar deed hij de hele les over (90 min) en was zijn manier om een ander hoofdstuk aan ons te leren, terwijl dat hoofdstuk 99% over andere dingen gaat. Zoals ik al zei: ik hoef hier niet te slagen dus mij maakt het niks uit, maar als dit zo in Nederland zou gaan zou ik dat examen nooooit gehaald hebben. Gelukkig is het niveau van toetsen hier wel een stuk lager.

's Avonds had ik het dan eindelijk gedaan: mijn nepnagels eraf gehaald. Het duurde meer dan 2 uur en had tranen in mijn ogen, maar ze waren eraf en dat was een zeer bevrijdend gevoel

Dinsdag

Vandaag was het thema nerdday. Ik wist niet dat ze wel gingen verkleden vandaag dus kwam ik in mijn normale outift naar school, net als de andere 95% van de school.

Karmen had het idee om een all fruit/groenten dieet te doen, omdat Meryn en ik aan het klagen waren dat we dun wilde zijn in onze jurken zaterdag. En aangezien Meryn en Karmen een paar weken geleden dat dieet deden, maar dan om te vasten voor de kerk en dat wel hielp, stelde Karmen het voor. Dus ik begon 's ochtends met een grote fruitsalade voor mezelf maken, toen ik aan Karmen vroeg of zij het ook deden. Bleek dus dat Meryn er geen zin in had en Karmen ook niet. Nouja ik ging het wel in me eentje proberen, en wonder boven wonder heb ik het een dag vol gehouden!! Het ging bijna mis toen we tijdens yearbook cookies kregen, maar ik bleef sterk!!

's Avonds kwam Madison langs want ze ging koekjes bakken met Meryn voor iemand, en ik ging latermet Karmen ergens eten.

Woensdag

Vandaag was het thema college t-shirt day, dus deed ik vrolijk mee want daar kon ik wel nog iets normaals van maken. Begrijp me niet verkeerd, als ik in Nederland was ging ik echt helemaal los met die outfits, maar ik voel me nog te nieuw om dat hier te doen haha.

Ik zou 's avonds naar Dallas gaan samen met de adventuregroup, die soort scoutingsgroep. We zouden uiteten gaan en daarna swingdancen, maar ik had huiswerk van hier tot Tokio dus moest ik thuisblijven van mezelf om huiswerk te maken.. Had nooit verwacht dat ik nog een echt huiswerk zou hebben hier. 's Avonds ging ik met Karmen op pad omdat ik nog wat dingen nodig had voor homecoming, en had ik iets te veel geld uitgegeven. Oeps..

Donderdag

Vandaag moest iedereen verkleed in Guyer (zo heet mijn school) dingen/kleuren en droeg iedereen zijn mum! Nou heb ik 2 Guyer shirts, maar die zijn zo lelijk dus ging ik in m'n eigen kleren. Maar ik droeg wel m'n mum (die je dus van je homecoming date krijgt, die ik niet heb. Maar we hadden allemaal een voor onszelf gemaakt afgelopen weekend) . Die dingen kriebelen, geven overal glitter af en zijn erg vervelend. Maar wel grappige traditie. 's Ochtends was er weer een peprelly in de gymzaal waar ik heen ging. Je moet een kaartje kopen van 1$, of in je klas wachten. Dus ik ging er natuurlijk heen. Peprelly is altijd leuk, want er is heel veel spirit! Eerst gingen de cheerleaders weer wat dansjes doen, daarna ging het koor het volkslied zingen, cheerleaders weer wat doen. Daarna werden alle genomineerde voor homecoming king and queen naar voren gehaald en werden ze voor elk jaar bekend gemaakt, behalve voor de seniors. Daarvan zouden ze de king and queen bekend maken in de avond tijdens onze homecoming game. De mascottes deden ook nog een hilarisch dansje, en toen was het alweer afgelopen..

Ik ging 's avonds naar de game met Brianna en Balee, Brianna kende ik via de vorige game en scheen een oude vriendin van Meryn te zijn en Balee zit aan mijn lunchtafel op A dagen, en werkt weer samen met Brianna. Ze kwamen me ophalen om 6 uur (moest half 6 zijn maar Amerikanen zijn altijd te laat) en eerst gingen we eten bij Chick fill A, en toen door naar de game. Ik moest ook foto's maken voor jaarboek dus was ik af en toe op het veld en af en toe in het publiek. Daarna gingen we naar een frozen yoghurt store, daar pak je een bakje en vul je het met ijs wat je wil en daarna kan je er vanalles doorheen gooien, weer een soort swirl idee. Heel erg lekker in ieder geval!

Vrijdag

Vandaag was het thema Flashback Friday. Ons homecoming thema van dit jaar was dance thru the decades, dus jaren 50 tot jaren 90. En vandaag moesten we ons verkleden in een van deze jaartallen. Ik wilde een jaren 70 hippie doen, dus droeg een zwarte leren legging, groot zwart tshirt erop, minnetonka sandaaltjes en ik wilde mijn grote dromenvanger oorbellen indoen, maar eentje brak :(. Dus dan maar andere veren oorbellen. En meryn had een peace-ketting, maar die kon ze niet vinden dus ging dat ook niet door. Ennn ik wilde een vlechtenhoofdbandje om maar die kon ik ook niet vinden dus was mijn hippielook flink mislukt. Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd!

De lessen eindigde om 2:30, omdat er een carnival was. Nou ik begreep dus nooit dat carnival hier iets anders is dan in Nederland. Hier is het een fair, een soort festival met kermis attracties.

Dit hadden ze dus in school gedaan, waar bijna iedereen heen ging. In de gymzaal waren er grote sprinkussen dingen, en er waren door school over kraampjes met eten om clubs te steunen en meer. Ook was het helemaal versierd in jaren 50/60/70/80/90. Meryn en ik gingen stieken eerder weg omdat het nou niet leuk genoeg was om tot het (verplichte) einde te blijven.

's Middags hadden we om 5 uur een afspraak in de nagelsalon, om onze nagels te doen voor homecoming en Madison ging mee. Daar aangekomen was het al een beetje een apart gedoe, we hebben 20 min gewacht terwijl onze afspraak om 5 uur was, en ik had trek in koffie. Dus vroeg Meryn hoe lang het nog ging duren zodat we miss even koffie konden halen, waarop ze zij: 45 min. Nou ik was super kwaat want dat zou betekenen dat ze ons om 6:15 kon helpen terwijl onze afspraak om 5 uur was. We gingen maar weg, en naar de Starbucks. Daarna gingen we maar uiteten. Ik heb 's avonds niks meer gedaan, want ik wist dat ik mijn energie nodig had voor de volgende dag!


Zaterdag

Ik werd 's ochtends wakker, had mijn kamer een beetje opgeruimd en toen was het tijd voor onze nagelafspraak poging #2 want het was 'savonds homecoming dane!Karmen had gisteren de nagelstudio opgebeld omdat ze het raar vond, en had een nieuwe afspraak geregeld. Dit keer om 12:15. Ik zal even een verdere planning van deze dag geven zodat mijn verhaal wat duidelijker wordt:

12:15 -nagels laten doen

1:30 -lunchen met katlyn

2:00 -alle meiden uit mijn groep naar Katlyn om te makeuppen

4:30 -iedereen verzamelen bij katlyn thuis omdat we vanaf daar vertrokken naar Gaylord, een heel groot gebouw/hotel met tuinenwaar we foto's gingen maken

6:30 -vertrekken vanaf Gaylord

7:00 -gereserveerd om met z'n alle te eten bij een Italiaans restaurant

10:00 -naar de homecoming dance

---Dit WAS mijn planning..---

Meryn en ik waren daar mooi optijd, en werden pas geholpen rond 12:50, nouja niet echt geholpen. We mochten alwast in zo'n massagestoel zitten en onze voeten in het water doen. Geholpen werden we pas rond 1:15. En ik had erop gerekend dat ik om 1:30 weer thuis zou zijn want ik zou lunchen met Katlyn, en daarna naar haar huis om make-up te doen. Maargoed, dat ging ik dus niet redden. Die mensen in de nagelsalon waren super super super langzaam en ik was zwaaar gestrest toen we pas om 2:40 klaar waren, aangezien we om 4:30 vanaf Katlyn zouden vertrekken en ik zo'n beetje in mn pyjama rondliep zonder makeup. Meryn had een haarafspraak om 2:30 dus was daarvoor al te laat en had dus geen tijd om mij thuis eerst af te zetten aangezien we 20 min van huis af waren. Ik ging dus maar mee, maar daar lieten ze Meryn ook 20 min wachten dus gingen we maar snel een broodje halen aangezien we super honger hadden. Meryn had Karmen gebeld of ze me wilde ophalen, en Meryn ging weer naar de kapper. Ik was pas rond 3:10 thuis, en had dus maar een uur om alles te doen. Wat echt heeeel weinig is als je je mooi wil opmaken voor een feest. Alles ging dus ook mis tijdens mijn make-uppen: ten eerste deed ik mijn make-up dus al hierthuis omdat ik wist dat dat wat sneller zou gaan dan bij Katlyn met 10 andere meiden wat ik erg jammer vond, toen bleven mijn nepwimpers niet zitten en trokken ze al mijn eyeliner eraf en had ik geen tijd om mijn haar te doen.. Maar ik was wel mooi om 4:10 bij Katlyn en had ik even tijd om adem te halen aangezien we nog niet zouden vertrekken. Planning was om om 4:30 te vertrekken maar een paar jongens waren super laat dus vertrokken we pas om 5:00. Ohh en nog een ding: het plentste, de hele dag!! Het had hier pas 2x een beetje geregend sinds ik hier ben, en uitgerekend vandaag plentste het. Wat dus niet erg prettig was in onze jurkjes op hoge hakken en mooi gestijld haar. Ik was ook de enige zonder date samen met een ander meisje, dus hadden we maar besloten dat we elkaars date waren.

Toen iedereen eindelijk bij Katlyn was gingen we opweg naar Gaylord. Ik heb me rot gelachen om die naam, maar andere vonden het kennelijk normaal haha. Het was een groot terein met allemaal mooie natuurstukken, en een heel groot hotel met een mooie lobby met binnentuin. Dus gingen we daar binnen foto's maken. Dit foto's maken is wat iedereen doet voor homecoming, je showt gewoon even hoe mooi je bent die avond en hoe leuk je date is.

Na een uur poseren gingen we opweg naar het restaurant waar we met z'n alle gingen eten, ook dit is een traditie wat iedereen doet voor homecoming. Ik had onder het eten voor het eerst sinds ik hier was dat ik was het gevoel dat ik mezelf was. Ik had afgelopen tijd erg moeite met gewoon leuk mezelf zijn, en omdat ik nooit kon meepraten met hun gesprekken en er dus altijd maar een beetje bijzat. Maar ik had super leuk gepraat onder het eten! Daarna gingen we op naar huis omdat ik wat spullen nodig had, en toen door naar de homecoming dance op school. Dit was echt achtelijk. Ik heb er geen ander woord voor. Je komt binnen, en normaal is er een garderobe voor jassen maar hier voor alle hakken en tasjes. Dit was wel super slim, elk meisje liep op blote voeten, toen gingen we de aula binnen waar de dance was. Iedereen was aan het grinden!! Dit is zeg maar een Jersey Shore Snooki dans. En echt 99% van de mensen deed dat daar, maar dat ging ik dus mooi niet doen. Ik voelde me echt heel ongemakkelijk, en gelukkig Katlyn ook en besloten we na letterlijk 5 minuten door te gaan naar de after party! Dit was bij Alex thuis, Katlyn's vriendje. Bijna iedereen uit onze groep van overdag ging hier heen, dus waren we met ongeveer 25 mensen. Het was super gezellig bij hem thuis, en we hebben daar tot een uurtje of 3/4 gechillt. Daarna gingen we met een paar meiden naar Jessica waar we sliepen.

Zondag

We waren alweer vroeg wakker en ik was om 11 uur weer thuis en helemaal kapot!! Ik ging douchen en weer slapen. Ik heb bijna de hele dag in bed gelegen omdat ik zo moe was, heb alleen m'n was uit de droger gehaald en eind van de avond een uurtje huiswerk gemaakt. Om vervolgens weer om half 9 naar bed te gaan. Alleen kon ik natuurlijk niet slapen omdat ik de hele dag had geslapen, dus heb ik af en toe een uurtje geslapen 's nachts en de rest van de tijd wakker gelegen.

Maandag

Dusssss was ik vandaag niet lekker. Ik voelde me doodmoe en grieperig, dus besloot ik thuis te blijven. Ik wilde eigenlijk naar school omdat we 2 mile moesten rennen voor voetbal, en anders moet ik dat in m'n eentje inhalen wat ik dus echt niet wil. Maar ik wist ook wel dat 2 mile (3,2 km) rennen terwijl ik me zo voelde ook geen succes zou worden, dus bleef ik thuis.

Ik ging weer m'n bed in, heb geslapen tot 12 uur en toen maar in de gameroom Pretty Little Liars gekeken, en serie waar ik helemaal verslaafd aan ben! Het is in Nederland niet op tv, maar echt super spannend en wij kunnen het hier op Netflix ontvangen. Dat is een programma via de Wii, en dan kan je gewoon allemaal series en films kijken wanneer je wil.

Daarna ging ikvoor het eerst met Miepie skypen!! En toen ging ik deze blog schrijven want daar was ik gisteren echt te moe voor.

Het is nu 1 october, en iedereen is helemaal blij dat het october is. Normaal ben ik zwaar depressief in Nederland als het october is want dat betekend dat het winterjassen weer is en ik elke dag natgeregend wordt op m'n fietsje, maar hier vind ik het eigenlijk wel wat hebben! Het is hier nog steeds 28 graden, maar voelt wel kouder hoor! Het voelt als ongeveer 20/22 graden ofzo. Ik vind het een beetje moeilijk om met Nederland te vergelijken omdat de luchtvochtigheid heel anders is hier. Maar langzaam komen alle herfstkleuren te voorschijn, en Karmen had net van zolder dozen vol met herfst&halloween verzieringen van zolder gehaald. Iets wat natuurlijk heel Amerikaans is om je huis zo te versieren voor feestdagen.

Een klein lijstje voor deze week:

- Amerikaanze koekjes zijn heel erg anders dan Nederlandse koekjes, ik kan het niet uitleggen hoe maar dingen zoals gewoon biscuitjes enzo kennen ze niet.

- Amerikaanse limonade is ook totaal anders. Echt super lekker is het hier! Vaak verkopen ze ook verse limonade.

- 's Ochtends na de pledge is er iemand die de dagelijkse nieuwtjes verteld, en niemand weet echt wie het is maar het schijnt een tweeling te zijn en de een noemt zichzelf Jiminy Cricket (dat kleine mannetje uit Pinnokio) en de andere noemt zichzelf Kermit the Frog, en praten nogal raar. Maar het is wel grappig om naar te luisteren.

Alle foto's doe ik vanaf doe op deze website: https://picasaweb.google.com/106101117753426192974/HomecomingWeek24Sept1Oct?authkey=Gv1sRgCIPpor_Fr9ieOg#

Dit doe ik omdat ik op deze website maar 200 foto's gratis mag uploaden, en ik zit al aan dat limit haha. Dus ik zal elke week de link geven van de site met mijn foto's! En deze week heb ik er ook even twee filmpjes bij gedaan van de peprelly. De dans van de cheerleaders is niet spectaculair ofzo op het filmpje, maar het uploaden duurt zo lang dus ik heb geen zin om meerdere up te loaden.

En terwijl ik dit schrijf ben ik heerlijk aan het genieten van een broodje hagelslag, en is karmen chicken noodle soup voor me aan het maken! I feel so blessed.


Bedankt weer voor het lezen,

en tot volgende week!

Liefs vanuit het wilde westen.

Reacties

Reacties

Gert-jan (YFU)

Haha jij wilt straks nooit meer naar huis toe, je bent al zo Amerikaans

mama

Ha, eindelijk weer een verhaal!!! Nou dat is toch ook wat, bereid je je al weken voor op homecoming, het grote openingsfeest, ben je na 5 minuten alweer vertrokken! Ha, ha. Maar gelukkig was er nog een afterparty. En fijn dat je je nu wat meer op je gemak voelde bij die groep, dan zal het waarschijnlijk alleen maar vaker gaan gebeuren. Succes met die 2 mile van de week:-) XXX

Sophie

Oeps jullie waren iets te snel! Was nog niet eens klaar met mijn foto link erop te zetten haha. Dus bij deze:
https://picasaweb.google.com/106101117753426192974/HomecomingWeek24Sept1Oct?authkey=Gv1sRgCIPpor_Fr9ieOg#

de foto's !

Thea

hoi Sophie
een heel verhaal,en veel foto's,mooie meisjes ,maar jij de M.....,kan me voorstellen dat je doodmoe was van een week homecoming.
Liefs Thea xx

mama

Aha, de foto's! Heel leuk om te zien. Alles wordt daar wel groots aangepakt hè. Niks is "gewoon". Ook jullie meiden hebben flink uitgepakt om er prachtig uit te zien voor homecoming. Je bent prachtig in je glitterjurkje! Mag ik hem ook eens lenen ;-) Liefs XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!