Sophie in Texas ~

Shopping and more shopping

Hello Dutchies!

Zoals je misschien ziet ben ik gestopt met '' Week ** '' voor mn titel te zetten, want dat ik wil niet bijhouden hoe lang ik hier al zit of hoelang ik nog heb te gaan. Dus daar stop ik vanaf nu mee! Verder gaat alles helemaal goed hier, en ben ik nog niet echt homesick geweest! Alles is vanaf dag 1 al erg normaal voor m'n gevoel en was snel gewend dus dat is denk ik positief. Maar goed, mijn week overzicht :

Maandag

Op school niks bijzonders beleefd. Maar 's avonds wel! Ten eerste aten Jessica en Anthon hier, nichtje en neefje. Karmen had gekookt en moest de een om half 6 bij voetbal afzetten, de ander om 6 uur en wij moesten half 7 weg dus dat was even haasten voor haar. Maar op de YFU meeting laatst was er een hostparent die een soort scoutingsgroep ging oprichten voor alle exchange students, en of ik ook wilde. Nouja ik stond nou niet echt te springen om bij een scouting te gaan. En dan ook de echte amerikaanse versie: van die mensen in die beige/groene apenpakjes en een sjaaltje om die koekjes aan je deur verkopen. No thanks! Maar ze zeiden dat ze vooral leuke adventureuse activiteiten deden, dus ging ik toch maar naar de eerste bijeenkomst avond en had Ceidy ook maar meegenomen. We waren met een groepje van ongeveer 10 exchange students en 4 amerikanen, en het kwam erop neer dat het totaal niks weg heeft van scouting, maar het alleen onder die naam doet omdat je dan vooral flinke kortingen op activiteiten krijgt. Het komt erop neer dat je alles zelf mag beslissen: hoe vaak je een bijeenkomst wil, wat voor activiteiten je wil doen, of je naar die dingen wil of ze overslaat, etc. Voorbeelden van activiteiten: uiteten en dansen, bowlen, poolparty, kanoën, rockclimbing, etc. Zelfs dingen als een week skiën in Colorado of backpacken in bv Washington kan. Maar je moet ook zelf weten hoe je dat dan bij elkaar spaart, dus moet je fundraisers organiseren. Nou dat leek me wel heel erg leuk want dat is dus vooral leuke dingen doen wanneer je zin hebt. En ik ben zelfs benoemd tot vicepresident. Dus de een na hoogste leider haha. Ik hoef niet veel te doen, alleen beslissingen maken wat we gaan doen en dat soort dingen. Helemaal top!

Dinsdag

Tijdens voetbal gingen we spieroefeningen doen, want dat is wat we dus doen op dinsdag en donderdag. Nou mijn partner (een irritante 14 jarige) hield mijn score niet bij en vulde zomaar wat in. Maar ik deed zo mijn best dus dat frustreerde me enorm en dan denkt coach ook nog is dat ik slechter ben dan die 14 jarige qua spiersterkte.. Ik heb het niet tegen dr gezegd want ik hoopte maar dat ik nooit meer met haar samen moest werken. 

Ik weet niet meer wat we die avond hadden gedaan, Im really sorry.

Woensdag

TIjdens geschiedenis hadden we een vervanger, want leraar was er niet en we hadden een toets. Of beter gezegt een open boek toets. Leraar had nooit echt iets uitgelegd dus was niet echt makkelijk om dan de amerikaanse geschiedenis rondom de Louisiana Purchase en Declaration enzo te kennen. Maaaar je mag gewoon je boek erbij houden en om het nog leuker te maken mag ik zelfs mn mobiel gebruiken als vertaler (wat ik natuurlijk niet alleen doe met mijn mobiel tijdens een toets, kan ook mooi antwoorden opzoeken). En om het nog even compleet te maken mochten we het gewoon mee naar huis nemen als we het niet af houden om je toets thuis af te maken. Mij hoor je niet klagen!

Tijdens yearbook mochten we vroeg weg voor de pauze dus durfde ik eindelijk in de lunchrij de staan om wat te kopen!!!! Want er was niemand in.. Nouja het gaat erom dat ik wat had gekocht! En wel een soort Vanilla cappuccino and damn dat was goor. Helaas.

Ik ging uit school winkelen met Eerika, het meisje uit Finland. Maar het verkeer was erg slecht, dus waren we er pas om 5 uur. We gingen eerst even wat eten en daarna winkelen! We hebben niet veel winkels gezien, want haar moeder kwam ons om 7 uur weer ophalen.. We waren aan het kijken voor een jurk voor homecoming maar die hebben we niet gevonden. Wel gewone kleding gelukkig! Ik ben wel heel blij met haar, want zij is ook niet-gelovig en vind bijvoorbeeld net als ik dat Amerikanen best wel wat meer mogen schelden met woorden zoals shit enzo. Want dat vinden Amerikanen niet kunnen.. Katlyn smste me of ik met haar en een vriendin, Danielle, mee wilde eten ergens. Dus toen ik rond half 8 thuis was gingen kwam ze me gelijk ophalen en gingen we Italiaans eten bij Olive Garden, erg lekker! En ook even leuk met hun want zij zijn iets minder super-christelijk zoals veel mensen hier zijn.

Donderdag

Met voetbal was het weer spieroefeningen dag, en ik had weer dezelfde partner als vorige keer @*&q#&$. En ik merkte al de hele tijd dat ze gewoon niet mijn oefeningen aan het tellen was (het gaat erom hoevaak je iets kan doen binnen een bepaalde tijd, dus zeg 8 powersquats in 20 sec)  dus vroeg ik af en toe al hoe vaak ze had geteld en het was elke keer fout.. Maar ik deed zo hard mn best terwijl ik dood ging in de brandende zon, en toen ik later de scores zag die ze had opgeschreven ontplofte ik echt. Ze had bv voor iets 3 keer, ipv 10 keer opgeschreven. Dus was ik naar de coach gegaan. Voelde me wel een beetje kinderachtig maar het irriteerde me echt dood.

Toen Karmen me kwam ophalen gingen we gelukkig wel naar de Starbucks :) !!  Daarna ging ik thuis mijn toets verder proberen af te maken maar ik was een beetje langzaam. Toen gingen Meryn en ik weg om ergens te eten, en we pikte Madison op die met ons meeging. We gingen na het eten naar Wallmart want ze moesten wat spullen kopen, en in wallmart zijn de gekste dingen te vinden dus hebben we daar een uur rondgelopen. Thuis ging Meryn koekjes bakken, Madison deed niet veel en ik ondertussen in de keuken mn toets verder afmaken met hulp van Meryn en Madison. Madison is nogal gek dus was het de hele avond lachen. Eind van de avond gingen we Madison weer naar huis brengen, en vroeg ik of ze wel eens naar house music of iets dergelijks luisteren, ipv alleen maar countrymusic (want ja, ze luisteren hier bijna alleen maar country muziek). Dus zette Meryn keihard TikTok van Ke$ha op in de auto, en ging helemaal los met Madison. Niet dat ze daarvan hielden dus ging ik helemaal stuk om hun twee. Daarna zette ik Persuit of Happiness op, en ze vonden het zelfs een goed nummer! Ik laat nog een goede invloed hier achter als ik weg ga :). Daarna liet ik nog wat andere muziek horen, en zei Meryn dat ze ook een nummer kende, dus zette ze het op. Infinity, dat nummer van 3 jaar geleden hahaha. Wel grappig.

Vrijdag

Uit school ging ik gelijk met Karmen weer door naar Fresco, plaatsje 30 min verderop met een mega groot winkelcentrum. Wanttt we gingen kijken voor een homecomingdress voor mij. En halleluja, die had ik vlak voor de winkels sloten om 9 uur gevonden. Ik plaats wel een foto! En ik had nog veel meer kleding gekocht. Nouja grotendeels gekregen.. (verwend he :( ) Daarna gingen we door naar Cheesecake Factory, een restaurant in het winkelcentrum waar Maci (hostzus 21) en Tara(een vriendin) zaten te wachten. Ik had ze allebei al een lange tijd niet gezien dus dat was heel gezellig! Maci woont dus op college, maar kwam voor dit weekend even thuis. Het eten bij Cheesecake Factory is heeeerlijk!! Echt eindelijk een goed restaurant. En ze hadden natuurlijk 1000 soorten cheesecake's, dus hadden we dat als toetje een cheesecake.

We waren erg laat thuis dus gingen we daarna maar lekker slapen!

Zaterdag

Ik zou vandaag weer gaan winkelen, dit keer met Maci en Tara. Derde keer deze week! En weer naar the mall in Fresco, aangezien die zo groot was. Dus vertrokken we rond 11 uur richting Fresco. Eerst kwam Maci met het idee om naar de dierenwinkel te gaan. Daar verkochten ze ook puppies.. We gingen voor 5 min wat natuurlijk een anderhalf uur werd want je mocht daar met de puppies spelen!! Zo lief allemaal en had er zeler een meegenomen als ik in Nederland was. Ik zal een filmpje van ze plaatsen. Toen gingen we eerst lunchen, en daarna heel lang gewinkeld.. Ik had schoenen nodig voor onder mijn jurk, wat nog aardig lastig was aangezien mijn jurk zilver is en niks daar echt mooi bij staat. We hebben tot een uurtje of 7 gewinkeld. Echt een hele lange winkel in-winkel uit dag dus. Daarna gingen we eten bij the Californian Pizza Kitchen of zo iets, en had ik Brianna (een meisje die ik had ontmoet tijdens een footballwedstrijd en Meryn was vroeger vriendin met haar) gesmst of ze zin had om wat te doen die avond. Dus toen wij eindelijk thuis waren rond half 10 kwam Brianna, en liet Karmen eerst wat filmpjes zien aan ons (Meryn, Brianna, Maci, Tara en ik) van toen hun klein waren en toen ging iedereen slapen want het was 11 uur. Brianna en ik gingen in de gameroom wat tv kijken en kletsen. Brianna is super lief en is de eerste Amerikaan die ik heb gesproken die alle tv programma's leuk vind die ik ook leuk vind, whoehoee!!

Zondag

Ik zou dit keer echt meegaan naar de kerk, maar ik moest voor Engels papa interviewen, dus bleef ik thuis om te skypen. Alleen was papa in slaap gevallen en gingen we pas Skypen rond 12 uur, maar kwam de familie net thuis en moesten we gelijk weer weg! Want ik ging met Meryn mum's maken. Dat is een traditie in Texas voor scholieren. Mum's zijn grote dingen met slierten eraan die je draagt op de dag van de homecoming footballwedstrijd. Jaja, erg ingewikkeld allemaal maar ik zal het ooit wel beter uitleggen. Normaal maakt je homecomingdate een mum voor je (voor het meisje) en als meisje maak je dat iets wat daarop lijkt maar heel klein is, voor de jongen. Maar ik had dus geen date, net als Meryn en haar vriendinnen dus gingen we ze voor onszelf maken. Eerst spullen ervoor gekocht en even door de drive-thru voor lunch, en naar Alexis haas huis om de mum's te maken met een groep. Ik had mijne snel af want had een half kant en klare gekocht, maar de rest maakte ze helemaal zelf en super groot, dus duurde het wat langer. Maar Meryn en ik moesten om 4 uur weer thuis zijn want we gingen naar Cirque du Soleil in Dallas! Dat was echt super gaaf om te zien! Ik denk dat iedereen wel weet wat het is. Alleen het duurde 3 uur dus dat was wel een beetje lang. Daarna gingen Nate en Karmen nog uiiteten, maar ik ging naar huis met Meryn en Maci (we waren met 2 auto's) want zij moesten huiswerk doen en ik was moe. We waren rond half 9 eindelijk thuis en ging ik deze blog typen, want wat je beloofd.. 

Ik had vorige week geen foto's erop gezet, omdat dat veel werk was en het was nogal laat. En het is nu ook alweer laat dus ga ik het proberen morgen te doen.

Mijn lijstje:

- Ik vertelde vorige keer over de Pledge die je zegt op school aan het begin van het 2e uur, ik vergat te vertellen nadat we de Pledge doen voor Amerika we ook een Pledge doen voor Texas.. Texanen houden echt van hun staat

- In elke klas is hand sanitizer, die desinfecterende handgel. Gewoon een hele grote pomp voor leerlingen, best een goed idee al zeg ik het zelf

- Als je op school naar de wc moet tijdens een les moet je een bathroompas mee, dat is een notitieboordje waarop je je naam en datum moet schrijven en de reden waarom je op de gang loopt. Niemand schrijft er ooit op maar je moet dat dus mee als verklaring waarom je door school loopt terwijl er les is

- We gaan met school binnenkort een lipdub maken. Een lipdub? Tja, hoe leg ik dat uit.. Dat is een soort filmpje ter promotie voor school, hoe leuk het wel niet is. Hier is een voorbeeld :  

http://www.youtube.com/watch?v=VOvnS0utTnY 

Nou, dat was het weer voor vandaag. Het is tijd om lekker te gaan slapen want the American Way of Life is vermoeiend!

En ik heb morgen mijn schoolfoto dus mag ik geen wallen hebben natuurlijk.

Liefs,

Sophie 

Reacties

Reacties

Gert-jan

gaat wel toppie daar, koop je ook nog even een grote hutkoffer voor de terugreis???

Thea

Hoi Sophie
Je belevenissen gelezen wat een leventje daar zeg,en wat wordt je verwent.nu heerlijk voor je ,wij genieten mee.
Liefs Opa en Oma xx

Mama

Hoi lieverd, goed van je dat je zelf veel initiatief neemt mensen te bellen en af te spreken. Er komen zo al heel wat namen voorbij in je verhalen. Volgens mij verveel jij je geen moment, krijg je niet echt de kans voor. En ben inderdaad benieuwd hoe jij die bergen kleren weer mee terug krijgt...lekker shoppen, shoppen en nog eens shoppen, jouw grootste hobby. Enjoy lieverd XXX

Mama

Nog even het filmpje gekeken. Ongelooflijk hoe die amerikanen weten uit te pakken en zo te zien alle studenten enthousiast weten te krijgen zo mee te doen (ondenkbaar dat je dat hier op een middelbare voor elkaar krijgt) Ben heel benieuwd naar het filmpje van jouw school!

carla

wat een bitch die sportpartner! bijt maar lekker van je af!
en oooh wat schattig die puppies, ik wil ook!!!
fijne week weer!
xx carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!