Sophie in Texas ~

Week 3 - The school life

Hallo lieve mensen in Nederland!

Ik heb een nieuw voornemen. Ik ga proberen elke zondag een blog te posten, aangezien zondag middag/avond meestal rustig is.

Ik denk dat ik was gebleven bij donderdag!

Donderdag

Weer uitslaapdag! Echt heel erg fijn om te kunnen uitslapen tot 8 uur / half 9 elke dag ipv 7 uur eruit. Maar helaas begin ik er al aan te wennen en voelt het net als 7 uur opstaan.. Op school was het weer een B dag, dus de food classes en Engels. Toen Karmen me ophaalde na soccer, had ze een frappuccino voor me klaarstaan in de auto. Hoe lief!! We zijn allebei een beetje Starbucks/Frappuccino gek dus wist ze wel dat ik daar heel erg trek in zou hebben na gevoetbalt te hebben in 40 graden.

's Avonds was er een weer een footballgame, dit keer nog iets verder weg in een ander stadium. Meryn ging zoals gewoonlijk weer eerder weg, samen met alle andere cheerleaders. Ik ging later met Karmen en Cindy, een vriendin van Karmen die hier in de buurt woont, erheen. Onderweg natuurlijk even een drive-thru gepakt.Whataburger dit keer. Ik koos maar heel origineel voor de hamburger, patatjes en dietcoke (want we moeten wel op de calorien letten). Ik ging voornamelijk naar de game omdat ik voor jaarboek de cheerleaderpagina's doe, dus ook foto's maak. Daar aangekomen mocht ik heel cool doorlopen, aangezien ik een perspas heb, dus een ding wat laat zien dat ik hier voor jaarboek ben en dus geen $8 entree hoef te betalen hehe. Daarna mocht ik heel cool het veld op na het tonen van mijn pas en ging ik maar foto's maken! Na eenuur was ik het helemaal zat en helemaal bezweet, want het was weer eens bijna 40 graden dus is in de volle zon staan geen pretje. Helaas kwam ik toen tot de conclusie dat we nog niet eens op de helft waren, dus ging ik maar bij Karmen, Nate, Cindy enzo in het publiek zitten.

Toen voelde ik me toch erg lonely na een tijd dus ging ik maar bij 2 meisjes die er ook voor jaarboek waren en wat mensen staan.

Later naar huis, en nog even gekletst met Nate en zijn neef die een nachtje bleef slapen, en Karmen en Meryn. En toen was het toch echt tijd om te slapen want het was alweer 12 uur.

Vrijdag

Was ik weer moe van de game! Weer een A dag, dus history-yearbook-math-soccer. School begint al een beetje school te worden, waar ik met tegenzin heenga. Maar het enige is dat iknog niet echt mensen ken, wat nu wel langzaam begint te komen. Maar iedereen hier zit al met elkaar in de klas sinds ze 5 waren, en hebben dus ook al jaren dezelfde vrienden. Ennn ze blijven graag met hun eigen kliekje merk ik. Maar ze zijn wel heel aardig dus dat heeft gewoon even tijd nodig. Maar ik wilde heel graag wat doen dus vroeg ik wat Katlyn (dat meisjedie ook mee was kamperen en in de straat woont) maar die moest helaas werken, en verder kende ik de mensen uit mijn klas nog niet goed genoeg naar mijn mening om mezelf uit te nodigen. Maar ik denk dat ik dat toch maar gewoon ga doen want ik ben het nu een beetje zat om alleen maar nieuwe mensen te ontmoeten en verder niet echt vrienden te hebben(op de exchange students en Meryn en haar vriendinnen na).

Ik moest mijn hepatitus B nog hebben, dus met Karmen uit school naar een ding gereden waar we dat konden halen zonder verzekering. En djeeez, het verkeer is hier niet fijn in de spitstijd dus hebben we er een uur over gedaan, en daar aangekomen was het dicht. Oeps.. Nouja dan maar weer terug! Onderweg smste katlyn me dat ze niet meer hoefde te werken dus wel wat kon doen, we besloten om met Meryn ergens te gaan eten. Een Mexicaans restaurant ergens in Denton. Maar ik heb besloten dat al het mexicaanse eten op elkaar lijkt, en dat je daarna zwanger lijkt dus dat ik er geen grote fan van ben. Don't get me wrong, I love the Quesedilla's van restaurants(ik zal er een foto van posten!)! Enik vind taco's en wraps ook wel eens lekker op z'n tijd, and I love tortilla chips. Maar alleen als ik al die dingen zelf maak haha.

Daarna ging Meryn naar een sleepover van haar youth-group, en ik mocht mee. Maar ik was helemaal op en moest er zaterdag weer vroeg uit, dus besloot ik thuis te blijven.

Zaterdag

Wekker ging helaas om 8 uur, want we moesten naar een YFU meeting! Dit was de orientatieaankomst meeting (zoiets). Ik was alleen een beetje laat en toen ik de trap afgerend kwam moesten we gelijk weg, dus geen ontbijt voor mij. Geen probleem volgens Karmen, want we konden gewoon even door de Starbucks drive-thru. Sure! No problem for me. Ik moest heel snel een keuze maken en wilde geen groot belegd broodje of cake, want ik let wel een beetje op de calorietjes, dus zag ik ''oatmeal'' staan met vruchtjes, dus ik dacht dat het yoghurt was met muesli ezo. Dus koos ik dat en een frappuccino. Bleek oatmeal pap te zijn!! Nou de laatste keer dat ik dat at was ik 2 en vond ik het vies. Maar dit was eigenlijk heel lekker! Het was met gedroogde vruchten, cruesli en bruine suiker.

Even later waren we bij de meeitng. Het was voor alle exchange students van YFU en hun families die hier in de buurt wonen. Ik kende wat Duitse exchange students, omdat ik met hun was gestrand in Washington en met hun naar dat hotel moest, maar die zeiden niet veel behalve tegen elkaar in het Duits. Ik kende natuurlijk Ceidy wel, het meisje uit Chili die ook naar Guyer gaat. De meeting was van 10 tot half 4, dus een lange dag. We werden opgesplitst in exchange students en families (alleen Karmen was voor mij mee). We hebben dingen besproken over wat we leuk/niet leuk vinden aan Amerika en dingen die we niet begrijpen en oplossingen bedacht, en dingen over aankomend jaar enzo. Ik vond het niet echt interessant en wist alles wel eerlijk gezegd. Maar ik vond het wel grappig om andere studenten te ontmoeten! Er was een frans meisje, een jongen uit Venezuela, een meisje uit Hongarije,veeel uit Duitsland, uit Denemarken, en vast nog meer landen. Helaas was ik de enige Nederlander.. Maar toen we ons in het begin toen we nog met de families waren gingen voorstellen, en ik zei: ''Hi I'm Sophie, I'm from the Netherlands blabla'', zei een vrouw: ''Als je Nederlands wil praten kan dat met mij hoor''. Dus ik werd echt een beetje rood en wist niet wat ik moest zeggen, en iedereen staarde naar me dus dat was even raar! Daarna ben ik naar d'r toegegaan en even gepraat, ze is een gastmoeder van een exchange student. Maar het was heel raar om opeens Nederlands te moeten praten wanneer je het niet verwacht. En ik ben hier pas 3 weken, wil niet weten hoe slecht mijn Nederlands wel niet is na een jaar. Halverwege gingen we nog lunchen daar, en ik verbaas me toch elke keer weer. Er waren bolletjes met ham en kaas enzo, nouja niet zoals in Nederland maar het was wel lekker. Maar er waren ook croissantjes met kaas&kalkoen/rosbief/ham met mosterd?? Ik heb het geprobeerd maar dat vind ik een verkrachting(geleerd van meNeervoort)van de croissant. Er waren verder heeel veel koekjes (anders dan in NL), chips, chocola en haribo beertjes (voor de Duitsers, aangezien ze hier geen Haribo hebben en het Duits is).

Maargoed, na de meeting ging Ceidy met Karmen en mij mee, en gingen we winkelen in de buurt. Ceidy en ik gingen onze eigen gang, en Karmen moest daar wat dingen terug brengen. Het was een heel schattig winkelgebiedje. En we zijn zeker geslaagd! Er is hier ook overal een Victoria's Secret, and I really love that store!! We hebben natuurlijk nog wat gegeten aan het eind bij -hoe kan het ook anders- the Starbucks. Ik had een Fatfree Vanilla Latte en een feta/spinazie pretzel. En echte aanrader! We hadden lekker buiten gezeten op het terras want het weer was eindelijk een keer lekker! ''Gewoon'' rond de 30 graden (de gevoelstemperatuur iig).

Even later belde Karmen of we zin hadden om naar de film te gaan met haar, Nate en Meryn. Sure! We gingen hun even ophalen thuis, en toen bedacht ik me dat het al de volgende dag (dus 9 september) was inNederland en Julia jarig was! Dus ging ik julia bellen en gingen we happy birthday voor dr zingen, en na even 1 min gepraat te hebben moest ik weer ophangen want bellen metNederland is sehr tur.Toennaar een bioscoop waar je op een soort grote lekkere kantoorstoel zit, met een tafel voor je met een knopje.. En jaja, er komt iemand naar je toe om je bestellingen op te nemen als je daarop drukt. Dus gingen we tijdens de film avondeten! Ik snapte helaas niks van de film want het was erg ingewikkeld en ze hadden allemaal een accent. Het heette Lawlessen ging over de tijd dat er een algeheel alcoholverbod was in Amerika maar Shia Lebeouf speelde erin wat alweer wat goed maakte.

Na de film was het 9 uur, hebben we Ceidy afgezet en doorgereden naar huis. Nate wilde nog Bowlen, maar ik was nogal moe van de lange dag, en ik denk Meryn en Karmen ook want niemand had echt zin. Eenmaal thuis ging iedereen al gauw naar bed, maar het was pas 10 uur. Dus ik ging met muziek op m'n kamer opruimen en foto's verder ophangen.

Zondag

Ik ging niet mee naar de kerk, ik had beloofd mee te gaan als ik wakker was. Maar ik werd 1 minuut voor Nate naar de kerk ging (Karmen en Meryn gingen eerder want die moesten er werken) wakker, dus ging ik niet mee. Ik heb geskyped met opa en oma, en later nog met hun+mama+Carla+Rosa, en toen kwam papa online dus heb ik daarna met papa geskyped! Toen kwam de familie thuis en zeiden ze dat we met oma gingen lunchen, dus heb ik snel wat aangetrokken en ben ik een dagje door het leven gegaan zonder make-up (echt waar! ik word echt lui hier). We gingen ergens eten en ze hadden allemaal gezonde(ere) dingen. Dus ik was super blij en had een salade. Toen gingen we naar huis, en later gingen Karmen en ik weer op pad. Dit keer voor m'n hepatitus B prik, wat kennelijk hier gewoon om de hoek kon.. Ik haat prikken en kreeg helemaal zweethanden, dus mocht ik in Karmens hand knijpen haha. Het koste alleen wel $85, dus dat was even een tegenvaller aangezien het in Nederland 50 euro is, en iemand ons vertelde dat het $14 zou kosten.. Maar ja.

Toen gingen we boodschappen doen en hebben we allemaal ingredienten gekocht om te koken! Want we gaan allemaal een keer per week koken.

En nu ben ik lekker niks aan het doen, ik ben nogal moe dus dat komt goed uit. Karmen is spaghetti aan het koken en vanavond ga ik denk ik lekker tv kijken in de gameroom.

Mijn ''Huh??!'' lijstje:

- Ze hebben hier geen IJsthee zoals wij het kennen, maar gewoon letterlijk koude thee. Je kan het ongezoet of gezoet drinken, en ik heb de ongezoette tot nu toe alleen geprobeerd. Het is niet het aller lekkerste ooit, maar wel gezond.

- Amerika is echt into the geurtjes! Mensen hebben bodysprays (een soort parfum voor over je hele lijf) en overal geurdkaarsen en verfrissers. Hier in huis is in elke kamer een geurding wat je in het stopcontact steek, en ze hebben geurkaarsen overal. Ze ruiken echt heel erg lekker en zijn er in alle soorten geuren en kleuren. Van salted caramel (die heb ik op mn kamer!) tot suikerspin tot herfst tot oma's koekjes. Heel erg lekker en sterk allemaal.

- De wc's zijn huer wel raar. Het doorspoelsysteem is erg raar en de openbare wc's zijn niet altijd even schoon en de deuren sluiten niet helemaal, er is een spleet zodat je erin kan kijken. Niet altijd even prettig voor vrouwen...

- Het verkeer is hier echt zo druk tijdens spitsuren! School is 3 minuten hier vandaan, maar als je bijv in de middag naar huis wil rijden en het is heel erg druk, kan je er zomaar 20 minuten (als het niet langer is) over doen..

- Het is hier elke dag rond de 35/40 graden geweest, en de laatste dagen boven 40.. Echt veel te warm! Vooral als je om 3 uur moet voetballen.

- Over voetbal gesproken: ik heb van 3.10 tot 4.05 voetbal. Voor iedereen bij het FIeldhouse is (een gebouw achter de school met alle kleedkamers en een gewichtentrain kamer) en is omgekleed en we op het veld staan is het 3.30 en moeten we om 4 uur weer stoppen omdat veel meiden de schoolbus moeten halen die om 4.10 vertrekt. Dus doen we maar een half uurtje iets.

- Dit gezin is trouwens nu mijn vaste gastgezin!! Ik zou hier eerst alleen de eerste 6 weken wonen, maar ik blijf hier nu lekker het hele jaar wonen!

- Alle tieners : MADE!! Ik kwam erachter dat mijn school in twee afleveringen van MADE (de MTV show) was. Een afleverin met een meisje die heel lang was en Tree genoemd werd, ze was volleybalspeler en wilde ballerina worden. En een aflevering over een beetje een emo die promqueen wilde worden. Jullie kennen die Tree vast wel!

Ik zal weer wat foto's uploaden!

Thanks for reading! En ook heel erg bedankt voor alle reacties die jullie plaatsen, dat vind ik echt heel leuk en fijn om te lezen :). Dus blijf vooral reageren!

Liefs uit Texas

Reacties

Reacties

Thea

Lieve Sophie
Weer een heel verhaal,maar het meeste hadden we gister al van je gister al van je gehoord.leuke foto's.
Liefs xx

Gert-jan (YFU)

Leuke blog Sophie. Wat goed dat je kunt blijven, het is ook wel een hele leuke familie.
Grappig dat je zo af en toe iemand tegenkomt die Nederlands spreekt, jaja, je vindt ons over de hele wereld dus ook in Texas.

Carla

Nu weet ik nog steeds niet of je een eigen badkamer hebt, of plee. Moet je helpen in de huishouding? Bv zuigen ed?
Bye, ps je Zag er goed uit gister!

Mama

Ik verwacht zomaar dat er een schooonmaakster rondloopt. Als je zo luxe leeft ga je toch niet zelf soppen?
Maar weer een heel verhaal, heerlijk! En nu maar zelf op de mensen afstappen. Volgens mij is dat toch ook gebruikelijk om jezelf uit te nodigen, had ik eens begrepen.
En wat bof jij toch met zo'n lieve gastmoeder. Die doet echt alles voor je om het jou naar het zin te maken. Voor mij als moeder wel heel fijn om te weten dat Karmen zo zorgzaam en lief is!
Een hele fijn week weer op school lieverd XXX

Sophie

Nou Carla, toen ik in de gastenkamer sliep had ik mijn eigen badkamer. Maar nu ik in Maci's kamer slaap deel ik een badkamer met Meryn! En ik heb gelijk de eerste dag dat ik hier was gevraagd of ik moest helpen in de huishouding, en toen begon Karmen te lachen want dat was kennelijk totaal niet nodig. Het enige wat ik doe is mijn eigen kamer netjes houden (de schoonmaak wordt voor me gedaan door de schoonmaakster) en mijn eigen was (wat ik overigens vrijwillig doe, Karmen wilde het ook voor me doen). En we hebben dus een schoonmaakster haha. Maar die komt om de week, alleen voor de grotere dingen dus.
En dankjewel! Ik kreeg allemaal complimentjes dat ik er goed uit zag, terwijl ik net wakker was en zonder make up zat haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!