Sophie in Texas ~

Week 2/3 - School and labordayweekend

Ola!

Nuzijn weweer een weekje verder, en ben ik weer heel wat ervaringen rijker. Mijn laatste blog liep t/m woensdag, dus nu ga ik verder met donderdag. Alleen weet ik niet echt meer de details, dus vertel ik maar de highlights van mijn daagjes hier!

Donderdag

Schooldag! Weer een B dag, en we moesten 2 mile (3,3 km ongeveer) rennen met soccer. Dus ik was helemaal in m'n hum want dat is echt mijn ding! Not. Ik kon in Nederland precies 1,6 km rennen op de loopbandin de sportschool en ik was echt proudop mezelf toen. Nou dat was binnen, in een koele omgeving op een loopband. De run die wij met soccer deden was buiten de school, in een hobbelige omgeving/stoep in 37 graden met de zon brandend op je. Not so much fun en ik dacht dat ik zou doodgaan dus heb ik vanaf 1 mile de andere gelopen met een paar andere onsportievere mensen (niet dat dat er veel waren want ze zijn allemaal erg fanatiek).

's Avonds was de footballgame! Ik had Ceidy, een exchange student uit Chili die ik alleen via facebook kende maar ook naar mijn school gaat, meegevraagd. Dus gingen we naar de game. Het was in een stadiumpje ongeveer hier 20 min vandaag, en dat stadium delen de highschools hier in de buurt. Wij deden helaas meer dan een uur om er te komen omdatwe Ceidy eerst moesten ophalen, maar Karmen kon het niet vinden. Nouja geen punt, en we waren nog net optijd daar. Ceidy en ik zaten in de studentensectie en lekker vooraan tussen alle luidruchtige mensen, and I loved it. De game was erg leuk om te zien, niet dat ik de sport echt interessant vond, maar het was een super leuke sfeer. Het dansteam van mijn school stond op de tribune een dansje te doen, de band speelde af en toe, als we scoorde gingen er mensen met vlaggen van school over het veld rennen, de cheerleaders deden hun ding en de supporters in het publiek gingen helemaal los met hun outfit, trommels en van alles. De wedstrijd wasvan 7 tot 10, dus wel een erg lange zit. En we verloren.. Dit scheen wel erg raar te zijn aangezien mijn school normaal een erg goed team heeft en vaak in de footballfinale van de staat Texas komt.

Vrijdag

Moe! Erg moe. Ik denk dat ik donderdag pas rond 12uur ging slapen, dus was het wel even doorzetten toen mijn wekker weer om 7 uur ging, aangezien ik elke dag om 8.15 naar school moet voor voetbal. Dit was weer een A dag, dus soccer - food science - food&nutriton - english.

Voor de verandering hadden we niet echt iets gedaan in de middag, behalve een beetje inpakken voor de volgende dag.

Karmen en Nate gingen uit eten met vrienden, en Meryn met vriendinnen. Dus Maci en ik bleven over. Tara, de superkleine vriendin van Maci die ook mee was naar de Rangers baseballgame laatst, vond me kennelijk aardig want ze wilde heel graag wat doen met Maci en mij. Dus gingen we Tara rond half 7 ophalen in Nate's supersuper grote truck, bij haar huis. We liepen even naar binnen om haar nieuwe hond te zien. Ze heeft een hele grappige moeder, ze zijn Italiaans en super luidruchtig.

Daarna gingen we door om de Longhorns weer te voeren, dit was natuurlijk weer 20 min rijden (alles is op een afstand hier in Amerika) en eenmaal daar bij het veld aangekomen was het een super hobbelige rit aangezien Maci niet helemaal aan Nate's grote truck en de hobbelige grond was gewend en ik ben nu dus ook wat blauwe plekken rijker.

Nadat de beestjes weer gevoerd waren gingen we downtown Denton (dat betekent in het centrum van Denton, de grotere staat naast Corinth, mam) eten! Er zijn twee colleges daar, dus er liepen veel jongeren rond. Eerst gingen we even kijken in een hele grote oude boekenwinkel, met allemaal kamertjes en trappetjes, heel leuk om te zien. En daarna gingen we pizza eten! Voor het eerst in een niet zo'n fastfoodachtig restaurant, maar iets gezelliger. We hebben lekker buiten gezeten en waren pas rond half 12 thuis.

Zaterdag

Kamperen! Ik werd wakker ergens in de ochtend omdat ik mn blaas op knappen stond, dus liep ik zonder bril naar de badkamer, maar ik zag dat Meryns kamer open stond en licht was. Dus ik schrok me dood en dacht dat het al laat was, aangezien we rond 1 uur zouden kamperen. Ik dus snel lenzen in en alles, en toen zag ik dat het pas 8:30 was en dat Meryn gewoon lag te slapen. Shitttttt nouja beter te vroeg wakker dan te laat. Ik ging maar verder kleren uitzoeken en douchen. Toen ik later beneden kwam stond er een huge camper buiten met een truk ervoor, en daarachter een truck met een boot. Lekker amerikaans haha! Rond een uurtje of 2 richting de camping, wat maar 15 min verderop was. Maar dat was niet te merken. Het was een stuk grond in een bosachtig gebied, aan een meer. Dus heel leuk! We hebben die dag gevaren, en gezond en lekker niks gedaan. Voor avond eten, hoe kan het ook anders, hamburgers. Maar ze waren wel heel lekker! Tara was er de hele dag en bleef ook slapen, en een andere vriendin van Maci was er tot 5 uur, en rond een uurtje of 7 kwam Katlyn, dat meisje die hier in de straat woont, het zusje van dat meisje die er eerder de dag wasen ze is dus een vriendin van Meryn. Verder waren er vrienden van Karmen en Nate, en hun zoons en aanhang. 's Avonds hebben we spelletjes met ze allen gespeeld. Ik sliep in een minikamer met Tara, Maci en Katlyn. In iniminiebedjes dus dat was even passen.

Zondag

Niemand ging naar de kerk behalve Karmen die daar werkt, enTara naarhaar werk.Weer de hele dag op het meer. Ik had voor het eerst in mnleven getubed (?) ! Dat is aan een soort band hangen, die achter een bood hangt. Super grappig om te doen, maar ook wel eng. Je gaat suuuper hard, en je benen tippen de hele tijd op het water dus ik voelde me alsof ik in elkaar was geslagen daarna. Dus geen tweede keer voor mij. Hier is helaas geen foto van, maar ik heb er wel een van Meryn en Maci die aan het tuben zijn. Verder tot een uurtje of 2 lekker liggen zonnen op de boot terwijl Nate rondvaarde. Toen we terug kwamen voor lunch kwam ik tot de conclusie dat ik nog net niet levend verbrand was, en de rest van de meiden waren ook verbrand, dus bleven we maar in de caravan genieten van onze hotdogs lunch, met chips en weet ik veel wat . Daarna gingen Meryn en ik een film kijken, Katlyn naar huis en Maci slapen. Daarna gingen we weer het meer op, hoe verbrand ik ook was, om dit keer achter de boot te hangen op een soort mini banaan. Ik ging met Karmen samen, dus dat was wel even grappig.

Daarna gingen we terug om uit eten te gaan met de hele groep bij een soort groot restaurant ding, wat half buiten was. Op het terras was een zwembad waar je watervolleybal in kon spelen, en beneden buiten rond het terras was gras en volleybalvelden en een haven. Ik hoop dat iemand het snapt. Voor de Jersey Shore fans onder ons: het deed me denken aan Jenkinsons, die strandtent. Daar ging ik voor het gezondste : zalm met broccoli en patatjes. Was erg lekker om eindelijk groenten te eten!

's Avonds weer spelletjes gespeeld met zn allen, en daarna weer geslapen in onze mini bedjes.

Maandag

Maandag ochtend werden we wakker gemaakt door Karmen want we moesten opruimen aangezien we voor 1 uur weg moesten daar. In 5 min alles opgeruimd en daarna ontbeten. Ze hadden weer eens mini hamburgers, biscuits (dit is een soort luchtig bolletje) en een een of andere prut wat op gepureerde macaroni leek. Dus toen ik maar een vroeg of dit een normaal ontbijt was en vies keek naar het prutje, vonden ze het erg grappig denk ik want ze moesten allemaal lachen. En daarna nog meer toen ik vertelden dat wij die hamburgers als avondeten zouden eten.

Daarna gingen Maci, Meryn en ik weer naar huis en lekker douchen en niks doen. Maar niet voor lang want na een uurtje gingen we weer weg naar de telefoonstore, en ik heb finally een iPhone (I know, last person in the world) en daarna gingen Meryn en ik winkelen. Ik heb in World Market (een winkel met buitenlandse producten)Rittersport chocola gekocht, want die Amerikaanse chocola is niet te eten en wilde ze het niet onthouden. En ik heb crepemix gekocht, maar je kon er ook ''dutch pancakes'' van maken, en dat wilde ik de familie ook niet onthouden! Daarna naar Target (de super grote supermarkt waar ze alles verkopen, net als Wallmart, alleen hebben ze er dan een Starbucks in) om dingen voor appeltaart te kopen, nog iets wat ik de familie niet wilde onthouden. Verder nog wat kleren gekocht en een iPhone hoesje. En dus eind van de middag mijn appeltaart gemaakt. We gingen thuis eten (wel afhaal chinees) met oma, en mijn verse appeltaart als toetje. En die viel erg goed in de smaak!

Dinsdag

Helaas weer school.. Maar we gelukkig mijn laatste ochtend voetbal! We kregen te horen op wat voor'n plek we stonden, en iedereen in de top 25 gaat trainen voor Varsity (het goede team), en iedereen daaronder traint voor Junior Varsity(het minder goede team). Ik ben geindigd op plek 38, van de 63 meisjes. Dus ik ben aardig trots op mezelf, want al deze meiden spelen al jaren voetbal!

's Middags helemaal niks gedaan. Iets wat niet vaak voorkomt hier, maar het was even heerlijk! Ik heb lekker bank gehangen en niks gedaan.

Woensdag

Vandaag weer schule. Maaaar sinds voetbal is verschoven hoef ik niet meer om 8:30 op het veld te staan, maar ben ik het eerste uur vrij (iets wat niet erg normaal is in america). Maar juniors en seniors kunnen hier of het eerste, of het laatste uur vrij zijn als ze aan al hun uren/punten ofzo komen. Nou ik heb geen college punten nodig dus had ik altijd het laatste uur vrij! Maar nu is voetbal dus het laatste uur, en ben ik het eerste uur vrij. Dit betekent dat school voortaan om 9:45 voor begint, en om 16:00 is afgelopen. Nou mij hoor jeniet klagen! Want ik kan uitslapen en ben niet meer bezweet (ik douchte wel elke keer, maar dat moet in 1 min in een k*t douche dus helpt niet echt) en vies op school aangezien ik niet meer aan het sporten ben in bijna 40 graden. So now I can look all cute every day!

Nou ik was dus helemaal uitgerust en niet bezweet op school vandaag. Ik weet niet waarom, maar iedereen was echt super leuk en maakte veel meer contact dan vorige week! Ik had weer een test voor Math, en weer 100% oftewel een A+ haha. Ik ben een rekenwonder woehoe!

Daarna soccer, het nadeel is dat ik nu met 14/15 jarige voetbal heb, en maar een meisje die ook een junior is. EN dat het nog heter is buiten.. Een pluspunt is dat de training super kort is aangezien mensen de bus moeten halen.
Na soccer ging ik naar een clubmeeting at school. School heeft naast sporten, ook clubs. Ik wilde bij een club omdat ik veel dingen wil doen en mensen ontmoeten. Dus werd het de KeyClub, een populairde club waar je dingen doet voor de omgeving. Zoals helpen in een bejaardetehuis of afval opruimen rondom school met zn allen (klinkt nogal vies), maar het schijnt heel leuk te zijn en je doet maar 1/2/3 keer per maand iets met zn allen. Meryn heeft zich ook ingeschreven en het meisje van voetbal van mijn leeftijd ook!

Ik realiseer me echt dat ik in een hele lieve familie zit, en ben er super blij mee! Het is allemaal natuurlijk niet zoals thuis, aangezien ik hier nog niet eens 3 weken woon. Maar ze zijn echt super!

Nog wat random dingen die ik even kwijt wil:

- Er is een dresscode op school, die ik laatst vergeten was. Oeps.

- Er zijn echt tafels met knappe blonde meisjes, afroamericanen, nerds, loners, etc tijdens lunch. Just like in the movies!

- Overal is een Starbucks en ik begin er iets te veel aan te wennen.

- Het was maandag dus laborday, dat is de dag van de arbeid en alle scholen hebben dan vrij.

- Ik heb al drie keer een A gehaald in Math, dat is ook de enige klas tot nu toe waar ik cijfers heb gehaald.

- Op school zijn wat rare trends. Mensen dragen Tom's (google maar) en er zijn veel jongens die hoge sportsokken met slippers dragen.. En heel veel mensen met gewoon een lelijk mannelijk t-shirt en een sportbroekje

- Er zijn van die echte gele schoolbussen

- Alles is hier ver uit elkaar, je hebt echt voor alles een auto nodig!

- Er zijn hier niet echt huizen en straten zoals in Nederland, maar er zijn buurten/wijken met daaromheen een soort muur en elke wijk heeft zijn eigen naam. In die wijken staan allemaal vrijstaande huizen (groot en klein) en is verder niet veel te vinden. Buiten die muren van de wijken is meestal gras/bos/wegen.

- Iedereen neemt hier zn kop drinken/boord eten gewoon mee in de auto. Best slim eigenlijk. OF ze gaan natuurlijk door een drive thru

- The free refils, dus onbeperkt drinken als je ergens eet, is echt top.

- Ik ben al helemaal gewend aan alles hier. Het vele buiten de deur eten, overal heengereden worden, Karmen altijd thuis en die alles voor je wil doen, etc. Ik voel me nu ik erover nadenk echt heeeeeel verwend ..

- Ik realiseer me hoe mooi Nederland is voor het eerst in mn leven

- Ik ben verhuist van slaapkamer! Maci is nu voor een lange tijd naar college, dus heb ik haar kamer. Deze kamer is wat ''jonger'' en boven, want de gastenkamer was beneden en ik werd steeds wakker van alle geluiden 's ochtends.

Ik ben echt heel veel dingen vergeten. Ik ga vanaf nu al dit soort gedachte dingen opslaan in m'n mobiel, zodat is ze volgende keer weet !

Enzoals altijd weer een langere blog dan ik wilde, dus again Im sorry!

Hoe gaat alles in Nederland?

Liefs!!

Reacties

Reacties

Gert-jan

Hoi Sophie, zo te horen gaat het wel goed daar. Luxe schooltijden, prive chauffeuse enz.
Zijn ze nu je permanente gezin?
Kan niet wachten op je foto met Toms hahaha, oma's pantoffels..

Have fun

Lukasio

Hey Zusje!
Klinkt nog steeds super goed! Volgens mij is dat jaartje veel te kort voor jou :)
x Lukas

Carla

Hai nichtje,
Wat een leven heb je daar! En goed dat je zelf op dingen afstapt! Hier in Nederland zijn de scholen ook weer begonnen. Jelle op hva en rosa groep 4 . Het is nog steeds lekker weer, gelukkig niet zo heet als bij jou. Ik zit ff aan de koffie en ga vanmiddag weer naar Lotta. Ze is nog steeds heel ziek, ze had weer 41.1 koorts en moest weer aan de beademing.
Veel plezier weer en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Grtz uit IJmuiden!
Carla

mama

Hoi Lieverd,
Nou wat een verhalen weer en leuke foto's. Je hebt het echt te gek daar hè. Een hoop dingen die wij hier niet hebben of kunnen. Wat dat betreft leven wij maar eenvoudig hier. Grappig dat je je nu ook dat gaat realiseren en hoe mooi Nederland eigenlijk is! Ons kleine kikkerlandje.
En wat goed dat je je opgegeven hebt voor die liefdadigheidsclub. Billetjes wassen van oude mensen in een tehuis? Heel goed.
Nog geen last van heimwee? Ik zag wel allemaal leuke foto's van thuis op je nieuwe kamer hangen.
Geniet maar weer van alle leuke dingen!
Alle liefs en dikke X, Mama

vader

He lieve Sophie,
weer terug uit frankrijk met de "Gekkies", en weer ff tijd om al die leuke verhalen van je te lezen, en me te verbazen over al die gekke gewoontes en gebruiken. zag ook al die leuke foto's en zie dat je al aardig gewent bent aan het leven daar ( je past er ook goed tussen hihi )
Best gek zonder jou, en zin om weer ff met te skypen als je daar binnenkort tijd voor hebt !!

Heel veel plezier en love yoe.

Je vader

Marlice

Heee,
je kent me niet maar ik volg je blog en ik wil laten weten dat ik het super vind om te lezen, ik wil in 2014 ook een high school jaar doen. (dan ben ik eindelijk geslaagd, hoop ik)

X marlice, en veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!