Sophie in Texas ~

School

Hello geliefde mensen in Nederland,

Ik schrijf voor de verandering even een klein blogje, om te vertellen hoe school was aangezien ik -wonderbaarlijk- even tijd heb.

Zoals vele andere scholen hier deden, begon ook mijn school maandag. Natuurlijk dood en dood eng, en daarom was Karmen zo lief om me een slaappilletje te geven zondag! Wel zo'n gezonde, ben weer even vergeten hoe het heette maar mama, we hebben ze ook thuis (ik vergeet wel opvallend veel de laatste tijd). Gelukkig sliep ik wel goed, en ging maandag helaas de wekker om 7 uur. Dus heb ik lekker gedoucht en mn ding gedaan onder het genot van een kop koffie, om rond 8:35 afgezet te worden op school door Maci (de zus van 21, die even niet op college was). Ik had gelukkig met Wiebke (de Duitse exchange student) afgesproken bij de ingang, omdat we allebij soccer hebben het eerste uur. Nou, het eerste uur soccer was op de grond zitten in the fieldhouse (waar alle kleedkamers zijn voor sporten) en luisteren naar wat de coach had te zeggen. Ik werd na 1 minuut weggestuurd omdat ik mijn rooster was vergeten die we kennelijk moesten inleveren. Dus mocht ik doodleuk weer naar school lopen om even later weer teruggestuurd te worden met de mededeling dat ze geen rooster voor me hebben. And God knows why they wanted my schedule. Nouja even later begreep de coach dat ik een uitwisselingsstudent was, en was meneer opeens heel aardig voor Wiebke en mij.

Daarna had ik samen met Wiebke Us History (ze hadden mn rooster veranderd), en die leraar is US history leraar tevens coach. Hij praat tegen ons alsof hij een legeraanvoerder is, maar wel aardig. Hij begon gelijk met het zeggen dat Amerika, naast dat het een goed land is enzo, ook slechte dingen heeft gedaan (iets wat ze niet altijd vertellen op scholen..).

Daarna had ik Yearbook, met een leraar die denk ik homo is of zich gewoon super vrouwelijk gedraagt. Ik heb Yearbookclass met maar 14 anderen ofzo, en wij zijn de enige die het jaarboek maken dus dat gaat nog wat worden. Ik moest posters ophangen in school met 2 andere meisjes (waarvan 1 in zo'n cheerleaderuniform liep), en verder niks gedaan. Tijdens die les hadden we lunchpauze. En jaaa, daar had ik al nachtmerries over al voor ik me opgaf voor dit programma. Want iedereen die ik ken had een andere lunch. Ik vroeg maar of ik bij die twee meisjes mocht zitten, wat kennelijk een wat populairde tafel was, wat ik wel grappig vond. Maar na 1 min kwam Katlyn, die ik nog nooit gezien had en in de straat woont, naar me toe en vroeg of ik bij dr wilde zitten want ze wilde me graag ontmoeten. Ook in een cheerleaderoutfit. Ik baal nog steeds de try-outs voor cheerleaden al is geweest! Maargoed, na lunch weer terug naar yearbook en niks gedaan.

Daarna had ik wiskunde, en damn that is an interesting class. Het is math models, de aller makkelijkste wiskunde die er is op school voor mensen van ongeveer 16. Laat ik nou havo wiskunde hebben gehad en 17 zijn, maar ik ben blij dat het makkelijk is. De mensen zijn allemaal errug appart (arrogante cheerleader, dikke americanen, paar domme sporters, een soort jaren 80 gothic, en zelfs nerds die kennelijk niet erg slim zijn), en in de les gingen ze leren hoe ze sommen als dit moesten doen: '' 5x+19(6x-2)=0'' , nouja dat leerde wij twee jaar geleden en we mochten het even later zelfs met onze rekenmachine doen, dus gewoon: y1= 5x+10(6x-2) en y2=0 en dan intersect. Zo simpel is dat, en het scheen de moeilijkste taak ever voor de meeste te zijn. Nu ben ik echt slecht in wiskunde maar ik had mn huiswerk voor deze les en de volgende les al af voor zij zelfs op de helft waren, om even een impressie van de moeilijkheidsgraad te geven. Nou beter te makkelijk dan te moeilijk!

Uit school voetbalkleren gekocht, en eten gehaald. Daarna naar het footballfield op school want het was Wildcats night, waar ze alle sporters voor aankomend jaar voorstelde en de band een liedje speelde en alle cheerteams een dansje deden. We gingen vooral omdat Meryn moest cheeren.

Dinsdag weer super nerveus, en vanaf deze dag moest ik elke dag om 8.30 op het voetbalveld staan ipv 8.50 Maar daar kom ik wel overheen. We gingen met voetbal alleen een 35 meter sprint doen en een ander dingetje, dus dat was top. Ik was zelfs een van de betere met sprinten, dus nog beter! Daarna had ik food science, daar leer je dus over voeding en hoe het in elkaar steekt en de wetenschappelijke kant ervan. Tot mijn grote verbazing was dit een senior class (whoehoeee!) en kwam Allysa (een goede vriendin van Meryn) binnen wandelen, dus eindelijk iemand (een Amerikaan) die ik echt kende in mijn class! Dus dat was fun. De lerares die was ook aardig, en gebruikte af en toe wat groffere worden. EINDELIJK iemand die dat durft en niet denkt dat God dan boos wordt. I loved it! Daarna had ik lunch, en gelukkig had Wiebke ook lunch, en heb ik met haar en haar hostbrother + zijn vrienden gezeten + een meisje die ik ken van Meryns youth group. Niet echt mijn types, maar waren wel aardig.

Toen had ik Food and Nutrition, die lerares was ook echt super! Ze heeft veel over zichzelf verteld en over wat we gaan doen. Deze klas is anders dan Food Science, dit is meer koken en leren over gezond leven. We gaan niet keer koken, maar af en toe. Ook veel theorie en alles. Maar we gaan wel echt van alles koken, en aan het eind van het jaar een kookwedstrijd! Onder de les eindelijk een keer leuk gepraat met meiden waarmee ik zat, en deze waren denk ik niet echt gelovig en wat meer nuchter en zo. Daar heb ik wel behoefte aan af en toe, zulke mensen.
Na deze les had ik English, samen met Wiebke. Die leraar is echt helemaal het einde!! Hij is denk ik 130 kg en een super nerd. Maar men, wat een humor heeft die vent! Hij heeft overal starwars dingen en supermans en alles. En hij vertelde een verhaal over wat er ooit is gebeurd en hij is echt super grappig. Die les wordt gewoon leuk, omdat hij het geeft ondaks dat het Engels is.

Uit school gingen we schoolspullen kopen, en heeft Karmen gekookt!! Een Indiase curry die Meryn en ik in de World Market hadden gekocht op mijn advies, aangezien je die ook in NL kon kopen.

Vandaag had ik weer een A dag, dus na soccer History, dan Yearbook en dan Wiskunde. Tijdens history had meneer bepaald dat we het gingen hebben over de belasting die men betaald en dus democraten tegenover de republikeinen. Ik irriteerde me dood aan hun gedachtes maar ik hield mn mond maar, tot hij vroeg wie er voor een belastingstelsel is dat de rijkere procentueel meer betalen dan armere. Dus ik stak maar mn arm op, Wiebke ook en nog een iemand anders. En daarna had hij mij uitgekozen om dat maar even aan de rest van de klas uit te leggen in mn beste engels. Thanks dude, ik moet nog vrienden maken en geen haters. Nouja mijn uitleg heeft niemand overgehaald naar mijn kant, en denk ik alleen maar haters gemaakt. Want hun mening was letterlijk: ''belasting moet niet afhankelijk zijn van de impact die het heeft op mensen, maar iedereen moet gewoon hetzelfde betalen.'' Ik ben het daar, als linkse Nederlander, het dus totaal niet mee eens maar ik moet me er bij neer gaan leggen dat ik nou eenmaal in Texas ben.

Daarna had ik weer yearbook en ging iedereen kiezen welke sporten en clubs hij ging doen voor yearbook, en ik heb even mooi geregeld dat ik met iemand mag samenwerken aangezien ik weinig van sportregels snap en geen auto heb. Dus ik mag alle cheerteams doen samen met het cheerleadermeisje uit mn yearbookclass, Macy. En ik ga alle voetbalteams doen samen met een anders meisje, waarvan ik de naam kwijt ben. Ennnn ik heb nu een soort journalistenpasje, waarmee ik als het goed is gratis naar alle school sportwedstrijden kan! Dus dat is top.

Daarna math, terwijl de rest nog bezig was met de 12 sommen van gisteren, had ik alweer mn huiswerk voor de volgende keer gemaakt (16 sommen met y1, y2 en dan intersecten) aangezien ik eerder weg moest omdat we iemand gingen ophalen van het vliegveld wat heel lang duurde. Om 17:00 eindelijk thuis om 10 min later weer naar de voetbalwinkel te gaan omdat de t-shirts vandaag binnen kwamen, die er uiteindelijk weer niet waren. Toen maar naar Target voor wat dingen en daarna naar Taco Bell!

En nu ben ik dood moe, en is deze blog weer eens langer dan ik wilde. Maar mijn volgende blog komt ergens volgende week, want morgen is er de eerste footballgame van het jaar waar ik heen ga. Vrijdag gaan we impakken en vast nog andere dingen te doen, en zaterdag gaan we een weekendje kamperen! Nouja, in kamperen een camper van Nate's bedrijf. Het is dan laborday weekend, dus extra lang want we zijn maandag vrij want dan is het laborday (dag van de arbeid of iets). Maar ik vertel daar volgende keer over!

Nogmaals excuses voor al het leeswerk en applaus voor als je alles heb gelezen.

Bye y'all

Reacties

Reacties

Gert-jan (YFU)

Zo te horen ben je de eerste dagen goed doorgekomen en heb je ook een al te zwaar programma. Ooit gedacht dat je nog eens een ster in wiskunde zou zijn??

Thea

Lieve Sophie
Weer een heel verhaal zeg over je school.we blijven zo wel op de hoogte,we wensen je een gezellig kampeer weekend
Liefs Henk en Thea

Tyra

Heeej,
Van mij mogen de verhalen nóg wel langer!!!! Wat kun jij leuk schrijven zeg!!

Brechje

Hee Sophie!
Echt super om al je belevenissen te volgen zo. Lekker door blijven schrijven, juist leuk die uitgebreide verhalen!

x

Mama

De kop is eraf! Wat zal dat spannend geweest zijn hè! Maar je hebt het overleefd! En zo te lezen aardig wat nieuwe mensen ontmoet. En weer een hele hoop nieuwe indrukken opgedaan. Ik hoop dat je aankomend weekend, tijdens het kamperen, lekker even kan bijkomen, want je hebt een vol programma. Maar blijf maar lekker schrijven hoor! Tè lange verhalen bestaan niet! Ben gek op je verhalen! Liefs en XXX

Carla

Haaaai, ja, heel leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier met kamperen, en sluit goed de deuren, want er lopen daar beren rond!
Groetjes!

Jelle

Laat ze maar even een links poepie ruiken, Sophie.

Heleen

Jij schrijft echt heel leuk ! en ook leuk dat ze zo lang zijn =)
Zelf wil ik ook een jaar high school doen in amerika =)
jou blog heb ik bij mij favorieten !!

Mae

Hey girl,
Via je facebook op je blog terecht gekomen, echt heel gaaf! Lekker blijven genieten, voor je het weet is je jaar om en zit je weer in het nuchtere Nederland namelijk. Complimenten voor je manier van schrijven, lach me rot.
Enjoy girl!
Mae ( hema ;-) )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!