Sophie in Texas ~

Eerste week deel 2.

Hoi!

Ik hoop dat jullie niet te veel wennen aan mijn vele blogs, want vanaf morgen begint mijn busy life. Dus dan zal ik proberen om in ieder geval een keer per week te bloggen!

Ik was als het goed is gebleven bij woensdag.

Woensdag

My first lazy day in America! Nate was voor een paar dagen in Arkansas, bij een van zijn bedrijven. En Maci en Karmen gingen naar Maci's college, omdat Maci ergens anders heen verhuisde en Karmen haar daarmee ging helpen. Dus waren het just Meryn and I. Maar Meryn moest werken in de ochtend en had daarna nog een lunch, dus moest ik mezelf maar zien te vermaken de halve dag. Wat helemaal geen probleem is in dit huis! Ik had vorige keer verteld over een duitse exchange student die ik had ontmoet op school, en ik had gevraagd of ze zin had om langs te komen. Dus heb ik met Wiebke (jaja, zo heet ze) in de middag bij het zwembad gelgen. Toen kwam Meryn rond 3 uur thuis en ging Wiebke weer naar huis, en Meryn en ik gingen boodschappen doen. Ik had voorgesteld om te koken (ik had zoooveel behoefte aan een normaal avondmaal!) dus gingen we boodschappen doen voor spaghetti met heel veel groenten erin. Ennnn Meryn ging vanaf die dag erna een paar dagen vasten (ze mocht alleen maar pure groenten of fruit eten en water drinken), dus daar ook boodschappen voor doen. Ik denk dat wij de eerste personen in heel Amerika waren die een kar hadden met alleen maar groenten en fruit, op 1 pak met gehakt voor de spaghetti na.

De spaghetti was heerlijk en Meryn ging daarna naar haar youth church, en ik besloot lekker thuis te blijven. Meryn was rond 8 uur weer terug, maar mijn geheugen laat me nogal in de steek op dit moment en ik heb geen flauw idee wat we in de avond hebben gedaan, maar we gingen in ieder geval ergens heen volgens mij.

Donderdag

Maar weer lekker uitgeslapen, en daarna met Meryn even wezen winkelen. Alleen moest ze om 1 uur werken, dus weer optijd naar huis gegaan. Gelukkig kwam Karmen om 2 uur thuis, want ik moest mijn rooster voor drie uur ophalen! Ze hadden me verteld dat ik er dan ook gelijk foto's werden gemaakt die worden gebruikt voor in het jaarboek en voor op het schoolpasje (die aan een keykoord hangt en je altijd om moet hebben..), dus had ik me helemaal leuk aangekleed en opgemaakt. Maar helaas, toen ik daar aankwam geen foto's. Liep ik dan voor niks in een jurkje die nogal oncomfi was.

Maar mijn rooster: het is ingewikkeld. Ik zal eerst het systeem uitleggen. Ik heb A en B dagen, die elkaar afwisselen (dus bijv; Maandag is een A dag, Dinsdag B, Woendag weer A, enz). Ik heb elke dag het eerste uur hetzelfde vak, of het nou een A of B dag is. Dan heb ik het 2e, 3e en 4e uur dezelfde vakken op A dagen, en op B dagen die uren weer andere vakken. En dan het 5e uur weer elke dag hetzelfde. Jaaa volgen jullie het nog? Ik heb een foto van het voorbeeld, voor als jullie het niet snappen.

En zo zien mijn dagen eruit:

A dag:

Eerste uur 8:50-9:45 (55 min): Soccer (Ik zit in het voetbalteam! Je mag best lachen)

Tweede uur 9:50-11:20 (90 min): Food science (Hier leer je alles over voeding)

Derde uur 11:25-13:35 (120 min): Yearbook (Ik ga het jaarboek maken, je hoeft bijna niks te doen en mag gratis naar footballgames om foto's te maken) + (Dit uur duurt 120 min, maar er zit een half uur lunch in. De lunches zijn ook weer verdeeld over A, B, C en D lunch. Ik heb C lunch, dus van 12:30-13:00)

Vierde uur 13:40-15:10 (90 min): Math Models (wiskunde op nivea 0, hoef ik tenminste niet zoveel moeite te doen)

Vijfde uur: NIKS! Als je een junior of senior bent hoef je, als je aan al je uren bent gekomen afgelopen jaren, niet naar het 5e uur te gaan. Dus ik ben om 15:10 uit!

B dagen:

Eerste uur: Soccer (dit heb ik dus elke dag)

Tweede uur: US history (geschiedenis van Amerika)

Derde uur: Food and Nutriton (een kookklas)+(Op B dagen heb ik A lunch, wat van 11:20-11:50 is)

Vierde uur: English

Vijfde uur:Niks (aangezien het vijfde uur ook elke dag hetzelfde is)

Mijn rooster kon beter, aangezien in geen science en wiskunde hoef te nemen van YFU. Maar de school verplicht me deze vakken.

Nadat we dus mijn rooster hadden, stelde karmen voor om elk lokaal op te zoeken waar ik les had. Dus hebben we dat gedaan! Daarna vond ze het wel goed als we de weg gingen oefenen hoe ik moest lopen van lokaal naar lokaal, dus hebben we dat ook maar gedaan! Dus we hebben een anderhalf uur rondgelopen op school, en nu weet ik wel een beetje de weg naar mijn klaslokalen (de school is zooo groot!)

Daarna gingen we weer winkelen, en kreeg ik (roze) hardloopschoenen van Karmen, omdat ik die ook nodig heb voor voetbal. Ook kreeg ik nog sandaaltjes en sokken (haha).

Op de terugweg natuurlijk nog langs de Starbucks en een heeerlijke frappucino gehaald, God i love those!

Die dag voor de tweede keer thuis gegeten! En wel een sandwich en soep. God knows what I did that evening, Mijn geheugen is echt niet meer wat het is geweest ben ik bang.

Vrijdag

Ook weet ik helaas niet wat we in de ochtend hadden gedaan. Ik heb begin van de middag buiten bij het zwembad gelegen met Maci, en rond 3 uur ging ik met Meryn naar de nagelsalon. We deden een ManiPedi. Oftewel eerst in zo'n grote massagestoel en iemand die je voeten doet en lakt en alles, en daarna iemand die je (hand)nagels doet. De voetmassage was alleen wat minder, aangezien niemand eigenlijk mijn voeten mag/kan aanraken zonder perongeluk een schop te krijgen. Als manicure had ik acrylnagels genomen, want dat kan nu eindelijk aangezien ik geen vakken meer hoef te vullen!! Daarna gingen we door naar een kinderspeelplaats, want het nichtje werd 12 en wij kwamen even langs. Gelijk een stuk pizza en een stuk taart binnen 10 minuten weggewerkt, net zoals de rest, en vervolgens weer met Meryn naar huis gereden. Meryn zou gaan eten en dansen (countrydansen, schijnt normaal te zijn hier) met haar youth group, maar toen we eenmaal thuis waren om om te kleden mertke ik hoe moe ik was en besloot ik thuis te blijven. Maar toen Meryn net weg was realiseerde ik me dat dat misschien geen goed idee was want alle 20 11-jarigen en 12-jarigen zouden rond 7 uur hierheen komen om te zwemmen. Dus nog geen rust. Het was een gekkenhuis! Ik besloot om maar in de gameroom lekker een serie te kijken, samen met een van die honden die niet erg vriendelijk is met nieuwe mensen. Ze hebben trouwens in de gameroom Netflix, dat is iets via tv en dan kan je gewoon films en series gratis kijken! De meisjes gingen rond 10 uurgelukkig weg en kwam Karmen bezorgd naar boven omdat ze zich realiseerde dat ik nog geen avondeten op had en stelde ze voor even door een drive-through te rijden. Nu was ik niet echt hongerig, maar oké. Eerst nog even langs het nichtje gereden om nog wat spullen af te geven, waar alle 20 meisjes nog waren voor een slaappartijtje. En het huis was nou niet echt erg groot. Arme moeder! Maargoed. Daarna gingen we naar Sonic, wat super Amerikaans scheen te zijn: je gaat buiten op de parkeerplaats staan, en bij elke parkeerplek is hang buiten het menu op een boord (net zo'n boord zoals je door de drivethrough gaat in de MacDonalds), en als je een keuze heb gemaakt druk je op een knopje en bestel je het. Dan blijf je gewoon heel lui in je auto wachten en komt er iemand op rolschaatsen je eten brengen. Super Amerikaans!

Zaterdag

Meryn was de hele dag aan het werk (ze werkt trouwens bij het bedrijf van Nate als balie meisje), Nate was nog steeds in Arkansas en Maci was aan het luieren dus ging ik met met Karmen op pad! Even goed opletten op wat ik nu ga zeggen: Karmen is basisschoollerares, had oooooit een jongetje in de klas en daarvan kende ze de moeder ook dus altijd contact mee gehad, dat jongetje is later op zijn 17e vader geworden, maar het foute pad op gegaan net als zijn vrouw/moeder van hun kind, later nog een kind gekregen, enzovoort. Maar de kinderen wonen nu gelukkig bij oma! En Karmen kent die vader van die kindjes dus al sinds hij zelf klein was, en gaat nu af en toe wat leuks doen met zijn kinderen. Dus wij gingen ze eerst ophalen en ontbijten in IHOP, wat staat voor Internation House Of Pancakes. Een american pancake house dus. De oma van de kindjes kwam er ook heen, en Maci ook. We hebben daar lekker gegeten en daarna ging oma naar huis en Maci naar de kapper of iets. Karmen, de jongetjes en ik gingen winkelen. Eerst naar de Dollar Store, waar alles voor 1$ is! Het was een soort grote Action. En daarna ging ik even voor mezelf kopen, want sinds er een dresscode op school is heb ik nieuwe kleding nodig.

Daarna gingen we naar huis en ik ging boven lekker in de gameroom tv kijken en Karmen met de jongetjes zwemmen. Eind van de middag kwam Meryn thuis en gingen we naar een verjaardag van een vriendin, die een poolparty gaf. Er was alleen een vaag adres via facebook, maargoed. Meryn en ik gingen er maar proberen heen te rijden. Eerst zwaar verdwaald en toen we echt in hartje Dallas waren en al meer dan een uur aan het rijden waren belde ze maar even waar het nou precies was. Het was in Forth Worth, een stad 45 min van Dallas af. Maar het zou toch al afgelopen zijn als we daar waren dus gingen we maar niet. Even rondgereden in Dallas want Meryn vond dat als we er dan toch waren, we iets moesten doen. Toen gelijk weer verdwaald, dus vonden we het beter om maar weg te gaan: op naar het volgende feestje / poolparty! Dit was weer een uur rijden terug, dus hadden we meer dan 2 uur gereden voor een poolparty 10 min van huis vandaan. Dit feestje was van Meryns youth group. Dus allemaal jongeren tussen de 12 en 18 (denk ik). Super aardig allemaal, maar natuurlijk wel heel gelovig. Aangezien het een zwembad party was, is iedereen in bikini, maar de meisjes moesten een shirt dragen over hun bikini.. Ik vond het een beetje discriminatie, maar ik trok maar keurig een shirt aan en zei niks. Ze deden allemaal grappige spelletjes en er was veel lekker eten. Daarna gingen we naar huis en hebben we met Karmen en Maci boven in de gameroom een film gekeken. Allemaal in onze pyjama, onderuitgezakt met een kleedje op die grote zwarte Amerikaans bioscoopstoelen. Heerlijk!!

Zondag

Vroeg eruit want we gingen naar Burger's Lake! Een traditie kennelijk. Elk jaar, de dag voor de eerste schooldag gaan ze met vrienden van iedereen naar dit mini-meertje. Er gingen vriendinnen van Meryn mee, en er kwam een vriendin van Karmen met haar zoontjes. Na eerst 2 uur vertraagd te zijn (denk aan sleutels in de auto met niemand erin, iemands wc was thuis overstroomd, etc) kwamen we aan, en hebben we gezwommen en hamburgers en cupcakes gegeten. Het was heel gezellig, maar ik merk natuurlijk nog steeds dat ik een beetje het vijfde wiel aan de wagen ben. Niet meer binnen de familie hoor! Maar wel als Meryn met haar vriendinnen is, het zijn immers haar vriendinnen. Maar ze zijn gelukkig wel allemaal aardig.

We zijn daar geweest tot een uurtje of 4, en toen weer terug gereden. Meryn en Karmen deden een praywalk op school (iets met bidden voor aankomend jaar haha), en ik ging proberen deze blog te schrijven wat never lukte. Na een uurtje vertrokken we weer om uit eten te gaan (uiteten betekent hier ergens in een fastfoodplace fastfood eten, dus ben je binnen 15 min weer buiten) en daarna gingen we naar een heel groot veld, waarvan Nate de eigenaar is. Maar hij probeert het te verkopen en het is niet bebouwd. Er staan wel longhorns (koeien met grote hoorns) op, omdat hij dan geen belasting hoeft te betalen ofzo. Dus gingen we ze voeren! Ik zat achterin(het open gedeelte) de truck met Maci, Meryn en Madison (vriendin Meryn) en we hebben eerst 15 min rondgereden om die koeien te vinden. Wat nog best lastig was aangezien het een groooot stuk grond was met bomen en hoog gras. Uitendelijk gevonden en ze gevoerd, super schattig !

Daarna nog ergens Frozen Yoghurt gehaald, maar wat ik had was eigenlijk gewoon een McFlurry maar dan veeeel beter.

En nu zit ik hier dan, mijn blog te typen terwijl ik nu moet slapen. Morgen is mijn eerste schooldag en ik schijt 7 kleuren (sorry voor mijn taalgebruik). Ik ken wat mensen, maar ik ken maar 1 meisje waarmee ik morgen lunch heb (zij heeft ook C lunch). Ze gaat me in ieder geval proberen te zoeken zodat ik niet alleen hoef te zitten op de wc.

Het zal allemaal wel goed komen, maar het is gewoon even eng. Morgen begint het echte leven pas, afgelopen weken was gewoon een kleine warming up.

Love y'all!

Sophie

Ps. dit wilde ik nog even kwijt:

- Mijn school heeft dus dresscodes. Een paar voorbeelden: geen hempjes met spaghettibandjes/bandjes die heel dun zijn. Als je een kort broekje draagt, moet ie langer zijn dan je vingertoppen als je je handen strak langs je lichaam legt, je mag niet in pyjama naar school (deze wordt volgens Meryn genegeerd want iedereen doet het).

- Sinds ik hier ben is er in elke winkel al Halloween dingen te vinden, ookal is dat nog far away.

- Echt 99% van de mensen is hier gelovig

- Mensen haten Obama hier zo'n beetje

Reacties

Reacties

Gert-jan (YFU)

Een heel verhaal, wel leuk hoor, hahaha, iedereen in bikini maar wel een shirt er overheen. Zo heeft iedereen zijn eigenaardigheden.

Wen er maar aan dat je in het zuiden zit, het hart van de Republikeinse gemeenschap.

carla

ja sophietje,
wat een andere wereld he, niet gek dat je af en toe moe bent van de nieuwe indrukken!
heel veel succes op school vandaag! hier is het vroeg in de ochtend, dus jij ligt nog vast te maffen, of je druk te maken over what to wear oid.........succes meissie!
jelle start morgen ( dinsdag) in a'dam hbo...

Mama

Dag lieverd,
Spannend, de eerste schooldag!!!! Jij hebt nu net zo'n beetje je eerste voedsellesje gehad. Ben ook heel benieuwd of je Soccer hebt overleefd! Ha, ha! Dat was vast afzien. Maar die eerste dag, jou kennende , overleef je wel en zal je snel vriendinnen hebben. Voor hen ben je natuurlijk een super interessante Alien! Geniet ervan en we lezen de verhalen weer ! En je spijkerbroek die je thuis pas nog had afgeknipt zal wel niet door de beugel kunnen daar. To short! XXX

Isa

Hee Sophie, super leuke blog heb je! Je schrijft echt leuk. Ik heb net op de site gekeken YFU. Ik ben geïnteresseerd geraakt door je blog! Ik ga je volgen hoor dit jaar. Succes aankomend jaar. Liefs isa.

Loes Lindsay

Super Leuk om te lezen!!!! Veel succes op school
Ik liep de eerste weken met een plattegrond rond :)
Ben benieuwd naar je verdere verhalen!

Thea

LieveSophie
Leuke foto's hoe was je eerste school dag?je maakt wel veel mee hoor,Sophie veel liefs ,op en oma

Isabelle

Hi Sophie, wat een leuke blog heb jij! Julia liet me het filmpje van het huis zien: wat mega-groot zeg! En wat heb je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd. Wat zijn die Amerikanen toch gekke mensen hè (positief bedoeld). Ik ben heel benieuwd hoe je je eerste schooldagen hebt ervaren.

Jelske

Ik ben echt super jaloers op je! heeel veel succes op je school :D
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!