Sophie in Texas ~

The Busy Life

Hello trouwe blogvolgers,

Alweer een verhaaltje uit het verre America. En alweer een daagje te laat.. Maar ik heb natuurlijk een goed excuus! Maar dat vertel ik later wel.

Ik zag overal op Facebook en Twitter dat onze lieve Sint weer in Nederland is. Ik mis die gezelligheid toch wel een beetje! Maar ik hoop dat jullie allemaal veel cadeautjes en lekkernijen krijgen

Dinsdag

Want ik was gebleven bij Dinsdag. Nou ik heb -zoals altijd- alweer zoveel meegemaakt en zoveel gedaan dus weet ik eigenlijk niet meer wat ik heb gedaan dus slaan we deze dag maar weer over. Waarschijnlijk boodschapjes en dingetjes gedaan uit school.

Woensdag

Vandaag gingen we tijdens Food & Nutrition zelf pretzels maken! Dat zijn die bruine zoute stengels, maar dat in een rondere vorm. En wij gingen de zachte versie maken, dus meer broodachtig! De vorige keer dat we dat deden had ik de fout gemaakt om de jongens (van die grote zwarte footballplayers) te laten koken in mijn groep en toen waren de muffins rubber (ik had uitgevonden dat ze er geen bakboeder in hadden gedaan). Dus nu ging ik koken met een meisje, en onze pretzels waren verrukkelijk!!

Uit school ging ik zonnebanken en daarna gingen we naar oma want we hadden een vervroegd Thanksgiving dinner!!! Wij gaan voor Thanksgiving (22 nov) naar ''grandmother and joe'' die in Oklohoma wonen dus gingen we etenbij ''grandma'' (jaaa let op zo noemen we ze en kunnen we het verschil weten tussen de oma's) die dus vlakbij woont want we zijn er niet op Thanksgiving. Het was niet heeel uitgebreid maar wel heel lekker! Er was : kalkoen (maar wel al in stukjes gesneden dus geen beest op tafel), stuffing, aardappelpuree, sperziebonen, noodles en broodjes. Erg lekker!

Donderdag

Mijn geheugen laat me natuurlijk weer eens in de steek dus geen idee wat ik heb gedaan..

Vrijdag

Vandaag had ik een uurtje les, en daarna altijd al pauze, en vandaag was weer Off-Campus lunch. Dat is aan het einde van elke 6 weken (rapport periodes) en als je allemaal A's heb, dus een goede student bent, mag je op een bepaalde dag het hele 3 uur skippen om ergens telunchen. En laat ik nou een perfecte, slimme, goed hardwerkende student zijn met allemaal A's :)... Dus ging ik met mijn lunchtafel van mijn B-dagen (de nerderige mensen) naar Olive Garden.

Laat ik nog even een kort verhaaltje met jullie delen: Ik ging eerst om met Katlyn en haar vrienden, de populaire kijk-mij-nou mensen. Want dit waren de mensen die aardig waren en mij uitnodigde. Maar ik merkte afgelopen week dat ze opeens niet aardig waren en sommige mensen zelfs erg bod waren. Nou ik dacht dat ik iets fout deed maar ik had er met Karmen over gepraat, en zij zei dat dat groepje dus gewoon zo was. Ik had een paar weken geleden met Karmen en Meryn een soort probleem want Meryn was niet blij dat ik met dat groepje omging en Katlyn is een goede vriendin voor haar dus was het een beetje raar, en waren er spanningen. Maar ik dacht dat zij gewoon jaloers waren en wilde dat ik met ''goede'' mensen omgingen. Maar het bleek dus dat dit groepje ook zo vaag tegen Meryn deed vroeger toen zij daar vrienden mee was en dat ze mij dus wilde waarschuwen maar dit gewoon erg onhandig hadden aangepakt en niet duidelijk waren. Nouja nu heb ik dus meegemaakt watMeryn heeft meegemaakt, alleen bij mij de verkorte versie en ik heb gelijk ook besloten dat ik geen tijd in die mensen ga steken. Katlyn is voornamelijk degene met wie ik omging maar nu dus minder door bepaalde dingen, maar aangezien Meryn af en toe nog met dr omgaat heb ik besloten het ook maar zo aan te pakken. Gewoon aardig doen en misschien is een keer afspreken met meryn erbij en ik heb lunch met dr. Ik ben hier maar zo kort en wil leuke vrienden maken.

Maar goed, toen voelde ik me dus vriendloos maar gelukkig heb ik Bailee nog, en natuurlijk Meryn en de andere exchange students. En ik heb zoveeeeel lol gehad met mijn nerderige lunchtafel tijdens mijn Off-Campus lunch in Olive Garden (YUM!) dat we wat gaan doen volgende week. De jongens hun gedrag deed me een beetje aan Stein en Jelle enzo denken , JONGENS IK MIS JULLIE!!!.

Nou dat was dus mijn mini mean-girls in Amerika ervaring. Ik kom uit Afrika (Nederland) naar high school Amerika en wordt gevraagt bij de Plastics (popu homecoming groep) te zitten en wordt vrienden met ze en wordt er zelf een en dan realiseer me dat ze gemeen zijn en ik liever met nerds (mijn B lunchtafel) omga en ik echt geen ****** geef om mijn ''status'' hier enik kan gewoon normaal omgaan met de plastics en danworden ze overreden door de bus.

Oke nee dat laatste is een grapje maar zo gingen mijn eerste drie maanden hier dus.

Oke back to my story.

Vrijdag uit school kwam ik thuis en kwam Meryns cheer team hier avondeten voor de game, en we hadden weer Italiaans terwijl mijn lunch bij Olive Garden ook Italiaans was en ik nog vol zat. Alle 20 meiden hobbelde dus rond en Katlyns verjaardag was zaterdag dus gingen we alvast Happy Birthday zingen en taart eten na het avondeten.Daarna gingen alle Cheerleaders naar footballgame en ik wilde eerst niet gaan, maar toen besloot ik dat ik geen loser wilde zijn die thuis zit dus ook maar ging, dus wij (Karmen, Nate, Ceidy en ik) gingen een half uur later naar de game en ik ging naar de Blue Crew/Studenten Section en daar staan met Wiebke (uit Duitsland) en haar vrienden. Was erg gezellig! Maar het was maar 4 graden dus ijskoud!

Zaterdag

In de ochtend volgensmij niks gedaan, een beetje geslapen en klaargemaakt. Daarna gingen werond 12 uur ergens in een salade bar lunchen.

Er is een Ikea hier 45 min vandaan en ik wild er graag heen dus zo gezegt zo gedaan. Na de lunch met Karmen, Meryn en Ceidy naar Ikea en daar lekker rondgelopen! Wel raar, net alsof ik in Nederland liep! Maar wel erg leuk. Aan het einde nog even een Ikea ijsje gegeten en toen door naar nog een paar kleine winkels vlakbij, ik had in een biologische supermarkt echte nederlandse kaas gevonden dus dat moest ik natuurlijk even kopen! En toen was het alweer dinner-time. We gingen even naar huis om 5 minuten later weer te vertrekken naar een restaurant waar we gereserveert hadden. Het is zo'n Japans restaurant waar een Japanese meneervoor je neus kookt en het dan op je boord gooit en er een showtje van maakt. Erg lekker en erg leuk! Wel veeeel te veel eten. Meryn en ik hadden trouwens groene thee besteld, maar er dreef rijst in dus dronken we het niet op want we dachten dat ze een fout hadden gemaakt ofzo. Bleek dus dat er rijst in hoort haha..

Daarna door naar huis en hadden we de Hunger Games gehuurt, want die hadden Nate en ik nog nooit gezien. Dus dat met z'n alle gekeken!

Zondag

Nate was voor 2 dagen naar Arkansas of waar dan ook vertrokken om naar een van z'n bedrijven te gaan. Wij (dus alle vrouwen) gingen naar Grandma's kerk, want daar ging Meryn's Youthgroup de hele dienst doen. Dus ging ik maar mee want ik kende die mensen ook een beetje. Ze gingen zingen en er waren 3 jongens die hun levenverhaal gingen vertellen, erg ingrijpend! Eentje is 2x geadopteerd, mishandeld, misbruikt, etc. En alle verhalen eindigen dan hoe ze God hebben gevonden en hun leven nu daardoor goed is..

Daarna ging Karmen Rikki van het vliegveld ophalen(want zij was in Guatamala afgelopen week), Meryn en oma gingen soep eten in de kerk en Ceidy en ik werden thuis afgezet.

Ik ging even met Julia skypen tot 1:30 en toen kwam Cheri, mijn area rep, mij ophalen. Ik had haar namelijk de dag hiervoor gevraagd of ik met d'r kon praten. Dus let op nu ga ik weer even een verhaaltje vertellen:

Ceidy woont hier dus al drie weken, terwijl wij gezegt hadden dat wij haar 1 weekje konden opvangen. Maar YFU kan geen familie voor haar vinden dus zit Ceidy nog steeds hier. Ik vind dit heel naar voor haar en wil d'r helpen maar ik sta zelf op dit moment op een emotional breakdown en kan geen minuut meer om d'r heen zijn. Ze zuigt letterlijk alle aandacht in de familie op, en ook mijn aandacht. OF vooral mijn aandacht. Zij is overal waar ik ben. Laat ik even een voorbeeld geven van hoe een dag gaat:

Na school sta ik te wachten tot Karmen me ophaalt, en Ceidy wacht met mij. Als ik een stap naar links neem neemt zij een stap naar links.. Als ik drie meter vooruit loop loopt zij drie meter vooruit. Dan is Karmen er en gaan we naar huis. Ik ga bijv koekjes bakken of iets, ze komt in de keuken staan, kijken wat ik doe voor 20 minuten. Ik ga in de woonkamer zitten, zij gaat in de woonkamer zitten. Ik ga in de keuken zitten, zij komt in de keuken zitten. Karmen gaat bv naar Walmart, Ceidy zegt dat ze liever thuis blijft dus ik besluit mee te gaan om even ruimte te hebben. Zij besluit nu ook mee te gaan. Ik sta bv met karmen te praten, ze komt in het midden staan om ook aandacht te krijgen. etcetera etcetera. Ze zuigt dus letterlijk alle aandacht op, waar ze ook is en heeft het op mij gemund met achtervolgen. Ik sta op het moment een emotional breakdown te hebben.

Daaarom ging ik praten met mijn area rep, om dit op te lossen en duidelijk te maken dat ik me nooit heb opgegeven voor een dubbele plaatsing, en dat ik dit niet meer trek. Ze snapte me gelukkig heel goed en is het er ook niet mee eens maar kan me er niet te helpen want heeft hier niks over te zeggen. Maar adviseerde me met Karmen te praten dus dat heb ik later die dag ook gedaan.

Toen ik terug kwam waren Ceidy en Meryn thuis, en gingen we naar Katlyns huis om haar auto nog onder te kladderen voor haar verjaardag die dag ervoor. Ik zal er een foto van plaatsen!

Daarna terug naar huis en kwamen Karmen en Rikki net aanrijden, terug van het vliegveld. Dus gingen we met z'n alle even kletsen binnen. Helaas kreeg Rikki een telefoontje dat er was ingebroken in haar huisje en de politie onderweg was!
Dus gingen we met z'n alle snel naar haar huis. De politie was er al en er stonden wat mensen buiten. We mochten helaas niet naar binnen ivm met vingerafdrukken en Meryn had een afspraak dus gingen we weer naar huis en Meryn afzetten. Maar Karmen, Ceidy en ik gingen weer terug -met eten en een flesje wijn voor de 21+...- om schoon de maken! Rikki's hele huis was overhoop gehaald!! Er was niks gestolen, maar alle kasjes en lades waren open gehaald en alles was omver getrokken. Dus een grote puinhoop. Er is een lang verhaal over een man die ooit verliefd op haar was enzo maar ook een verslaafde, en hij had het waarschijnlijk gedaan want er laf een brief in de midden van de kamer waarop ston: ''Rikki is geen aardig persoon''. Dus het was wel een beetjeeng!! Maar wij gingen alles schoonmaken en rond 7 uur 's avonds, dus na 2uurtjes, waren we klaar! We lietenRikki daar natuurlijk niet slapen want hetis voor haar niet veilig nu hij weet waar ze is en dit soort dingen kan aanrichten, dus sliep ze bij ons. We gingen onderweg pizza halen en thuispizza eten en tv kijken.

Daarna hat ik dus met Karmen gepraat overde situatie:

Karmen snapte me ook heel goed en heeft ook al meerdere malen duidelijk geprobeert te maken aan YFU dat ik dit niet wilde en dat wij maar voor 1 week akkoord gingen om Ceidy op te vangen. Maar de mevrouw van YFU die een huis voor haar moet zoeken moet dat ook voor 20 andere die in januari komen dus kan er weinig mee. DUS nu is het ons probleem terwijl ik dit niet trek.

Maar goed, Karmen snapt me en zei dat ik hun prioriteit ben en nog een keer met YFU zal praten. Dus ik hoop dat er nu eindelijk wat gebeurt want ik trek dit niet langer!

Ze zei dat ik lekker een bad moest nemen in haar badkamer want dat is een groter bubbelbad, en had kaarsjes aangestoken. Dus dat had ik ook lekker gedaan! Ik was weer een beetje bijgekomen en ging even later maar richting bed.


Wat een hectische dag was dit!!

Het is nu maandag maar ik heb nog weinig meegemaakt sinds het 12 uur is, dus begin ik hier gewoon weer volgende week.

Sorry als mijn verhaal van de hak op de tak springt en rommelig is, mijn hoofd is ook rommelig op dit moment haha!

Dikke kus uit Amerika

Reacties

Reacties

Jelle

Nerdigerige...?! :C

Sophie

Hahahaha ik bedoel het niet zo, dat deel staat los ban jullie gedrag. Ik bedoel dat jullie dezelfde humor hebben!!

Jelle

Wat een kuthumor hebben ze daar dan

Jessie

Dat word weer opnieuw aan je Nederlandse grammatica werken als je thuis bent hahah, niks voor jou Sop die spellingsfoutjes x

Joula

Nu ik dit allemaal lees zou ik ook wel naar Amerika willen:p

Mamalie

Wat een ervaringen allemaal. Zo maak je nog eens wat mee. Niet altijd even makkelijk. Ik hoop dat je het nog heel gezellig gaat krijgen met de nerderige groep! Veel leuker joh dan die meangirls die opeens zo bod doen. En héél goed dat je de dingen bespreekbaar maakt. En wat is Karmen toch een schat!
XXX Mama

Gert-jan

Hang in there!

Brechje

Hee Sophie!

Jeetje ik kan me heel goed voorstellen dat je in een stress situatie zit, vervelend als iemand de hele tijd op je lip zit. Ik hoop voor je dat ze snel een andere familie voor haar vinden. Maar inderdaad heel goed dat je met Karmen erover praat! En af en toe gewoon lekker tijd voor jezelf nemen, dat bad ziet er heerlijk uit :)

Succes en heel veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!