Sophie in Texas ~

Missouri

Hoi trouwe volgers!

Hoe gaat alles in Nederland? Is het alweer lekker aan het regenen elke dag en winterjassen weer of valt het nog mee?

Hier gaat alles nog steeds goed! Ik voel me gewoon thuis in dit huis en op school gaat ook alles z'n gangetje.

Maar ik zal maar weer even een korte week samenvatting geven. Ik was gebleven bij zaterdag middag

Zaterdag

We gingen vandaag naar Missouri en Karmen en Nate waren dus al vertrokken toen ik mijn laatste blog schreef. Maaaar die kwamen 2 uur later weer thuis dus ik schrok me dood. Bleek dus dat ze hun vlucht hadden gemist.. Te laat komen is typisch Amerikaans! Later kwam Meryn thuis en toen vertrokken we met z'n vieren rond 3 uur om weer naar het vliegveld te gaan. Karmen en Nate hadden hun vlucht laten omboeken naar onze vlucht.

Op het vliegveld gaat het redelijk snel! Vanaf het moment dat je binnen komt lopen in het vliegveld ben je binnen 5 minuten achter de douane (we hadden alleen handbagage, waardoor het misschien ook zo snel ging). Achter de douane was Maci (dus de oudere zus in college) en gingen we ergens wat eten! Als toetje een Starbucks en toen op naar Missouri.

De vlucht zou 55 minuten duren maar duurde zelfs 40 minuten dus waren we er echt binnen no time! Een minpuntje was dat we achterin het vliegtuig zaten en de wc deur kon niet helemaal dicht tenzij die op slot was, dus stonk het verschrikkelijk.

Aangekomen in Missouri haalden Nate zijn ouders ons op van het vliegveld en moesten we nog een uur rijden naar Branson, waar we verbleven.

Ik zal nog even uitleggen wat we daar nou precies deden:

-Ten eerste gingen we naar Bransen, een soort Las Vegas voor oude mensen. Overal zijn theater shows en activiteiten, maar wel oudbollig. Maar het had af en toe wel echt zo'n Las Vegas look daar!

-Karmen's kant van de familie had daar een familie reunie, omdat oude mensen het dus leuk vinden daar. Maar die familie reunie was maar een middagje en Nate zijn ouders (die wonen in de staat Oklohoma & had ik nog nooit gezien) wilde ook naar Branson en ons zien, nou 1+1=2, dus gingen we daar de rest van de tijd wat mee doen en deelde we met hun een appartement van vrienden van hun die daar ook waren. Ingewikkeld he..

Nou eenmaal aangekomen in dat appartement was het rond half 9 en hadden we niks bijzonders meer gedaan. Het was trouwens een erg mooi appartement! Ik deelde een kamer met Meryn en Maci en er was een california kingsize bed, dus dat is zo'n beetje een drie persoons bed als het niet meer is. Dus sliepen we daar met z'n alle in.

Zondag

Karmen kwam ons om 8 uur wakker maken want we gingen ontbijten met Karmens moeder en zus+haar kinderen (dus Jessica en Anton). We gingen naar een super western restaurantje, maar ze hadden echt heerlijk ontbijt eten. Wel heel Amerikaans maar ze hadden een yoghurt parfait (dat is yorghurt met muesli en fruit) + een muffin om het wat ongezonder te maken maar wel heel lekker was, dus ik was helemaal in m'n hum.

Ik kon ook eindelijk wat zien van Missouri omdat het die avond daarvoor toen ik aankwam al donker was. Het was echt heel mooi daar! Erg heuvelachtig en heel veel groen wat al een beetje herfstkleuren vertoonde. Maar het was die dag wel maar 10 graden, maar dat vond ik helemaal niet erg eerlijk gezegt.

Daarna gingen we door naar de ''familie reunie''. Karmen's moeder (dus oma die in Corinth woont) had het georganiseerd, maar er was bijna niemand! Alleen wij, en dan nog wat vage (schoon?)zussen en broers die allemaal 80+ waren en het was in een soort armoedig hotel in de ontbijdkamer.. Maar we bleven daar even omdat we het zielig vonden dat er bijna niemand was.

Maar na wat foto's en een hele vieze taart was het toch echt tijd om naar Silver Dollar City te gaan! Een pretpark in de buurt. Ik ging met Nate, Meryn en Maci daarheen. Het was een heel schattig pretpark en helemaal in de herfststemming gedecoreerd, en met allemaal schattige kraampjes overal! En overal oude mensen, want Branson is voor oude mensen dus die gaan dan ook naar Silver Dollar City. Achja, dat betekent een erg korte rij (lees: geen rij) voor alle achtbanen en andere wilde attracties. Nate's ouders en hun vrienden waren ook in SDC die dag, en wilde met ons een show zien. Want er waren ook wat shows daar in SDC.. Wij gingen naar een 45 minuten durende show waar een man met een cowboyhoed een verhaal vertelde en af en toe een liedje song. Ik snapte er niks van en het was super saai! Ik heb nooit moeite met letterlijk mijn ogen open houden maar ik was bang dat ik in slaap zou vallen, Maci was echt in slaap gevallen en Meryn bijna ook. Later gingen we nog naar een andere show, die wel leuk was. Het was een soort oude saloon, en wij zaten gewoon aan tafeltjes en op het balkon, en de barmensen en 3 vrouwen gaven een show met zingen en dansen.

Om 6 uur sloot dit park -want dat is oude mensen tijd- en toen gingen we door naar een restaurant waar we weer met Karmen + haar moeder + zus & kinderen zouden eten. Het was ongeveer 45 minuten rijden en ik was in slaap gevallen.. Ik ben nog nooit in de auto in slaap gevallen dus ik ben wel trots nu! Alleen hebben ze nogal oncharmante foto's gemaakt dus weet ik nu ook hoe lelijk ik ben als ik slaap. Achja..

We gingen uiteten bij Lamberts, dat is erg beroemd want ze gooigen met brood. Jawel! Ze gooien brood. In Amerika is het heel normaal dat als je ergens eet, je brood of iets krijgt als voorgerecht (gratis) en hier gaan ze ergens staan in het restaurant en als je een stukje brood wil hou je je hand op en gooien ze het naar je! Echt heeel erg lekker brood btw. En ze liepen ook met grote bakken rond met gefrituurde okra (ik weet nieteens of we dat kennen in Nederland), gebakken aardappelen, bonen en macaroni met saus. Dat waren alleen al de gratis voorgerechten die je kon krijgen en de kaart zag er niet erg aantrekkelijk uit omdat het alleen maar vlees was dus besloot ik maar een vegatarische schotel te nemen. Wat maar goed was ook want de rest kreeg letterlijk een soort koekepan met vlees voorgeschoteld! En je frisdrankbeker was meer dan een halve liter daar! Erg grappig dus allemaal!

Maandag

Vandaag hadden we vrij van school want het was Colombusdag en wij waren dus nog steeds in Missouri. Maci moest al in de ochtend vertrekken want zij had wel school, dus waren we allemaal al vroeg wakker. Ik wilde naar buiten om wat te wandelen want ik voel me zo beweegloos hier in Amerika, dus stonden Meryn en ik om 9 uur 's ochtends fris en fruitig buiten in 8 graden. Ons appartement was op een heuvel dus gingen we heuvel af richting de weg beneden.

We hadden aardig wat gelopen en beneden langs de weg waren wat lelijke oude antiekwinkeltjes maar we gingen wel naar binnen. We waren helemaal uitgeput van het lopen en aangezien Karmen en Nate bijna terug waren van Maci naar het vliegveld brengen bleven we rondstruinen in die winkeltjes tot ze terug waren zodat ze ons konden op pikken en wij die heuvel niet meer op hoefde. Toen we weer terug waren bij ons appartement was het ongeveer half 12 en bleek dat we voor 10 uur eruit moesten, dus hebben we alles gelijk ingepakt en hebben we wat gewinkeld ergens verderop, een heel schattig mini winkelgebiedje. Daarna hadden we wat gegeten in een soort bakkerij en gingen we naar een ander winkelgebied want we moesten tijd rekken.

Ik heb niks gekocht en alle winkels waren troep! Want het is nou eenmaal een oude mensen paradijs daar dus ook alleen maar oude mensen winkels, oftewel geen jonge mensen winkels.

Toen gingen we door naar het vliegveld, hebben even gewacht en vlogen toen weer terug naar Fort Worth. Onderweg heb ik wonderbaarlijk weer geslapen, dus duurde de vlucht voor mijn gevoel 10 minuten ipv 50 minuten. Back in town gingen we uiteten bij een mexicaan en daarna lekker naar huis en slapen!

Dinsdag, woensdag en donderdag waren doodnormale schooldagen en kan ik me eerlijk gezegd niet veel van herinneren. Dus heb waarschijnlijk niks bijzonders beleefd! Wat ik wel nog weet is dat ik donderdag niet naar de footballgame ben geweest. Ik was tot nu toe naar allemaal geweest maar ik vind footballgames soms een beetje saai en ze duren 3 uur, en aangezien het een donderdag was besloot ik lekker thuis te blijven. Het is niet zo dat de hele school altijd gaat, meestal maar een groep dus dat maakt het minder erg.

Vrijdag ging ik uit school thuis spullen pakken en daarna naar Katlyn, want daar bleef ik dit weekend! Karmen en Nate gingen naar Las Vegas voor deels Nate's werk en gewoon voor fun, en Meryn ging Maci opzoeken en bleef daar het hele weekend. En ze vinden het niet fijn als ik alleen ben dus ging ik naar Katlyn. We hadden eerst een uurtje bij Katlyn thuis op de bank gekletst en daarna gingen we naar de film. We gingen weer met die groep (dus allemaal stelletjes behalve ik...) naar een horrorfilm. Nou shoot me want dat was verschrikkelijk! Die film heette Sinister, duurde twee uur en iedereen zat weggedoken in zijn vriendje/vriendin except for me. Maar ik had mn oren en ogen dicht voor letterlijk 3/4 van de film dus ik heb er niet veel van meegekregen. Maar ik zag alle jongens ook hun oren/ogen dichthouden wat ik dan wel weer heel erg grappig vond om te zien.

Daarna gingen we naar IHOP voor pancakes met z'n allen, en daarna door naar de parkeerplaats van Whataburger (soort McDonalds) want daar waren allemaal mensen van Lake Dallas (onze grote schoolrivaal!) en ze dachten dat het grappig was om ze op te zoeken. Ik was blij dat ik nog in de auto zat met Katlyn en Alex (haar vriendje) want ze kwamen met 50 man uit de Whataburger af gerend op nde 15 mensen van mijn school. Niemand vocht want iedereen rende gelijk weg en er was gelijk politie maar ik vond het wel eng! De school rivaliteit gaat hier wel errug ver.

Daarna gingen Katlyn en ik naar huis en hebben we wat tv gekeken en gingen we slapen.

Zaterdag

Katlyn had net een nieuwe iPhone 5 maar die was kapot dus gingen we naar de apple store, waar we een afspraak hadden om 9:40. En het was 45 minuten rijden om daar de komen, en ik moest nog langs mijn huis om de honden te voeren dus moesten we om 8 uur opstaan.

Het winkelgebied waar de Apple store was, was echt heel mooi en schattig. Ik had echt het gevoel dat ik in een rustig gedeelte van New York was (ookal ben ik nog nooit in NY geweest, knap he :) ). Daarna gingen we ontbijten in Starbucks en hadden wat gewinkeld. Maar Katlyn moest werken om 3 uur, dus gingen we om 12 uur weer weg. Even wat geluncht ergens en toen had ze me thuis afgezet. Ik zou 's avonds natuurlijk weer naar Katlyn gaan, dus moest ik mezelf zien te vermaken van 14:00 tot 00:00 (want dan was ze weer klaar met werken). Ik zag er echt naar uit om lekker niks te doen, maar dit was wel en erg lange niksdoen dag. Ik had gerend op de loopband, gedoucht, m'n kamer opgeruimd en toen was het 16:00. Dus had ik nog 8 uur over.. Ik heb ik die tijd 103958 afleveringen van Pretty Little Liars gekeken en me doodverveelt. Iedereen die ik kende was aan het werk of weg, dus dat kwam natuurlijk niet goed uit.

Pretty Little Liars is best een spannende serie, en vooral als je het in je eentje kijkt terwijl het buiten donker is. Dus ik was nogal bang de hele avond in m'n eentje, en laat het nou ook nog eens flink stormen buiten.. Dat hielp natuurlijk ook niet. En toen stond Katlyn opeens voor me neus binnen dus schrok ik me helemaal kapot! Ik wist dat ze elk moment kon komen maar ik hoorde d'r niet binnen komen. Maar goed, ze kwam me ophalen en toen gingen we door naar Danielle waar we een meiden nacht hadden. Ik had pannenkoeken gemaakt en we hadden een film gekeken. Maar het was natuurlijk al laat dus gingen we maar slapen.

Zondag

Katlyn moest weer werken om 10 uur dus vertrokken we om 9 uur, dus alweer een heel kort nachtje. Ze had me thuis afgezet maar ik was niet erg moe dus ging ik maar deze blog typen. Maar toen facebookte Cheri -> Area Rep (De YFU mevrouw die eensoort mentor is dit jaar voor mij) of we zo ergens koffie konden drinken want ze moet af en toe checken hoe het hier gaat. Dus ging ik snel douchen en alles en toen naar Starbucks met haar en hadden we wat gekletst.

En nu ben ik dus weer thuis en deze blog aan het aftypen! Ik weet nog niet precies wat ik de rest van de dag ga doen, maar Meryn komt om 4 uur thuis en we gaan uiteten. En Katlyn is om 5 uur klaar met werken en wilde naar het hondenpark vandaag. Maar eerst moet ik mezelf maar weer eens zien te vermaken hier tot iedereen thuis is. En aangezien het hier 28 graden is ga ik denk ik maar eens even lekker zonnen.

Alles gaat nog steeds goed, ook op school. Ik heb in elke klas A's, dat betekend dat ik voor alles 90% of hoger heb en dan ben ik een top student. Whoehoe!! Nouja ik werk er amper voor maar ben alsnog wel trots op mezelf want dat is beter dan de gemiddelde Amerikaanse highschool student.

Volgend weekend zijn we weer een weekendje weg, dus zal mijn blog of vrijdag of maandag zijn. Maar waar ik heen ga en waarom vertel ik dan wel weer!

XXXXX Sophie

BTW:

- Overal in de antiek winkeltjes kwam ik Nederlandse dingetjes tegen ??? De delfstblauwe frutseltjes. Er was zelfs een kerstwinkel in een stadje en daar was een delfsblauwe kerstboom met molens enzo erin! Ik heb een foto

- Omdat ik dus allemaal A's heb op school kreeg ik een beloning samen met alle andere studenten: een zak popcorn, een t-shirt en een off-campus lunch. Dat is maandag, dus morgen, en dan mag je het hele derde uur skippen (dus 1,5 uur) om school te verlaten en ergens te lunchen. Maar ik was vergeten mijn briefje in te leveren waarop Karmen haar handtekening moest zetten..

- Amerika loves augurken. Alles is hier in een augurk smaak of vorm te krijgen, of natuurlijk gewoon een augurk. En dan niet die 1/8 stukjes die wij kennen maar gewoon een grote ronde augurk. In de kerstwinkel waren er zelfs augurken voor in de kerstboom

- Mama heeft mij 200 foto ruimte gegeven dus kan ik voorlopig weer foto's op DEZE website plaatsen :D

Reacties

Reacties

Mama

Wat een temperatuurverschillen toch daar. Zo zit je weer in de bikini en zo weer in je winterjas! Wat een raar land is het toch;-). Je had nog niet geschreven dat de lerares zo'n mooie mail had gestuurd aan Karmen met het verhaal dat je een geweldige student bent! Daar mag je trots op zijn! En dat ben ik ook! Liefs en XXX

Thea

Sophie wat is dat verhaal van de super student??
Waar Annemiek over schrijft!horen we dat nog!
Al de foto's bekeken,leuk hoor,liefs Theaxx

carla

tje, sorry door drukte pas nu je story gelezen, wat een druk leven zeg! de mijn bestaat uit snippenbos en amc....Lotta knapt gestaag op, zit veel in de rolstoel. Vannacht ga ik een nachtje bij haar slapen! het is hier echt herfst, al een zak vol kastanjes gevonden in het bos/kennemerduinen. Ik iphone je wel een fotootje door, anders vergeet je wie we zijn........fijne week en weekend! liefs, carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!