Sophie in Texas ~

Week 4 - College, lekke band en kou

Het is alweer laat (of voor jullie heel vroeg) maar ik ga proberen nog even snel een blogje te schrijven, want wat je beloofd hebt... Ik probeer deze kort te houden want ik wil zo lekker slapen!

Maandag

Gewoon een schooldag denk ik. Alles is zo lang geleden, dat ik alles vergeet wat ik meemaak. Ik was weer eens moe (ik denk dat alles gewoon vermoeiend is hier) en was ik van plan om lekker op te bank te luieren 's Avonds, maar Karmen vroeg of ik mee ging naar hun bijbelstudie. Uhmmm no thanks is wat mijn hersens dachten, maar ik zei ja. Weet ook niet waarom.. ik denk omdat ik het beleefd vond om interesse te tonen. Dus gingen we eerst op pad om even te eten ergens, dit keer bij Corner Bakery. Heel schattig met echt onwijs lekker eten! Je kon kiezen uit salades, soepen of sanwiches. En ze hadden echt de lekkerste cakes en koekjes enzo! We hebben voor het eerst sinds ik hier ben buiten gezeten, want het was niet zo heet deze week. Daarna door naar bijbelstudie, dit was bij iemand thuis met alleen maar vrouwen. We waren denk ik met een groep van 12 vrouwen, en onszelf voorgesteld en daarna naar een soort documantaire gekeken wat over iemand ging die iets echt wenste en God eindelijk zijn gebed hoorde na een lange tijd. Het ging dus over niet opgeven als je iets echt wilde (wel iets normaals, dus geen materialistische dingen natuurlijk) je moest blijven bidden enzo. Nouja als je het God verhaal wegdenkt was het een goed verhaal vond ik, de boodschap was dus niet opgeven. Daarna nog vragen voor jezelf beantwoord en daarna gingen we bidden voor mensen die een verzoek hadden en op het eind gingen we in een kring hand in hand staan en bidden voor mensen die het  medisch zwaar hadden, en we hebben ook gebid(?) voor Lotta haha!

Dinsdag

Weer een normale schooldag denk ik. Met voetbal doen we vanaf nu elke dinsdag en donderdag spier oefeningen. Vandaag sit ups enzo met een medicijnbal. Dat vraagt om spierpijn.

Ik had 's avonds gekookt! Ik had gebakken aardappeltjes met rozemarijn & kip met een dressing van mango, basilicum , ui en vanalles & tomaat, mozzerella met basiclicum op een sateprikker klaargemaakt. Echt heeeerlijk al zeg ik het zelf, en de rest scheen het ook erg lekker te vinden dus dat was even een boost voor mijn chef-ego.

Woensdag

School blijft school denk ik, lekker saai elke dag. Er gebeurt niet veel spectaculairs. Gelukkig wel veel aardige mensen om me heen! Uit school even omkleden en door naar oma want we gingen daar eten. Ze heeft een typisch oma-amerikaans ingericht huisje, echt suuuper cute! Dit was de eerste keer dat ik het gevoel had dat ik in een echt amerikaans huis was. Ze had voor mijn idee ook echt amerikaans avondeten klaargemaakt: er was ham (gewoon plakken ham), bonen, aardappelen uit de oven, soort spinazie en er was cornbread (Ik vond het naar cake smaken). ''Oma'' zelf is echt een hele lieve oma!

Donderdag

Again, school blijft school. Niks bijzonders, tot voetbal.. Ik was al verbaasd dat ik nog niet echt last had van mijn knie. Maar dat begon deze week te komen. Als warming up moesten we heen en weer rennen over een veld, en ik voelde mn knie flink. Dus ik was blij toen we klaar waren (was maar 4 min rennen denk ik maar oke..) en toen deed iemand kennelijk iets verkeerd want de coach was opeens boos en liet ons nog een keer rennen. Dus iedereen rennen en ik bleef staan en zei op mn aardigst dat ik last had van mn knie en of het oke was dat ik hier bleef staan. Nou kennelijk niet, want boze coach sprong uit zn vel en begon half schreeuwend dingen tegen me te zeggen. Ik weet niet eens meer wat, maar het kwam erop neer dat hij me niet echt geloofde en ik moest rennen of ik moest nu naar de ''dokterskamer'' in het fieldhouse (waar dus de kleedkamers zijn). Ik wist niet wat ik moest doen dus bleef even staan en liet het op me inwerken en moest even denken over wat ik hierop moest terug zeggen in het engels, en dit maakte hem nog bozer en schreeuwde nog een keer dat ik of moest rennen of mijn knie moest laten checken en hij een verklaring wilde. Nouja met een brok in me keel maar naar de doktersding gegaan en die meneer was heel erg lief gelukkig. Hij vroeg of ik zelf wist wat er mis was met mijn knieen dus heb ik even uitgelegd wat er allemaal mis mee was en hij constateerde dat er wat vocht in mn knieen zat en zei dat ze dat vrouwenknieen noemen.. Zijn advies was: 3x per dag een iboprufen, zo veel mogelijk ijs erop en fysiotherapie. Haha hoe amerikaans-overdreven. Ik hou het lekker bij mijn nederlandse doktersadvies: elke dag even wat knieoefeningen. Dus ik weer naar buiten naar mijn lieve coach, en vertelde dat de dokter meneer hem zou vertellen dat er wat mis was met mijn knieen dus zijn verklaring zou krijgen. Toen werd hij boos en vroeg waarom ik in godsnaam ben gaan voetballen blablabla. Dit keer waar de hele groep bij was dus stond ik lekker voor schut en wist ik weer niet wat ik moest zeggen en voor ik het wist zei hij dat ik snel naar mn partner moest om te tellen voor een oefening. Sure.. Later was ik aan de beurt voor de oefeningen (weer spieroefeningen met een medicijnbal) en kwam ie opeens bezorgd vragen of ik het wel aankon. Nouja zeg, wat is die man bipolair!!! blegh.

Karmen stond daarna te wachten met een frappuccino, waardoor ik me alweer stukken beter voelde. De twee jongentjes waar ze af en toe wat leuks mee doet waren er ook. Vandaag had Meryn gekookt, iets van rijst met curry ofzo. Ook heel erg lekker!

Vrijdag

's ochtends was er een peprelly op school! Dit is er soms, als er die dag een sportwedstrijd van school is. Het was in de grote gymzaal, en je moest 1 dollar betalen of in je klaslokaal wachten. Die keuze was dus snel gemaakt: peprally. Een peprelly is er in feite om de schoolspirit op te hogen en iedereen enthousiast te maken. Wij zaten op de tribunes, en eerst zong het koor het volkslie wat erg mooi was. Daarna deden de cheerleaders allemaal stunts (ze zijn echt best goed!), daarna werden alle senior varsety footballspelers voorgesteld -en vroeg een footballspeler iemand voor homecoming dance als date, dus een typsich ''ahhhhhh'' moment- , deden de cheerleaders weer wat, deed het danceteam een dans, terwijl de band allemaal liedjes spelde, lieten ze de leraren dingen doen, etc. Het was heel grappig om naar de kijken! Daarna had ik helaas een toets voor Food Science, maar ik had voor de proeftoets een 78, wat net aan voeldoende was. Ik had heel erg moeite met sommige zinnen echt goed te begrijpen aangezien ze erg moeilijke termen gebruiken. Maar bleek dus dat de toets PRECIES hetzelfde was als de proeftoets.. Nee niet perongeluk hoor, dat is erg gebruikelijk hier. Nouja ik denk dat ik nu wel een goed cijfer heb.

's Avonds was er dus een footballgame, dus gingen Karmen, Nate en ik eerst Ceidy (meisje Chili) ophalen en even ergens eten. Dit keer iets aziatisch. Toen door naar de game! Het was alleen nogal koud.. maar 19 graden ofzo en miezerig. Dus ik was blij toen we weer naar huis gingen! Maar we hebben gelukkig wel deze wedstrijd gewonnen!! Op de terugweg gingen we ergens ijs eten, echt onwijs lekker. Je kon een soort swirl samenstellen, uit 1000 dingen. Toen we thuis waren was Meryn ook net thuis (aangezien ze cheerleader is heeft ze ander vervoer dan wij voor de games) en was Madison(een vriendin) er ook. We hebben tot half 2 zitten kletsen in Meryn's kamer, en toen maar gaan slapen.

Zaterdag

Karmen kwam mijn kamer in om 8 uur, omdat we naar een college zouden gaan om voor Meryn te kijken en ze dacht dat ik geen wekker had gezet omdat we 8:45 weg zouden gaan. Nou die wekker had ik wel gezet, en wel op 8:30 want ik was zo moe en van plan in pyjama te gaan. Nu ik toch eerder was heb ik mijn pyjama verruild voor een iets leukere trui met een legging. Maar no makeup today (echt wonderbaarlijk). Onderweg door de drive-thru van een fastfood place en ik wist mijn god niet wat voor ontbijt ik daaruit moest kiezen dus volgde ik Karmen en Meryn maar: 4 soort aardappelstickjes en een stuk gegrilde kip achtig iets op een soort broodje (biscuits, vertelde ik vorige keer ook over). Nou was best lekker.. We gingen naar SMU, een super goede maar super dure college in Dallas. Eerst een verhaal van een uur en daarna een rondleiding over de campus. Voor de mensen die niet weten hoe een amerikaanse college campus eruit ziet: het is gewoon net een klein dorp. Met straten, grasvelden, bomen en gebouwen. Ik keek m'n ogen uit daar in de groep mensen, de merkjes vlogen in het rond en de botox moeders waren ook niet te missen. Ik had het gedvoel dat ik in gossip girl was beland want het was overladen met Serenas en Blaires. Op een een of andere manier kan ik die tuitlip chanel mensen niet uitstaan. Het zal vast ook een stuk jaloesie zijn, maar toch. Wat een verschrikkelijke types. Maar naast die mensen was de campus wel echt heel mooi en gaaf, en omdat SMU die dag een grote footballgame had waren ze aan het tailgaten op de campus: overal waren standjes en mensen aan het barbequen, eten, drinken en socializen. Leuk om te zien, en ik was helemaal op en top gelukkig toen ik langs een groep liep waar mensen echt aan het dansen waren op een soort house-hardstyle met een biertje in de hand. Ik voelde me weer even een 17-jarige Nederlander en wou er graag bij staan maarja..

De tour was over rond 1 uur, en wij gingen naar een winkelcentrum in Dallas. Echt heel groot en toen we binnen kwamen waren er alleen maar chanel, gucci en prada winkels met kakmensen. Ik weet niet wat het was die dag met al die merkjes!? Na gelukkig doorgelopen te hebben kwamen we bij de normalere winkels en gingen we naar Nordstrom (warenhuis met oa weer dure merkjes) en voor homecoming jurkjes kijken, niet echt gevonden maar wel een zonnebril. Toen nog in wat andere winkels gekeken en daarna geluncht in het winkelcentrum, ik had een sandwich samengesteld die heeerlijk was en daarna hadden we een ijsje gehaald, gelato ofzo. We hebben dat kennelijk ook in Europa.

Toen weer naar huis want Jessica en Anthon (nichtje en neefje) kwamen want die zouden hier slapen. Ik was echt kapot dus heb een middagdutje gedaan, ik wordt steeds beter in overdag slapen! Later gingen we pizza eten en bracht Karmen me naar Ceidy (die vriendin uit chili) en we hebben film gekeken en gekletst. Toen haalde Karmen me weer op en kon ik niet slapen vanwege me middagdutje dus heb ik in de gameroom tv gekeken terwijl de familie wel ver weg in dromenland was.

Zondag

Geen kerk.. Ik ging Skypen want Julia en Lukas waren bij mama en Marijn! De hele familie, gezellig. 's Middags ging ik een soort moeilijke cake maken waar ik 2 uur over deed, en flink mislukte.. :( Daarna vond ik het tijd om mijn neppe nagels eraf te halen en weer voor de naturel-Sophie-look te gaan. Ik ging mn hand weken in nagelakremover en daarna mn nepnagel eraf proberen te trekken. Na een half uur was die nagel eraf, en helaas ook de helft van mn eigen nagel. Pijn!!! Ik ga dus mooi niet de rest eraf halen, en het ook niet laten doen want die vietnamese nagelmensen schijnen het nog pijnljker te doen. Ik ga ze denk ik maar wegvijlen en eruit laten groeien. Nooit meer nepnagels -_- . Ik had Katlyn (die vriendin van Meryn, die hier in de straat woont en ik ga denk ik naar homecoming met haar groep want ze vroeg of ik dat wilde) gesmst of ze zin had om wat te doen, dus gingen Katlyn, Meryn en ik uiteten. Ergens in een Texas restaurant. Op de terugweg was er een dubbele regenboog en wij fotos maken enzo, daarna was er een mooie zonsondergang dus wij daarnaar kijken. Dus ook Kaitlyn die aan het rijden was.. Ze stuurde scheef en we reden half op de middenberm en toen weer op de weg, niks ernstigs, maar ze raakte de stoeprand van de middenberm nogal verkeerd dus PATS: 2 lekke banden. Meryn schreeuwde eerst dat we een band verloren waren en we konden niet stoppen met lachen, en stopte ergens langs de weg in een zijweg. Twee lekke banden dus en we konden nog steeds niet stoppen met lachen. Er stopte gelijk twee auto's die ons gingen helpen, en ik ging met meryn naar de supermarkt die daar was om te plassen want we moesten echt heel nodig. We hebben een uur daar gestaan om tot de conclusie te komen dat de banden echt kapot waren en we ze niet ter plekke konden maken/vervangen. Dus kwam Katlyns vaders ons halen, een van de 2 auto's die stopte en ons hielpen was een ouder koppel. Echt hele lieve mensen die wilde wachten bij ons tot Katlyns vader er was, want ze wilde ons niet alleen laten daar. Er stopten trouwens wel letterlijk 15 auto's om te vragen of ze moesten helpen, texanen zijn echt aardig!

Nouja we leven gelukkig gewoon en er was niks ernstigs, alleen heeft ze de middenbermstoeprand gewoon heel verkeerd geraakt!

Deze blog is echt te lang en ik ben al meer dan een uur aan het typen, en ik wilde zo graag vroeg slapen..

Heel erg leuk dat je nog steeds mijn blog leest, en knap dat je de lengte volhoud!

Nog even wat dingetjes:

- Als het tweede uur op school begint, beginnen we met de Pledge of Allegiance. Dat is een soort gedichtje en iedereen moet dan staan en dat meepraten, met zijn hand op zijn hart en staan richting de Amerikaanse vlag die in elk lokaal hangt. Dit is de Pledge (die ik niet meepraat aangezien ik het niet onthoud):

I pledge allegiance
to the Flag
of the United States of America
and to the Republic
for which it stands,
one nation under God, Indivisible,
with liberty and Justice for all

- Het was afgelopen week hier koel! Tussen de 20-25 graden met geen zon :( ..

- School heeft nu ook een bijbelstudie voor leerlingen als club, moet je nagaan hoe gelovig ze hier zijn.

- Af en toe is er een pepday op school. Dan is het de bedoeling dat iedereen verkleed gaat in het thema. Alleen doen niet veel mensen het.

- De tv heeft hier letterlijk 1000 zenders.

- We hebben jongens op school die denken dat ze cowboys zijn. Ze kleden zich als echte echte cowboys, en rijden in oude barrel trucks. Voor school begint zitten ze in achterin hun truck en kauwen ze tabak. Ugh!!

- Als je uiteten gaat, en je besteld wat krijg je het binnen 10 minuten

- Als antwoord op Carla: Ja we hebben een schoonmaakster. Maar ze komt eens per twee weken, dus doet alleen wat grotere dingen.

- Foto's komen ASAP.

Nu is het 11 pm, dus echt bedtijd!

Goodnight y'all, &voor jullie nederlands: goedemorgen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties, blijf vooral reageren want I really like that! :)

LOVE!

Reacties

Reacties

Gert-jan

zeer gedetailleerd verslag!
Leuk hoor.

Joula

Hahahah ik zou dat ook wel willen, naar Amerika:D.
Veel plezier&hoop dat je nog veel leuke dingen meemaakt daar! xx

Carla

Hi Sophie!
Nou, je bidden heeft geholpen, lot gaat vandaag van de intensive care af naar een gewone afdeling! Maar ja die god had er beter voor kunnen zorgen dat ze helemaal niet ziek had moeten worden, en al die ellende hadmoeten mee maken.....nog harder bidden Sophie!
Maar lief dat je aan haar dacht.
Wat een drilmeester die sportleraar, aanklagen die vent!
Pap maar aan met zo,n cow boy, heeft vast een grote ranch...lekker paardrijden en shag kauwen, wat zullen ze vies smaken met zoenen, bedenk ik me net...bbbbblllehhh
Nou, leuk om te lezen weer, keek er naar uit!
Tot volgende Week!
Groetjes, carla

Thea

Lieve Sophie
Wat weer een lang blog sophie,en van alles weer mee gemaakt.gaat het nu weer met je knie! Je hebt maar een druk leventje daar. Sophie liefs xx
Opa en Oma

Mama

Wat een heerlijk, leuk verhaal lieverd. Je schrijft zó leuk en grappig. En zo te lezen heb je ook veel plezier en lol daar. Behalve dan even het akkefiertje met dat opgewonden standje van een sportleraar. Nare man! Maar heel verstandig dat je je knieoefeningen weer gaat doen. Die helpen meestal wel. Dan kan je al die pillen en peuten laten zitten.
Voor een ieder die nog meer wilt lezen: http://www.girlscene.nl/lifestyle/vakantie/2012/augustus/de_reisblog_van..._sophie

Jessie

Dag skeetje,
Zie dat je het nog steeds heel leuk heb daar! Vind het ook echt leuk om je blogs te lezen! We moeten echt snel effe skypen, ik ga het ook wel effe aanmaken dan hoor je nog wel hoe ik heet :) ooh en trouwens als je die nagels er nog niet af heb gevijlt, je moet ze gewoon ongeveer 5 minuten in de nagellakremover met aceton weken en dan alluminiumfolie om je nagels wikkelen daar ook nog even mee zitten en dan trek je ze er zo vanaf!

nou lieverd ik spreek je wel weer en verheug me op je volgende blog hihi!

Dikke kus loveee

Pim

Haha echt heel leuk om te lezen allemaal Sopje, i'll stay tuned. O en idd gewoon wat jessie zegt, wel met beleid eraf trekken he.

jose

Hee soof

Egt super leuk om te lezen en fijn dat je het naar je zin heb. Hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat meemaken en er natuurlijk ook over blijft schrijven

Veerle

Hahaha heerlijk dat je zo'n lange blogs schrijft :)!
ik heb gehoord dat we niet eens mee mogen praten met de pledge, omdat we geen Amerikanen zijn.. Scheelt wat onthouden haha!

Vaders

He lieve sophie,
Weer erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, en
blijven rare jongens, die amerikanen.
Rustig an met je knie, succes met de nagels, en kom liever niet met zo'n pruimende smurf thuus hahaha,

Dikke smakkert van yoe vader

Sterre

Heey Sophie.

Ik zag jou op girlscene bij de reisblog van. en ik ben gelijk jou blog gaan volgen want ik vind het super leuk om te lezen wat jij allemaal doet:) veel plezier daar!

groetjes Sterre

Irini

Super leuk blog Sophie!!

Als ik dit lees heb ik echt dat amerikaanse tv serie filmpje in mn hoofd! Have fun there!

xx

Thessa (& Harry)

Hallo Sophie, eindelijk tijd om je blog uitgebreid te lezen, wat goed dat je het allemaal opschrijft en wat heerlijk om al je ervaringen te lezen! Je mag wel een receptenboekje gaan aanleggen voor al die lekkere dingen die je eet ...
Vandaag hadden wij een fell Pony Dag in Dongen en zijn we je vader tegen gekomen .. onverwachts, maar erg leuk natuurlijk. Tja, en verder zijn wij, na een heerlijke vakantie in Denemarken, vooral met werken en klussen bezig ;0))).
Geniet van alles! Liefs, Thessa & Harry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!